Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Алтернатор - проблеми, профилактикаКакви са нормалните стойности на заряд и нормално поведение на алтернатора?

w203 алтернатор динамо ролка на динамо напрежение на зареждане

  • Please log in to reply
8 мнения по тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 август 2019 - 13:10

Привет,

 

Преди няколко дни вкарах колата за преглед, че ми се причува лек метален шум откъм ремъчната група. Та.. празния ход на ролката на алтернатора е развален и тр да се смени шайбата - A6461500360 (68) 

9FVvG9m.png

 

Какво съм забелязъл като поведение... Повечето пъти на таблото напрежението при запален автомобил е 14,2V, което подсказва, че би тр алтернаторът да зарежда правилно. Пробвах с вентилатор на макс + климатик и фарове и напрежението беше 14.0-14.1V. Дотук супер.... обаче от време на време ми прави впечатление, че пада на 13.5-13.6V. 

 

Тук идва въпросът ми.. така и така ще ми свалят алтернатора, има ли смисъл да го поразглобят и да реновират това онова или просто се шашкам без нужда и със смяната на въпросната ролка би тр да се оправи. Проблеми с палене и ниско напрежение не съм имал. Единствено ми записва грешка за датчик колянов вал, а нямам проблеми нито с палене, нито с друго.

 

Поздрави,

Митака


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#2 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 23 август 2019 - 13:16

Не пречи да се погледне, но стойностите са перфектни.
  • 0

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 23 август 2019 - 13:49

Предвид че колите са вече на години, аз бих го рециклирал превантивно, в удобен за мен момент.

Алтернативата е да те хвне неподготвен :)


  • 0

#4 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 23 август 2019 - 13:55

Предвид че колите са вече на години, аз бих го рециклирал превантивно, в удобен за мен момент.

Алтернативата е да те хвне неподготвен :)

Именно това ми е идеята. Т.е. свалям и го нося да го гледат има ли нужда от рециклиране... То реално като гледам схемата, освен въпросната ролка може да сменя лагера вътре,а самия регулатор, ако подава правилно напрежение няма нужда да се пипа.


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 23 август 2019 - 16:08

Да,бих го рециклирал.Регулатора трябва да се замери и огледа добре.Също и намотките доколкото се виждат,защото все пак голямо напичане става там с години наред.
Наскоро мен ме предаде точно регулатора и естествено бях извън Варна,нямаше свободен сервиз,купих си втори акумулатор и стискайки зъби,под голямо притеснение и без климатик се прибрах.Доста неприятно преживяване!
  • 0

#6 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 25 август 2019 - 13:03

Лагера бих го сменил само ако е заминал. Иначе регулатора задължително. Не струва много, а е основен причинител на закъсал мерцедес.
  • 0

#7 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 август 2019 - 08:34

Лагера бих го сменил само ако е заминал. Иначе регулатора задължително. Не струва много, а е основен причинител на закъсал мерцедес.

Значи ще го поръчам този регулатор и ще го сменя. Мисля си за Bosch от ЕлитКар... или това не е онзи Bosch, който очаквам. Лагерът как се познава, че е заминал - шум, луфт? При този алтернатор има ли четки и т.н. в горепосечената схема сякаш няма.


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#8 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 август 2019 - 12:45

Здравейте!

 

Рециклирах алтернаторът в крайна сметка :) Сменени са ролката, която беше дефектирала, пищеше и обтега трепереше като "ков*а в AMG". След смяната всички тия неща изчезнаха. Демонтажът на алтернатора също провокира подмяна на регулатора (77лв - Bosch), смениха и лагерите. 

 

След тези интервенции по алтернатора - напр. 13.6V на таблото, 14.2V на акумулатора с мултицет, 13.8V на STAR. За съжаление, не се сетих да измеря с мултицета напрежението на акумулатора преди подмяната. Това е при запален мотор :) 

 

За мен изводът е,че е добре да се рециклира алтернаторът, ако се налага демонтаж, както беше при мен заради дефектиралата ролка. На голфчето ми замина алтернаторър на излизане от София на Бъдни вечер и не беше никак готино... та страх лозе пази :) 

 

Поздрави,

Митака :beer


  • 2

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#9 MH12

MH12

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C200, W203

Публикувано 02 септември 2019 - 19:41

Здравейте, искам да попитам някой знае ли номерата на лагерите на алтернатора и дали

са едни и същи при двата вида алтернатори става въпрос за w203? Благодаря.


  • 0





Also tagged with one or more of these keywords: w203, алтернатор, динамо, ролка на динамо, напрежение на зареждане

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни