Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

om642 3.2cdi v6 глъхне и не се форсиранужда от професионална помощ


  • Please log in to reply
13 мнения по тази тема

#1 radi B

radi B

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 107 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казичене
  • Автомобил:
    С220 Diesel Еlegance 1994

Публикувано 28 август 2019 - 00:03

Та,малко предистория, колата имаше странен проблем, колкото по-топла е толкова по-дълго време и беше нужно да запали, на диагностика излизаше единствено датчик колянов вал. Смених датчика изчезна грешката но проблема остана. След малко съветване ми беше дадено като идея да сменя ГНП ( а.к.а помпата за високо налягане но ми е по лесно ГНП ) сменихме помпата и се появи същинският проблем.

Колата започна да губи мощност и се появи звук като на чукащ аванс и невъзможност за вдигане на повече от 2500 пборота с тенденция за намаляване. Когато е на място веднага след запалването ако се подаде газ до долу се изфорсирва до край тоест около 3200 оборота след 3-4 "напомпвания" на педала на газта мотора успява да стигне едва до 2100 оборота или по-малко и се появява силно тресене ако се остави за около 2 мин работа на празен ход мога да повторя горе написаното.

Веднага разменихме ГНП-то със старото, бяха сменени клапан и датчик на рейла, но проблема остана. Подмених 6те дюзи което реши проблема с трудното палене, но остана по-сериозният с невъзможността колата да се форсира.

На диагностика ( launch ) не показва никакви кодове, на живи данни налягането на рейла е точно колкото му трябва поне така пише ( около 250 при палене и стига до към 1100 при подаване на пълна газ)

След кратко ровене в гугъл не намерих нищо което дори малко да прилича на моя проблем за това
ТЪРСЯ професионална помощ след като в няколко сервиза ми вдигнаха рамене ми трябва някой в София да удари едно рамо било то и само с идея
  • 0
мерцедесът е гениален в своята си простота

#2 Brozestian

Brozestian

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 257 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    W203T 270 CDI Avangarde
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 август 2019 - 00:45

Помпата с която пробвахте нова или втора ръка беше? За въздух по горивната уредба проверихте ли? Датчик на разпределителен вал също има отношение, той проверяван ли е? На място като работи и загледаш оборотомера мени ли оборотите?
  • 0

#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 август 2019 - 08:17

Според мен има проблем с центровката(вериги,ангренажна група).Ако е датчик,няма да се чува чукане.

Има секция за сервизи,разгледай там ако никой не препоръча такъв.
  • 1

#4 radi B

radi B

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 107 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казичене
  • Автомобил:
    С220 Diesel Еlegance 1994

Публикувано 28 август 2019 - 10:23

датчик разпределителен вал е нов също, как да проверя за въздух в системата, преди палене давам около 6-7 пъти на контакт за да изцисти въздуха, паля и чакам около 5 мин и след това давам газ.
На място като работи, работи като часовник докато не се подаде газ

Имам въпрос имя ли значение горивната помпа как се зацепва спрямо ангренажа или няма
  • 0
мерцедесът е гениален в своята си простота

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 август 2019 - 11:07

датчик разпределителен вал е нов също, как да проверя за въздух в системата, преди палене давам около 6-7 пъти на контакт за да изцисти въздуха, паля и чакам около 5 мин и след това давам газ.
На място като работи, работи като часовник докато не се подаде газ
Имам въпрос имя ли значение горивната помпа как се зацепва спрямо ангренажа или няма

Естествено!
Ама моля те,не я прави сам или с приятели...
  • 0

#6 radi B

radi B

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 107 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казичене
  • Автомобил:
    С220 Diesel Еlegance 1994

Публикувано 28 август 2019 - 23:05

кое е естественото ? че помпата за високо налягане има значение за зацепването ли ? Обясни ми как точно става
  • 0
мерцедесът е гениален в своята си простота

#7 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 август 2019 - 20:08

На мен ми се струва по - скоро нещо по принудителното пълнене, в частност маркучите след турбото , или управлението на турбината .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#8 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 827 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 29 август 2019 - 21:02

Няма значение как е зацепена помпата към ангренажа.
Няма как да имаш въздух, системата е под налягане. Ако помпата в резервоара не бачка изобщо няма да запали, но не е лоша идея да измериш ниското налягане.
  • 0

#9 radi B

radi B

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 107 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Казичене
  • Автомобил:
    С220 Diesel Еlegance 1994

Публикувано 02 септември 2019 - 17:59

на живи данни абсолютно всичко е перфектно, и ниско налягане и високо а горивото и въздух в колекторите е ок, на теория всичко е перфектно
  • 0
мерцедесът е гениален в своята си простота

#10 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 септември 2019 - 20:07

Значи на диагностика нещо му убягва .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#11 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 897 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 02 септември 2019 - 20:15

И аз съм за верига. Ако е стария мотор 742 мисля объегаче се вижда колко е излязъл.... на ковия има ли 300 хил е за смяна
  • 0

#12 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 827 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 02 септември 2019 - 21:15

Стария - 742...
Новия...
На колко ракии си?
  • 0

#13 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 897 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 03 септември 2019 - 08:45

Стария - 742...
Новия...
На колко ракии си?

Ами на море съм . Ама колегата е хванал смисъла :)


Officeservices.bg
  • 0

#14 prokopi69

prokopi69

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 827 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 03 септември 2019 - 11:23

Приятна почивка!
OM 642 и "стария" и "новия" страдат от вериги, но логично стария е на дооооста повече км и по често се появават проблеми. На новия е с едноредова верига. И за двата има инструмент за мерене.

Ради - провери ли ангренажа?
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни