Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Ключовете отказват да работятНа таблото излиза "ABS and ESP Currently unavailable"


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 26 December 2019 - 01:53

Напоследък ми се случва следното нещо:
Изгасям колата, вадя ключа, опитвам се да заключа, но ключа не реагира на нищо, нито на заключване, нито на отключване, нито на запалване, при превъртане в ключалката на таблото повечето пъти излиза "ABS and ESP Currently unavailable", някой път излизат грешки за еърбеците, някой път нищо, но колата отказва да запали. След малко на таблото в меню Service остават 0 Messages, всичко се оправя и заработва. Отначало помислих, че има проблем с ключа, пробвах с другия - същата работа.

Търсих в нета и открих следната тема:

 https://mbworld.org/...navailable.html

Там говорят, че причината за подобно нещо може да е спад в напрежението.

Измерих зареждането - наред е, заредих акумулатора (не беше много зле, но не съм го тествал с вилка или тестер), направих и указаното за калибриране на steering angle сензора, но за съжаление всичко продължава.

На някой случвало ли му се е подобно нещо?


Edited by Bokouser, 26 December 2019 - 02:06 .

  • 0

#2 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,699 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Posted 26 December 2019 - 12:53

не си писал каква е колата

но е много вероятно да ти умира ключалката


  • 0

#3 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2,379 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

User's Awards

27
10
8
4

Posted 26 December 2019 - 14:43

Почти в 90% се оказва акумулатор на изброените от теб неща.


  • 0

#4 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 26 December 2019 - 20:23

Колата е W212 Е350 CDI 2009г.

Лично ходих да я купя от Германия и беше с вече сложен емулатор на ключалката, казвам го защото ако беше чрез наша автокъща нямаше да повярвам, че немеца го е сложил.

Да добавя, че това започна да се наблюдава след ъпдейт на картата. Закачихме зарядно LIDL, но се оказа, че като че ли не можеше да смогне, през цялото време показваше 12.0 / 11.9 V напрежение. Да речем, че тогава съм свалил акумулатора, защо нещата не се оправят след като впоследствие го заредих?


Edited by Bokouser, 26 December 2019 - 20:29 .

  • 0

#5 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 27 December 2019 - 13:42

От днес нещо ново - завъртам ключа да загася колата, уредите (оборотомер и горивомер) отиват на нула, но колата не гасне. Като извадя ключа, чак тогава гасне. 

Гледам, че по-долу друг колега е пуснал подобна тема, но темата няма развитие, попитах го в темата, но едва ли ще отговори, това е единственото му мнение. Жалко, някой вече е минал по този път, а аз тепърва ще откривам топлата вода.

http://forums.mbclub...ри-зажъртане-и/


Edited by Bokouser, 27 December 2019 - 13:43 .

  • 0

#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 27 December 2019 - 18:58

Според мен емулатора или каквото са ти сложили е сдало.
Иди на свестен ключар с диагностика, оправи си циганията, пусни един ъпдейт и сцн на модулите и ще се случи чудото


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 30 December 2019 - 15:10

Според мен емулатора или каквото са ти сложили е сдало.
Иди на свестен ключар с диагностика, оправи си циганията, пусни един ъпдейт и сцн на модулите и ще се случи чудото


Sent from my iPhone using Tapatalk

Консултирах се с ключар, специализиран в тая област. Още в началото на разговора ми каза, че при 212 има така наречените "тихи ключалки", което всъщност е ключалка без заключващ механизъм, заключването на волана ставало чрез хидравликата (зависи от типа хидравлика). Извадихме номера на ключалката със Стар и според него, моята ключалка е точно такава. До някъде има логика, не ми се вярваше немеца да е сложил емулатор.

Насочи ме за смяна на ключалката при дилъра. Аз така или иначе ще отида след Нова година, но въпросът ми е, дали наистина има такива ключалки в първите години на 212 или да очаквам друго?


Edited by Bokouser, 30 December 2019 - 15:11 .

  • 0

#8 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Posted 31 December 2019 - 09:16

Няма никакви такива "тихи" ключалки! Още повече пък хидравлични.............

Свали кората над педалите и огледай кормилната колона. В долната част точно в зоната на педалите отгоре на кормилната колона се намира ключалката. Ако не ти се занимава изчакай да започне работа дилъра за който пишеш и закарай колата там. 


  • 1

#9 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 02 January 2020 - 14:59

Или смени ключара ;) За Сф мога да дам препоръка ! Дилъра ще те разплаче с офертата си ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Edited by Krasi.Martinov, 02 January 2020 - 15:01 .

  • 0

#10 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 02 January 2020 - 17:24

Честита Нова Година на всички!

Благодаря на Краси Миланов за съдействието за ключар.

 

 

Няма никакви такива "тихи" ключалки! Още повече пък хидравлични........

Да кажа за развръзката до тук: И този ключар потвърди, че има 212ки без заключване на кормилния прът и по-точно тези, на които скоростния лост е на волана. Заключването там ставало в скоростите по електронен път - спомена точните модули, но не ги запомних. Ключалки на кормилния прът имали 212-ките със скоростен лост долу, не съм сигурен, но това май са по-малките мотори.

След като ме попита и му отговорих какво сме прочели със Стар, каза, че в такъв случай може да се пробва с ключалка втора ръка, която той да ми кодира.


  • 0

#11 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Posted 03 January 2020 - 07:17

Честита 2020 година на всички!!!

 

Тогава за какъв емулатор става дума, който е сложен още в Германия? Поне така си написал по-горе.... Ако имаме номер на рама ще знаем със сигурност дали твоята кола има ELV или няма. 


Edited by frizera, 03 January 2020 - 07:22 .

  • 0

#12 Bokouser

Bokouser

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E350 CDI BlueEFF Avantgarde
    CL203 SportCoupé

Posted 03 January 2020 - 10:46

...Извадихме номера на ключалката със Стар и според него, моята ключалка е точно такава. До някъде има логика, не ми се вярваше немеца да е сложил емулатор...

Ами в началото като не чувах заключването така предположих, след консултацията с първия ключар, съм написал, че така е по-логично, защото все пак не ми се вярваше немеца да е слагал емулатор, още повече, че колата е с пълна сервизна история включително 2019, но ти ме убеди, че няма такива ключалки.

ВИН-а е WDD2120251A015887


Edited by Bokouser, 03 January 2020 - 10:56 .

  • 0

#13 frizera

frizera

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 132 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Abu Dhabi
  • Автомобил:
    B 170 Sport Tourer
    Honda CRV 1

Posted 09 January 2020 - 08:26

Според VIN-a, който си предоставил колата няма ELV. Не мога да кача "снимка" на схемата от EPC, но позиция 200 е невалидна за твоята кола. Така че това не трябва да те притеснява. Емулатори слагат и на EZS ( гълтача ), но в твоя случай се съмнявам да е така. Възможно е да си отива този модул или нещо друго в CAN мрежата да "събаря" съобщенията в нея и това да кара колата да "блокира".....

С две думи - ще трябва диагностика с правилния уред и човек зад уреда.


Edited by frizera, 09 January 2020 - 08:31 .

  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users