om642 3.2cdi v6 глъхне и не се форсиранужда от професионална помощ
Started by radi B, 28 Aug 2019 - 00:03:24
13 replies to this topic
#1
Posted 28 August 2019 - 00:03
Та,малко предистория, колата имаше странен проблем, колкото по-топла е толкова по-дълго време и беше нужно да запали, на диагностика излизаше единствено датчик колянов вал. Смених датчика изчезна грешката но проблема остана. След малко съветване ми беше дадено като идея да сменя ГНП ( а.к.а помпата за високо налягане но ми е по лесно ГНП ) сменихме помпата и се появи същинският проблем.
Колата започна да губи мощност и се появи звук като на чукащ аванс и невъзможност за вдигане на повече от 2500 пборота с тенденция за намаляване. Когато е на място веднага след запалването ако се подаде газ до долу се изфорсирва до край тоест около 3200 оборота след 3-4 "напомпвания" на педала на газта мотора успява да стигне едва до 2100 оборота или по-малко и се появява силно тресене ако се остави за около 2 мин работа на празен ход мога да повторя горе написаното.
Веднага разменихме ГНП-то със старото, бяха сменени клапан и датчик на рейла, но проблема остана. Подмених 6те дюзи което реши проблема с трудното палене, но остана по-сериозният с невъзможността колата да се форсира.
На диагностика ( launch ) не показва никакви кодове, на живи данни налягането на рейла е точно колкото му трябва поне така пише ( около 250 при палене и стига до към 1100 при подаване на пълна газ)
След кратко ровене в гугъл не намерих нищо което дори малко да прилича на моя проблем за това
ТЪРСЯ професионална помощ след като в няколко сервиза ми вдигнаха рамене ми трябва някой в София да удари едно рамо било то и само с идея
Колата започна да губи мощност и се появи звук като на чукащ аванс и невъзможност за вдигане на повече от 2500 пборота с тенденция за намаляване. Когато е на място веднага след запалването ако се подаде газ до долу се изфорсирва до край тоест около 3200 оборота след 3-4 "напомпвания" на педала на газта мотора успява да стигне едва до 2100 оборота или по-малко и се появява силно тресене ако се остави за около 2 мин работа на празен ход мога да повторя горе написаното.
Веднага разменихме ГНП-то със старото, бяха сменени клапан и датчик на рейла, но проблема остана. Подмених 6те дюзи което реши проблема с трудното палене, но остана по-сериозният с невъзможността колата да се форсира.
На диагностика ( launch ) не показва никакви кодове, на живи данни налягането на рейла е точно колкото му трябва поне така пише ( около 250 при палене и стига до към 1100 при подаване на пълна газ)
След кратко ровене в гугъл не намерих нищо което дори малко да прилича на моя проблем за това
ТЪРСЯ професионална помощ след като в няколко сервиза ми вдигнаха рамене ми трябва някой в София да удари едно рамо било то и само с идея
мерцедесът е гениален в своята си простота
#2
Posted 28 August 2019 - 00:45
Помпата с която пробвахте нова или втора ръка беше? За въздух по горивната уредба проверихте ли? Датчик на разпределителен вал също има отношение, той проверяван ли е? На място като работи и загледаш оборотомера мени ли оборотите?
#3
Posted 28 August 2019 - 08:17
Според мен има проблем с центровката(вериги,ангренажна група).Ако е датчик,няма да се чува чукане.
Има секция за сервизи,разгледай там ако никой не препоръча такъв.
Има секция за сервизи,разгледай там ако никой не препоръча такъв.
#4
Posted 28 August 2019 - 10:23
датчик разпределителен вал е нов също, как да проверя за въздух в системата, преди палене давам около 6-7 пъти на контакт за да изцисти въздуха, паля и чакам около 5 мин и след това давам газ.
На място като работи, работи като часовник докато не се подаде газ
Имам въпрос имя ли значение горивната помпа как се зацепва спрямо ангренажа или няма
На място като работи, работи като часовник докато не се подаде газ
Имам въпрос имя ли значение горивната помпа как се зацепва спрямо ангренажа или няма
мерцедесът е гениален в своята си простота
#5
Posted 28 August 2019 - 11:07
Естествено!датчик разпределителен вал е нов също, как да проверя за въздух в системата, преди палене давам около 6-7 пъти на контакт за да изцисти въздуха, паля и чакам около 5 мин и след това давам газ.
На място като работи, работи като часовник докато не се подаде газ
Имам въпрос имя ли значение горивната помпа как се зацепва спрямо ангренажа или няма
Ама моля те,не я прави сам или с приятели...
#6
Posted 28 August 2019 - 23:05
кое е естественото ? че помпата за високо налягане има значение за зацепването ли ? Обясни ми как точно става
мерцедесът е гениален в своята си простота
#7
Posted 29 August 2019 - 20:08
На мен ми се струва по - скоро нещо по принудителното пълнене, в частност маркучите след турбото , или управлението на турбината .
#8
Posted 29 August 2019 - 21:02
Няма значение как е зацепена помпата към ангренажа.
Няма как да имаш въздух, системата е под налягане. Ако помпата в резервоара не бачка изобщо няма да запали, но не е лоша идея да измериш ниското налягане.
Няма как да имаш въздух, системата е под налягане. Ако помпата в резервоара не бачка изобщо няма да запали, но не е лоша идея да измериш ниското налягане.
#9
Posted 02 September 2019 - 17:59
на живи данни абсолютно всичко е перфектно, и ниско налягане и високо а горивото и въздух в колекторите е ок, на теория всичко е перфектно
мерцедесът е гениален в своята си простота
#10
Posted 02 September 2019 - 20:07
Значи на диагностика нещо му убягва .
#11
Posted 02 September 2019 - 20:15
И аз съм за верига. Ако е стария мотор 742 мисля объегаче се вижда колко е излязъл.... на ковия има ли 300 хил е за смяна
#12
Posted 02 September 2019 - 21:15
Стария - 742...
Новия...
На колко ракии си?
Новия...
На колко ракии си?
#13
Posted 03 September 2019 - 08:45
Ами на море съм . Ама колегата е хванал смисълаСтария - 742...
Новия...
На колко ракии си?
Officeservices.bg
#14
Posted 03 September 2019 - 11:23
Приятна почивка!
OM 642 и "стария" и "новия" страдат от вериги, но логично стария е на дооооста повече км и по често се появават проблеми. На новия е с едноредова верига. И за двата има инструмент за мерене.
Ради - провери ли ангренажа?
OM 642 и "стария" и "новия" страдат от вериги, но логично стария е на дооооста повече км и по често се появават проблеми. На новия е с едноредова верига. И за двата има инструмент за мерене.
Ради - провери ли ангренажа?
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users