Намерих тази интересна статия как Мерцедес и техните приятели от АМГ постигат подобни числа - 104 к.с. на цилиндър, 416 к.с. от 2-литров, 4-цилиндров двигател.
https://www.roadandt...-cylinder-m139/
На първо място - стъпват върху солидна основа. Доразвиват "стария" м133 и правят многобройни малки подобрения.
Разменят мястото на смукателен и изпускателен колектор, като по този начин постигат по-директно захранване на двигателя с въздух и по-гореща и права изпускателна система.
Увеличават размера на изпускателните клапани.
За подобряване на емисиите и мощността ползват и директно, и индиректно впръскване на горивото.
Използват ролкови лагери за турбината. Ролковите лагери намаляват триенето и увеличават ресурса на турбото.
Използват блок от затворен тип (closed deck) със специално покритие на цилиндрите за по-голяма здравина и устойчивост.
Използват охладителна помпа с електрическо задвижване и електронно управления.
В края на статията има и видео с по-подробна информация.