"Евтин" дизел - ще замръзне ли?
Започната от az_be, 27 ное 2019 - 18:11:14
7 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 ноември 2019 - 18:11
Реших да проведа един малък експеримент, като с времето ще добавям и нови данни с горивата на останалите бензиностанции.
Първите участниците са горива предлагани от Марешки и Бенита, респективно и двете проби са взети от Русе.
Първата снимка е уводна, представям участниците. Утре, след 9 сутринта участниците - вече престояли поне 15ч на -25° в камерата, ще бъдат извадени. Ще търсим утайки, парафин и т.н. След видяното, всеки ще си вади изводите.
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
Първите участниците са горива предлагани от Марешки и Бенита, респективно и двете проби са взети от Русе.
Първата снимка е уводна, представям участниците. Утре, след 9 сутринта участниците - вече престояли поне 15ч на -25° в камерата, ще бъдат извадени. Ще търсим утайки, парафин и т.н. След видяното, всеки ще си вади изводите.
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
#2
Публикувано 28 ноември 2019 - 09:46
Добре си го замислил колега, но незнам дали тези -25 не са прекалено много. Виж какво намирам в Wikipedia :
Most diesel fuels freeze at common winter temperatures, while the temperatures greatly vary.[55] Petrodiesel typically freezes around temperatures of −8.1 °C (17.5 °F), whereas biodiesel freezes between temperatures of 2° to 15 °C (35° to 60 °F).[55] The viscosity of diesel noticeably increases as the temperature decreases, changing it into a gel at temperatures of −19 °C (−2.2 °F) to −15 °C (5 °F), that cannot flow in fuel systems. Conventional diesel fuels vaporise at temperatures between 149 °C and 371 °C.[21]
Conventional diesel flash points vary between 52 and 96 °C, which makes it safer than petrol and unsuitable for spark-ignition engines.[56] Unlike petrol, the flash point of a diesel fuel has no relation to its performance in an engine nor to its auto ignition qualities.
Мисълта ми е, че според мен всичко ще замръзне на - 25 (някои на -20 примерно други на -18). Защо не пробваш първи кръг така да се каже да ги оставиш на -18 и после които се справят добре да минат на -25 .
#3
Публикувано 28 ноември 2019 - 10:20
Когато беше голямата зима преди 5-6 години на около -15 - 18 градуса на предишната ми кола , дизела замръзна в тръбите, защото там най-лесно замръзва, поради малкото количество и така ми изгоря подкачващата помпа, мисля че не е лошо да се тества в прозрачки тръбички също.
#4
Публикувано 28 ноември 2019 - 12:25
Резулатите за обнадеждаващи. И при двете горива, не намерих каквито и да е следи от замръзване.
Искам да отбележа, че винаги сипвам BDC към горивата които зареждам, но едва ли това е причината да не станат на желе. Престояха 18часа на -25°.
Ето и снимков материал
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
- В по късото шише има дизел от Бенита, а според рекламата, в него би следвало да има добавка на Бардал.
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
И едно видео за по любопитните:
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
Искам да отбележа, че винаги сипвам BDC към горивата които зареждам, но едва ли това е причината да не станат на желе. Престояха 18часа на -25°.
Ето и снимков материал
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
- В по късото шише има дизел от Бенита, а според рекламата, в него би следвало да има добавка на Бардал.
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
И едно видео за по любопитните:
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
#5
Публикувано 28 ноември 2019 - 14:32
Обикновено причината дизелът да е евтин е:
- дизелът е краден;
- не е платен акциз;
- не е платен друг налог.
Това не би трябвало да има отношение към качеството.
Отклоненията в качеството често се дължат на зле прикрити кражби от персонала на ниско ниво.
Привествам научните експерименти за изпитване качеството на горивата от всякакъв тип, стига да са безопасни.
Няма да е лошо някой да направи нещо и за бензина . Там разбира се проблемът е друг, съдържанието на вода или на петролни фракции, които нямат място в бензина.
#6
Публикувано 28 ноември 2019 - 20:09
Искам да отбележа, че винаги сипвам BDC към горивата които зареждам, но едва ли това е причината да не станат на желе.
Какъв е смисъла да тестваш горивата след като сложиш добавка ?
Как ще разберат хората какво са им продали на бензиностанцията ?
Тествай преди подобрител.
Любопитен съм.
сесшисе ?
#7
Публикувано 28 ноември 2019 - 20:53
Погрешна информация съм дал, добавка сипвам в резервоара, но не и в 5 литровата туба от минерална вода, в която сипвам горивото -- директно от колонката.
п.п Тубите са перфектно изсушени!
п.п Тубите са перфектно изсушени!
#8
Публикувано 30 ноември 2019 - 15:11
И едно видео за по любопитните:
https://drive.google...ew?usp=drivesdk
Колега, много се извинявам за офтопика но часовника, който мернах във видеото сейко алпинист ли е?
SARB017?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни