Вибрации в купето на s203 220cdi автомат, и придърпване при подаване на газНа загрят двигател се усещат и чуват вибрации в купето
Започната от Stendm, 27 сеп 2019 - 17:14:15
25 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 септември 2019 - 17:14
Закупих наскоро посочения модел 220cdi 150к.с., с автоматична скоростна кутия. След известно каране започнаха да се чуват и усещат вибрации в купето, а също така и придърпване при подаване на газ между 1500-2000 оборота. Придърпването понякога се усеща, но по-слабо и след 2000. Докато колата е студена тези проблеми ги няма, върви си нормално, превключва плавно скорости, набира доста добре. Мине ли 80 градуса и започват проблемите. Сменихме масло на двигател, филтри, букса на кутията, от кутията успяхме да източил около 4л и доляхме с ново. Проблемът намаля съществено, но все още е на лице. Ходих в сервиз и ми казаха, че може да е тръгнал хидротрансформатора. Това ли са му симптомите и защо само на загрят двигател го прави?
Отидох и в друг сервиз, където ми правиха диагностика на двигател и кутия, съответно нямаше никакви грешки. Гледаха как работят и казаха, че всичко е наред, но пък вибрациите си ги има макар и доста по-слаби след смяната.
Да вметна, старото масло на кутията беше много черно. Възможно ли е от маслото или от това, че колата е седяла дълго време без да се кара да го има този проблем? Моля за съвет какво да се гледа още!
Благодаря!
Отидох и в друг сервиз, където ми правиха диагностика на двигател и кутия, съответно нямаше никакви грешки. Гледаха как работят и казаха, че всичко е наред, но пък вибрациите си ги има макар и доста по-слаби след смяната.
Да вметна, старото масло на кутията беше много черно. Възможно ли е от маслото или от това, че колата е седяла дълго време без да се кара да го има този проблем? Моля за съвет какво да се гледа още!
Благодаря!
#2
Публикувано 28 септември 2019 - 19:10
А някой в сервиз освен да я закача на диагностика , повдигна ли я на крик или на канал да се види отдолу какво се случва , тампони мотор , скорости , кардан , лагер на кардата , каретата ... Или само грешки се чакат да запише .
#3
Публикувано 28 септември 2019 - 20:29
Ако е от хидрото,вибрацията се усеща при каране с равномерна скорост по нагорнище и леко подаване на газ за да се запази скоростта примерно.Вибрацията е типична все едно приплъзва съединител на ръчна кутия.То си е същото де.
При положение че маслото е било черно,значи кутията не е била обслужвана отдавна или никога.Хубаво е да се смени цялото масло.
Не знам от колко скоро караш колата и дали придърпването е свързано с промяна на външната температура или с некаране от няколко дена,но бих ти препоръчал да изчакаш температурите да паднат малко и да видиш дали същевременно с това се увеличава придърпването.Ако остане или се увеличи сменяш локъп соленоида и сваляш мозъка за профилактика или почистване.Естествено,проверява се дали има стружки на магнита на картера и изобщо дали го има.Чак тогава сменяш цялото масло.
Междувременно,както писа колегата проверяваш за скъсани тампони и карета.
Приплъзването на хидрото се установява много лесно с подходящата диагностика на живи данни.
Търси точния сервиз който ще ти обслужва колата.
При положение че маслото е било черно,значи кутията не е била обслужвана отдавна или никога.Хубаво е да се смени цялото масло.
Не знам от колко скоро караш колата и дали придърпването е свързано с промяна на външната температура или с некаране от няколко дена,но бих ти препоръчал да изчакаш температурите да паднат малко и да видиш дали същевременно с това се увеличава придърпването.Ако остане или се увеличи сменяш локъп соленоида и сваляш мозъка за профилактика или почистване.Естествено,проверява се дали има стружки на магнита на картера и изобщо дали го има.Чак тогава сменяш цялото масло.
Междувременно,както писа колегата проверяваш за скъсани тампони и карета.
Приплъзването на хидрото се установява много лесно с подходящата диагностика на живи данни.
Търси точния сервиз който ще ти обслужва колата.
#4
Публикувано 29 септември 2019 - 07:18
Колата беше на подемник, гледаха я отдолу. Проблемът се появява само когато колата загрее, преди това го няма. Колко време не е карана незнам, защото я взех от автокъща. Тези дни ще я карам да погледнат и тампоните. Иначе не я гледаха само за грешки, а като цяло как работи(и двигателя, и кутията.
В картера гледахме за стружки, но уж нямаше. Само маслото беше черно.
Чакам един майстор, който се занимава само с автомати да се освободи и да я погледне, като може би ще източим повече масло и ще почисти мозъка. Поне така ми каза, но незнам кога ще е.
В картера гледахме за стружки, но уж нямаше. Само маслото беше черно.
Чакам един майстор, който се занимава само с автомати да се освободи и да я погледне, като може би ще източим повече масло и ще почисти мозъка. Поне така ми каза, но незнам кога ще е.
Този пост е редактиран от Stendm: 29 септември 2019 - 07:22
#5
Публикувано 29 септември 2019 - 07:31
"След известно каране започнаха да се чуват и усещат вибрации в купето, а също така и придърпване при подаване на газ между 1500-2000 оборота"
На място,на празен ход има ли ги тези вибрации или са само в движение,след като загрее?
На място,на празен ход има ли ги тези вибрации или са само в движение,след като загрее?
#6
Публикувано 29 септември 2019 - 07:37
Само в движение и само след като загрее. Преди това ги няма, колата си върви много добре.
#7
Публикувано 29 септември 2019 - 11:34
Само в движение и само след като загрее. Преди това ги няма, колата си върви много добре.
Значи наистина трябва да изчакаш да ти прегледат кутията.
#8
Публикувано 29 септември 2019 - 13:05
Така мисля да направя, само не знам кога ще се вредя при майстора, че нещо много зает.
#9
Публикувано 01 октомври 2019 - 19:59
Така, след смяната на тези 4л масло с ново и изминати малко над 400км има осезаема промяна в работата на колата. Въпросните вибрации и придърпването почти са изчезнали. Понеже майстора, на който се надявах да погледне колата ме прехвърля 3ти път за след седмица понеже е зает обмислям дали като направя 1000км поне, да не сменя маслото изцяло.
#10
Публикувано 01 октомври 2019 - 22:41
Може и след 1000км цялото, може и да покараш около 5000км и тогава пак да смениш 4л или цялото. Варианти колкото искаш
#11
Публикувано 02 октомври 2019 - 10:55
Задължително е цялото масло да смениш при описаното състояние.Така, след смяната на тези 4л масло с ново и изминати малко над 400км има осезаема промяна в работата на колата. Въпросните вибрации и придърпването почти са изчезнали. Понеже майстора, на който се надявах да погледне колата ме прехвърля 3ти път за след седмица понеже е зает обмислям дали като направя 1000км поне, да не сменя маслото изцяло.
Няма значение кога.
Само намери къде знаят как се сменя цялото масло.
#12
Публикувано 02 октомври 2019 - 12:36
Това ще търся тези дни, а и ще гледам ако може да почистят и мозъка на кутията.
#13
Публикувано 02 октомври 2019 - 13:42
При такива проблеми не бих сменял маслото, без да знам какво е счупено по кутията. Да не стане след 2-3 месеца тотал щета тая кутия и да се набиват още пари.
За колко я взема тази цетка, колега?
За колко я взема тази цетка, колега?
#14
Публикувано 02 октомври 2019 - 15:12
По кутията няма нищо счупено,трябва и правилна профилактика.При такива проблеми не бих сменял маслото, без да знам какво е счупено по кутията. Да не стане след 2-3 месеца тотал щета тая кутия и да се набиват още пари.
За колко я взема тази цетка, колега?
И за хиляда лева да е взел цетката има право да си я направи по негови критерии.
Не всички могат да си намират перфектната кола на много години и малко километри, карана от пенсионер и пазена специално за Ганьо Балкански в центъра на хола.
#15
Публикувано 02 октомври 2019 - 15:38
Нещо на заяждане ли го обръщаш?
Правилна профилактика се прави когато кутията е здрава. Когато буксува, тресе, блъска и вие, смяна на масло не помага.
Правилна профилактика се прави когато кутията е здрава. Когато буксува, тресе, блъска и вие, смяна на масло не помага.
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни