Това би трябвало да се види като са се слагали тия три букси.или е подбит метала като са чупили платка за да извадят превъртяла букса
Officeservices.bg
Но знае ли човек!
Posted 11 August 2019 - 18:31
Това би трябвало да се види като са се слагали тия три букси.или е подбит метала като са чупили платка за да извадят превъртяла букса
Officeservices.bg
Posted 11 August 2019 - 20:38
Posted 11 August 2019 - 22:38
Класика. Това е платката вътре в кутията нали?
Posted 27 August 2019 - 17:09
Малко продължение по темата. Де**а мааму.
Реших да подходя по следния начин, за който може някой да сметне че съм луд, но не е патил. Ще направя диагностика на кутията, при поне двама човека и се чудя дали и до Силвър Стар да не се разходя.
Днес бях при първи майстор...едно момче, което принципно се занимава с БМВ. Човърка му се и ми го препоръчаха. Имал човек занимаващ се с автомати на Мерцедес.
Показах му къде е омасленото по снопа кабели до модула до шофьора. Каза че нямало логика, маслото да се катери по кабелите. Казах му че съм гледал видео в ютубето, но не се сетих да му го покажа.
https://www.youtube....kA&index=8&t=0s
Закачи я на диагностика (доколкото видях не беше Стар) и я изкара да вземе неговия човек. Аз отидох да хапна и ги оставих. След час се върнах.
Казва, кутията ти е бетон.... вика знаеш ли какво е счупен кутия на Бенц? Показа ми на диагностика на N оборотите на мотора и на турбината на кутията... еднакви с разлика до 1-2 оборота.... и при подаване на газ също. Не е имала никакви драми при смени, на стръмния наклон от Сточна гара към паметника Левски, като пуснеш спирачката и си на D, не мърда грам назад. Като я сгазиш не забива и не приплъзва. Платката работи ок, има комуникация, единствено на място като сменяше скоростите през лоста, на тажлета показваше до 4 и като цъкне на 5а, вместо това показваше D.
Каза че ако платката или турбината е счупена, то ако знаеш къде да гледаш на диагностиката, ще се хване.... тези кутии били доста умни.
Каза обаче че педала на спирачката ми е много мек и ме попита не ми ли прави впечатление..... аз съм си свикнал и е така откакто я купих. В интерес на истината на Техническия преглед ми казаха, че преден десен апарат работи почти 40% по малко от левия. Смених дискове и накладки отпред, но педала тогава си остана същия. Според него може да задържа някой спирачен апарат, или с-мата да не е обезвъздушена и от там и кутията при потегляне може понякога да се замисля. Задните ми накладки така или иначе за смяна, ще ги сменя... както и спирачната течност и ще видя дали ще има резултат. Не пречи.
На тръгване всичко беше ток и аз реших да го сгазя Бенца, да видя как ще се държи кутията, защото честно казано малко се съмнявам че прави номера от спирачките. И така както я сгазих, така влезе в авариен режим. Не свети чек, но сякаш нямам турбо и естествено повече от 3000 оборота не вдига.Появи се съвсем леко доловимо съскане обаче..... Та може би проблема с пушека ще стане ясен. Четох че съскане може да е от интеркулер или маркуча към турбото.
Момчето ми каза, като го попитах за черния пушек.... това беше в сервиза, преди да си тръгна..... може след като са ти сменяли ремонтен к-т на турбото, на турбината да не и' стига въздух. Имало някаква геометрия тип клапи (ако съм разбрал точно), които отварят затварят притока на въздух. Логично му се струва, още повече че му казах че дебитомера се е предал, след ремонта на турбото.
Съжалявам за дългия пост, но съм наджапал във филма. Много ми се иска да си оправя Бенца.
Edited by Brozestian, 27 August 2019 - 17:17 .
Posted 28 August 2019 - 09:56
Маслото си ходи по кабелите - две коли имам със 722.6 и на двете съм намирал масло в модула за управление на кутията. Клапите във всмукателния колектор не винаги се хващат на диагностиката, позапушения ЕГР също. Всъщност точно сега 203-ката ми дизел е в сервиз за почистване на колектора и ЕГР и премахване на клапите.
Това е процедура, която трябва да се прави през 50000км, а ако си имал проблеми с турбото - направо си е задължително да се прегледат.
За TCU-то - свали го, извади го внимателно от кутията му и го почисти заедно с буксите със спрей за почистване на електронни платки.
Posted 28 August 2019 - 13:29
Много благодаря за информацията. Това с отварянето и почистването ще го направя, единственото което ме притеснява е че трябва да откача акумулатора. Четох че тия пусти 203-ки имат детски болести, и при едно откачване на акумулатор, после е възможно да се окоти някой модул. Ти имаше ли проблеми, ако си почиствал твоя TCU, и при откачане на акумулатора си следвал първо "-" после "+" ... а при закачане първо "+" после "-".... и колата да не седи разкачена повече от час два?
Мерси за насоката, накарам да видят егр и клапи, а също мисля ако не изскочи още нещо, да сваля катализаторите и да ми ги изчистят. Клапите софтуерно ли могат да се спрат или е механично?
Posted 28 August 2019 - 16:43
Posted 29 August 2019 - 11:50
Никакви проблеми не съм имал с откачането на акумулатора. Колата даже стоя 2 месеца с умрял акумулатор, който после баща ми смени без да му обеснявам каквото и да е било и всички модули си работят коректно. Ако го разкачиш ще се запишат грешки в модулите - за ниско напрежение. Ще изчезне синхрона за позицията на волана - т.е. ще ти светне грешка ESP/BAS, която се оправя след няколко пълни завъртания на волана наляво-надясно на работеща кола и последващо палене.
Клапите се премахват механично, ако искаш мога да ти пратя на ЛС координатите на сервиза, който ползвам за тази процедура и ориентировъчно колко ще му струва (като я свършат .
Posted 30 August 2019 - 13:24
Благодаря за мненията момци! В момента колата е за накладки, днес се оправи от самосебе си, тоест като я запалих сутринта не беше в авариен режим и всичко изглежда наред. Надявам се да е записала грешката, ще я четем по-късно. Отидох до Проспийд и си купих ей този спрей https://www.bardahl..../product/i/6166
Като ми остане време ще се занимая с почистването на TUC и ще пиша докъде съм стигнал с решаването на всички неща.
ПС. Радо имаш лс.
Posted 31 August 2019 - 20:57
Така... първо се оказа, че майсторчето е прав и наистина не съм имал спирачки. Той Бенца можел да спира бре, а аз си мислех че е малко като Сааба ми. След като смени задни накладки и обезвъздуши системата сега колата хапе. Евала на момчето.
На диагностиката изплю записаните грешки, които са "само" 4. Не съм започнал да ровя по сайтовете още да проверявам една по една какво значат, но на прима виста има проблем с налягането на турбото, егр и не съм сигурен за термостат (въпреки че съм го сменял преди 30к км). Според майсторчето уестгейта не работи като хората и това ще е първото което ще се гледа. Като са сменяли на предишното място ремонтен к-т на турбото не са направили реглаж.
Мисля че това е един от признаците колицата ми да чади на Боб Марли, просто не и' стига въздух.
Това е от диагностиката, снимката я отрязах малко, но всичкото грешка е с P отпред.
Posted 10 September 2019 - 17:58
Такааа, малко развитие. Първо разкачих акумулатора, свалих и отворих TUC. Масло нямаше, беше стигнало само до буксата от външната страна. За сметка на това ми липсваше търпение в изваждането на платката от пластмасовата кутия и успях да я одраскам с отверката. Много яд ме хвана. Почистих въпреки всичко със спрея, сглобих. Имам тракшън и абс. Но вероятно ще трябва да го сваля пак и да мацна с лак (не се сетих по-рано), за да не се окисли на наранената част.
Върнах се при майсторчето, който отвори ЕГРа и разгледа турбото. ЕГРа беше много мръсен, толкова много че клапана беше запекъл тотално. Изчисти го, раздвижи го с вакуум. Чудя се дали все пак да не го сменя.... Пружината на уестгейта беше клеясала, сложихме нова и го отвори малко повече, та турбото да си поеме въздух. В резултат пушенето значително намаля и колата оживя доста. Сипах един Бардал и прескочих до Гърция да изчисти. Мотора започна да мърка направо.
Майсторчето каза да карам така, обаче явно не му се занимаваше. Пък и стана някаква драма с човека, който ме изпрати при този майстор, разсърди ми се един вид че видиш ли на 100 лв. съм бил оставил само 10 лв бакшиш, като доволен клиент. Хората са изтрещели на различни нива, но явно продължавам да търся майстор. Ще бъде 5 подред.
Както и да е. Днес закарах колата да видя какво става с катализаторите. Бях си наумил да ги почистя и двата машинно, въпреки "карай така". Въпреки че се пооправи с пушене и вървене, бенца все още не беше това което трябва да бъде.
Човека свали първо задния и както очаквах беше запушен. Това е през тръбата от задния край.
Последва сваляне на предния.... иии изненада. Вътре нямаше нищо. Явно и италианците изкормват екологията. Само че беше направено грамотно без рязане на гърнето, а изчоплен през отовра за тръбата. Консултирах с човек занимаващ се с катализатори и дпф филтри... тотално бях забравил, че съществува.
Ако някой си мисли, че катализаторите на дизеловите коли на 15-20 години вършат някаква работа е изпаднал в заблуда. Отдавна са се изпекли, и покритието на някои елементи вътре е паднало. Естествено има значение, дали колата е карана предимно на дълго и е изчаквано да влезе в работна температура... но все пак предния катализатор "вдига" около 900 градуса.
Тоет дори машинно почистване би имало минимален ефект. Тоест варианта е само нов.
Проверих колко струват двата през моя човек.... 860 лв., но трябва да чакам. И понеже генерацията беше долу, го изкормихме. Докато се наканя да ги поръчам ще карам така.
Резултата като динамика стана доста впечатляващ и най-странното е че пушенето изчезна. Баси, да не повярва човек направо.
За десерт, поглезих Бенца с нов дисплей, че почти нищо не се виждаше вече. Взех го от Камен.... има обява в ОЛХ и се намира на Горубляне срещу бившата бензиностанция Д2. Супер точен човек, смени го бързо, и понеже стъклото ми беше мръсно, ми подари много запазено такова.
Километрите се манипулирали от гълтача и таблото и поне по табло, каза че километрите са пипани. За да е сигурен се свалял гълтача, така че съм 50/50.
След всичко направено съм много доволен, сега ми се кара. )))
.... пак стана дълго.... май трябваше да си пусна отделна тема за ремонти/подобрения по бенца ми.
Posted 10 September 2019 - 20:11
" че километрите са пипани." грешка.... "НЕ са пипани" исках да напиша. Пропуснах да напиша и цената на дисплея със смяната: 160 лв.
Posted 11 September 2019 - 10:17
Браво за отношението към колата, колега. Много добре е станала
Posted 12 September 2019 - 12:10
Мерси колега, винаги съм се старал да си поддържам колите, а и ми е интересно да се човърка и да се подобряват нещата. Бенца предлага повече от Ауди Б6 и Е46цата на БМВ от тези години.
Сега мисля да отворим смукателния колектор да видя какво е положението, да погледна интеркулера също. Искам да рециклирам фарките, че много ме дразнят и проучвам дали мога да сменя контрол юнита на климатика... моя е с врътките, а ми се иска да мина на този с дисплея.
0 members, 1 guests, 0 anonymous users