Запушване на DPF
Started by КАПИТАНА, 19 Feb 2020 - 22:32:12
18 replies to this topic
#1
Posted 19 February 2020 - 22:32
Здравейте колеги,
От година съм собственик на Мерцедес Е350 cdi blue efficiency 2011 год. с 231 к. с. Преди да го купя проверих в Мерцедес дюзите и горивната система, нямаше никакви грешки или причина за притеснение. След като го покарах около седмица забелязах че при допир ауспуховите тръби са много черни, освен това от колата има силен странен мирис предполагам на окиси когато двигателя работи. За щастие не мирише в купето но това е признак за недобре работеща горивна система. Консултира се в различни сервизи по въпроса за миризмата и ми отговориха че тези модели били такива и миришели. Това е смешно тъй като колата не ми е първия Мерцедес с DPF и при никоя от колите ми не съм имал черен ауспух и странна миризма. Преди около седмица ми светна лампата Check Engine. На Star диагностика ми показа че dpf-a e задръстен,закарах колата на почистване на филтъра и подмяна на диференциалния датчик, почистих и ауспусите. След процедурата колата стаан по податлива на газта, но тръбите ми пак се зацапаха и мирисът си остана, което ме навежда на мисълта че причината не е открита и пак ще се зацапа dpf. МОЛЯ за ваши мнения ако някой е има подобен проблем или повече познания по въпроса
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
От година съм собственик на Мерцедес Е350 cdi blue efficiency 2011 год. с 231 к. с. Преди да го купя проверих в Мерцедес дюзите и горивната система, нямаше никакви грешки или причина за притеснение. След като го покарах около седмица забелязах че при допир ауспуховите тръби са много черни, освен това от колата има силен странен мирис предполагам на окиси когато двигателя работи. За щастие не мирише в купето но това е признак за недобре работеща горивна система. Консултира се в различни сервизи по въпроса за миризмата и ми отговориха че тези модели били такива и миришели. Това е смешно тъй като колата не ми е първия Мерцедес с DPF и при никоя от колите ми не съм имал черен ауспух и странна миризма. Преди около седмица ми светна лампата Check Engine. На Star диагностика ми показа че dpf-a e задръстен,закарах колата на почистване на филтъра и подмяна на диференциалния датчик, почистих и ауспусите. След процедурата колата стаан по податлива на газта, но тръбите ми пак се зацапаха и мирисът си остана, което ме навежда на мисълта че причината не е открита и пак ще се зацапа dpf. МОЛЯ за ваши мнения ако някой е има подобен проблем или повече познания по въпроса
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
#2
Posted 20 February 2020 - 08:12
Имах същите проблеми с мл 164 дизел 2011г.Или махаш дпф или си взимаш нов.
#3
Posted 20 February 2020 - 11:33
Здравей! Имам 203-ка с OM646 и имам подобни драми с DPF-a. Свалян е веднъж и е чистен с вода + някаква добавка на Bardahl, дето се сипва в DPF, при демонтиран такъв. После се монтира DPF-a и през STAR ми пуснаха ръчна регенерация, като майстора(мой приятел) ходи да върти кръгчета София-Ихтиман, че да е в обороти и да е на постоянна скорост Та сега пак същите проблеми. Според него DPF-a трябва да се изпече,т.е. да се изчисти на т.нар. печки. Защо не го направихме тогава - ами защото има 1 датчик на DPF-a дето не излезе и не ми се даваха 200 и няколко лева за нов. На пролет тоя датчик, ще го сменя, ще "изпека" DPF-a и да видим.
При теб, както и при мен, мисля, че колата не влиза правилно в регенерация, за което адски мн неща може да имат вина. Моята записва грешки в някакви температурни датчици (1ния е въпрсония, който ще бъде сменен),та най-вероятно някъде там е основната причини. Мисля да се опитам да го реша тоя проблем и да си карам като европеец, с DPF...но ще видим
Та.. искаш да си решиш проблеми, пробвай с добър диагностицик, който разбира в разликите от стойностите на датчиците. Обзалагам се, че някой датчик не е ок, освен ако не взимаш червена нафта от чичо Гошо от БДЖ-то(шегувам се). Ако не ти се занимава - корми го тоя DPF.. след теб ще си мирише на дизелов голф, ако го направят добре, почти няма да пуши чернилки отзад като на чипосано X5
#4
Posted 20 February 2020 - 19:45
203 се регенерира на място без да обиждам твоя приятел
по добре иди другаде
и това с печенето и то е съмнително да не е баница да я печеш
а колегата от първия пост провери си дюзите
#5
Posted 20 February 2020 - 22:53
Колата карам само с дизел от Ромпетрол, както и всичките си коли, които са били с бели ауспуси. При свалянето на dpf смениха диференциалния датчик и почистиха lambda сондата. Нямаше никакви грешки, освен че колата е опитвала да прави регенерации но не са били възможни. Дюзите гледахме на диагностика и не изписаха проблеми, както и EGR.203 се регенерира на място без да обиждам твоя приятел
по добре иди другаде
и това с печенето и то е съмнително да не е баница да я печеш
а колегата от първия пост провери си дюзите
Рзбрах нещо любопитно днес при майстора на колата. При него е дошла w212 с двигател 2,2 и сменен dpf в Германия с aftermarket. Въпросният филтър се свързва с компютъра на колата и няма грешки, но цапа тръбите и не може да се регенерира ефективно в резултат на което се запушва. Моята кола също е от Германия и ме навежда на мисълта че филтърът ми не е оригинален.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
#6
Posted 21 February 2020 - 09:50
Капитане,не се вкарвай във филми,и аз се занимавах с една w212 e350 cdi на мой познат, която също правеше магарии с дпф - а и светкаше чека на мотора,карахме я по диагностики и цялата работа беше в датчика за диференциално налягане на дпф-а.След смяната му всичко заспа.Най интересното беше,че първо я закачихме с една от онези куротесини за по 10лв и директно само датчика записа като грешка,после в ивайджет я закарахме ,там стъкмиха проблеми и ремонти за около 4500лв(то помпи ,сонди в резервоара и други такива неща ) и накрая в един дружбенски сервиз, пак я закачиха и също потвърдиха за датчика за диференциално налягане.А относно мириса ,е понамирисват си ,то и моята 211-ка понеже си е с катализатор и дпф си мирише отзад ,както казва приятелчето с 212-ката ,тия миришат на катерички отзад от ауспусите.
#7
Posted 21 February 2020 - 21:06
И моята е германка, нито пуши, не смърди на нищо. На колко % е запушен ДПФ-а?
Attached Files
#8
Posted 21 February 2020 - 22:12
Когато ми светна check engine филтърът беше запушен на 70% и на диагностика даде че има много опити за регенерация но неуспешни. След сваляне, почистване и смяна на диференциация датчик мисля че мирише малко по малко, но тръбите са черни когато бръкна в тях. До сега мерцедес с dpf не ми е цапал ръката, за това си мисля че има проблем с горивната система, който да кара колата да си запушва филтъра и да цапа ауспуха.И моята е германка, нито пуши, не смърди на нищо. На колко % е запушен ДПФ-а?
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
#9
Posted 21 February 2020 - 23:27
И маслото в двигателя също е важно, не само горивото.....
#10
Posted 22 February 2020 - 03:01
Проверете мембраната на PCV клапана, ако е спукана има вероятност да гори маслените изпарения.
#11
Posted 13 March 2020 - 04:01
И ето че днес check engine отново светна като причината е неуспешна регенерация на dpf. Утре ще го засиля с 140 на 5та скорост по магистралата, защото съм карал около 1000 км само градско и според майстора се е запушил.Не ми се вярва много много, защото всичките ми коли са били с dpf и никоя от тях не се е запушвала от градското ми каране. Имам съмнение че системата за регенерация каквато и да е тя не работи. Или горивния процес не е добър, но пък всичко излиза добре на компютъра, дюзи, егр, няма никакви проблеми pcv е наред. Обмислям сериозно дали да не изхвърля филтъра, но не искам зад колата ми да пуши като някое пишлегарско бмв без dpf и заглушители.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
#12
Posted 13 March 2020 - 04:28
В допълнение, сега успях да видя каква грешка изписа на EXENTRY DIAGNOSIS :
Броят на проведените регенерации на филтъра за твърди частици е прекалено голям. Ако някой е имал такъв проблем моля да ми пише, защото не зная това просто грешка ли е на таблото която се появява и изчезва или може да доведе до по сериозни последствия.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
Броят на проведените регенерации на филтъра за твърди частици е прекалено голям. Ако някой е имал такъв проблем моля да ми пише, защото не зная това просто грешка ли е на таблото която се появява и изчезва или може да доведе до по сериозни последствия.
Изпратено от моят WAS-LX1 с помощта на Tapatalk
#13
Posted 13 March 2020 - 08:08
След много неуспешни опити за регенерация и почистване на мл 164 300 дизел го премахнах и джипката е ок.Имаш два варианта премахване или нов.Рано или късно стигаш до този вариант.Заради хубавата нафта в Бг.
#14
Posted 13 March 2020 - 10:37
намери някой да ти прочете живите данни, който знае какво трябва да гледа и да види каква е причината за неосъществяване на регенерацията. много е лесно да ти вземат парите за премахване, но има доста варианти за елементарни проблеми по системата, които се решават за стотинки....
#15
Posted 13 March 2020 - 11:12
В БМВ форума съм чел за подобни проблеми и се оказва че един от двата термостата не работят а това било важно за достигане на точната температура за регенерация.
Не знам как е при W212 но си струва да се провери.
Не знам как е при W212 но си струва да се провери.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users