Генератор - проблем след проблем
Started by nvvelikov, 26 Jan 2020 - 19:24:35
9 replies to this topic
#1
Posted 26 January 2020 - 19:24
Здравейте колеги! Бойната ми машина (w210 e200k) от известно време започна да издиша откъм генератор. Миналото лято ме остави на пътя ненадейно, както се прибирам към моя град светнаха лампи BAS, ABS и SRS на таблото и постепенно почнаха да ми отслабват фаровете и осветлението на таблото. Лампа "акумулатор" не светна. Минах 5-6 километра така и почнаха да играят оборотите поради липса на ток за бобините. Последва сваляне на динамото и ремонт - смяна на реле и диоди. И така уж всичко добре, преди 10 дни пак същата работа - на излизане от Търново към Павликени светнаха въпросните лампи и едвам едвам на акумулатор 35 км(добре че беше през деня та спестих от фарове, парно и др). Пак сваляне на динамото, носене този път при друг реномиран дългогодишен майстор.Каза, че е реле.ОК смени го с ново и всичко наред. Сега забелязвам колебания в заряда(следя го на климатроника). Знам че грешката е 1 волт между дисплея и реално с мултицет, т.е. ако на таблото е 12 реално са 13 и т.н. От три дни забелязвам сутрин като я запаля дава 14.1 реални с фарове и парно, но като покарам 20-30 км спадат на 13. Спирам парното - 13.2-3, махам късите и само по габарити 13.4-5. Това нормално ли е да варира чак така зарядния ток или скоро пак да се готвя за ремонт на това вече златно динамо?
#2
Posted 27 January 2020 - 01:58
Ако го гледаш по климатроник, да нормални стойности са. Най-добре с мултиметър, разбира се. На кое викаш реле? Предполагам на регулатора, той се износва, по-точно четките му. Ако си сложил качествен регулатор и пак за норматив е изяден, значи динамото е за кофата.
#3
Posted 27 January 2020 - 06:39
Регулатора беше на има-няма 3 месеца, сменен барабар с акумулатора. Като го смени с нов миналата седмица, не видях да са му остъргани четките, даже според мен въобще не бяха мръднали. Интересното е, че след смяната няколко дни колата държеше твърдо 14.1-14.2 волта без особено значение от консуматорите. И така само няколко дни и пак почна да увисва. Някой ако има работещ генератор за M111.947 (90A трифазен) да дава оферта според мен, този моя с толкова ремонти го платих като нов вече
#4
Posted 27 January 2020 - 20:25
Колега ,ако ми пратиш снимка с номер на алтернатора , ще потърся дали разполагам . Имам от 210 компресор , но трябва да сме сигурни ,че алтернатора е същия .
#5
Posted 01 February 2020 - 09:16
Колеги проблема беше супер елементарен. Не ги знам тези "майстори" по сервизите какво гледат, но аз като си я погледнах на канал се оказа, че кабелната обувка на големия болт се държеше на 2-3 жички като косъмчета. Кербовах нова обувка, вече с цялото напречно сечение на проводника и заряда заспа - 14.3 В на празен ход с фарове, а с парно и нагревател на задното стъкло пада с 2-3 десети.
#6
Posted 01 February 2020 - 11:29
Браво!Колеги проблема беше супер елементарен. Не ги знам тези "майстори" по сервизите какво гледат, но аз като си я погледнах на канал се оказа, че кабелната обувка на големия болт се държеше на 2-3 жички като косъмчета. Кербовах нова обувка, вече с цялото напречно сечение на проводника и заряда заспа - 14.3 В на празен ход с фарове, а с парно и нагревател на задното стъкло пада с 2-3 десети.
Хубаво е наистина масата да е здраво закрепена за купето.
#7
Posted 01 February 2020 - 13:17
Имах подобен проблем с моята W210 E200 kompressor. Остаряват вече безвъзвратно.
#8
Posted 31 March 2020 - 22:31
За съжаление трябва да се включа отново. Днес надвечер забелязах цифрите на дисплеите на часовника и километража как поотслабнаха, и че няколко пешеходеца ме загледаха във фаровете. Веднага REST menu -> 24 подменю за напрежение на акумулатора и хоп!! Изненада- 11.2 волта. Вече за кой ли път в рамките на година го прави този шибан въртел не знам. То не бяха колектори,четки, диодни блокове, хлабави маси, ужас ви казвам. От толкова дълго време я карам тая кола и се грижа добре за нея, а тя как се отблагодарява... Някакви идеи какво да правя нататък - да дублирам силовата инсталация с нови проводници ли вече и аз съм объркан, честно..
Благодаря ви предварително и бъдете здрави в тоя тежък период
Благодаря ви предварително и бъдете здрави в тоя тежък период
#9
Posted 31 March 2020 - 22:41
Освен да огледате пак хубаво масите.За съжаление много ръждясват 210-ките.
Зад левия фар под бомбето също има замасяване чрез заварка.
Зад левия фар под бомбето също има замасяване чрез заварка.
#10
Posted 01 April 2020 - 08:42
Мери си директно на клемите... или просто смени алтернатора с подобен от морга, рециклирай хубаво, по възможност смени ротора с лагерчетата и си свиркай
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users