Имах няколко БМВ-та, Е36ици и Е90.
На 90ката беше изкарал точно 10 години.
Имам приятели, които още са с оригиналните батерии. Не са им подменяни и също са 10 годишни (коли с и без IBS и аналозите му).
Наскоро се бях огледал в X1 E84 на приятел, която е 9 годишна, с оригинална батерия в прекрасно здраве.
2 от Мерцедесите ми бяха с оригиналните си батерии. Едната мисля все още е.
Ауди-то ми беше с оригиналната батерия, която смених на 8мата година.
Според мен е трудно да генерализираме. Основното наблюдение е, че тези от по-топъл климат, изкарват повече. Моите всичките са били италиански, с изкл. на белгийското CLK.
7-8 години е чудесно постижение, всичко нагоре е бонус.
Отделно, ако се поддържа батерията с дозареждане, мисля че не ѝ се отразява никак зле.
Нямам наблюдения над коли със Start/Stop система. Радвам се, че нямам такава на този етап
Мисля че електрониката и на трите марки е много Ок, предвид колко сложни автомобили са. Факт е, че има зловещи фалове, особено при флагманите и от трите марки. Не са малко случаите на чисто нови 7ици, Х5, А8, Q7, които си влизат пак при дилъра на няколкостотин километра. Имаме и колежка във форума с особено приятни преживявания покрай нов ML, но прекрасни с А-класа.
Не вярвам в "специалните изиксвания" към производителите на батерии за първоначално вграждане. При всички положения си изкарват гаранционния срок на автомобила, а дори са изключени от гаранционното покритие и са в категория "консуматив" при различните марки, където и да съм гледал.
Дори имах един фал с оригинална и чисто нова батерия на колата на жената. Не ѝ признаха гаранцията даже. Колата беше buyback и ѝ сложиха чисто нова VAG-брандирана батерия, разопаковаха я пред мен и умря след по-малко от година. От тогава е с един Exide и няма никакви грижи, без да е в топъл гараж.
Та така... важното е да вървят и да се кара с нещо надеждно. Banner бяха чудесни до преди 5 години някъде, после нещо се обърка. При високите класове на Moll & Exide е трудно да се сбърка. Имам приятели, които карат с възможно най-евтините батерии и също са доволни. Логиката им е разбираема: купуваш я евтино, ако се прецака, купуваш нова евтина и така... Не е голяма философия да се смени един акумулатор. Аз още имам един резервен S5 Bosch в гаража, който смени амнайсе коли и е вече 10 годишен, последно като го морих на товарна вилка, беше напълно ОК...
Дилърът на Exide, на Резбарска има оборудване и винаги е бил отзивчив да тестваме каквато и батерия съм му носил, но съм подхождал много внимателно. Все пак са в правото си да ми откажат. Акумулатори.беге на Сливница също са били много отзивчиви, без да се ангажирам с покупка.
Продават се и тестери навсякъде: цени от 30 до няколкостотин лв, но не мога да препоръчам конкретна, така и не съм намерил смисъл да си купя все още