Пиша в общата тема за W211 защото в случая се прави на моята кола и защото тук вероятно ще прочетат повече хора, ако модераторите преценят нека я преместят. W211 E320, M112 мотор.
От както взех колата преди малко над 2 год имаше едно недобро превключване на скоростите при студен мотор и особено зимата. Още като взех колата смених маслото с Fucsh Titan ATF 4134 от Ato24.de както и ОЕМ букса, филтър и уплътнение на картера. При загряла кола включва добре и няма ядове.
Попрочетох за проблема и поръчах преди време комплекта на SONNAX 68942-05K, който включва трите клапана за смяна на скоростите и уплътнения за тях. Както и имах едно неприятно придърпване в градски условия и леко каране след четене и разговори с приятели си поръчах и нов Lock up соленоид OEM с парт номер A2402701700. Взех си и ново филтърче, защото все пак това масло е карано 25к км, но мисля да искара още 15-20к км преди да го сменя отново. Взех си нова пробка ОЕМ, защото стара бе замазана. Новата пробка за картера изглежда наполовина на тази която бе монтирана, но разликата е само в шапката, пасва перфектно.
Вчера след като най-накрая намерих време за колата с едно приятелче се захванахме с нея. Последва сваляне на мозъка, разглабяне на съставни части, като всичко се подрежда внимателно, почистването му със спрей за масло, смяна на клапанчетата за скорсотите и lock up-a и монтаж на колата. Цялата процедура отне около 6 часа и половина и вече колата сменя осезаемо по-добре като е студена и изчезна гадното предърпване в града. Равносметката - доволен.
Цени: ОЕМ lock up клапан - 130лв, Сонакс комплекта в ибей е около 40 долара, но в БГ го взех от Софтелектроникс за около 130лв, филтър - 15лв, пробка и дифтунга - 5лв
Малко тънкости:
Имаше борба със буксата преходник около 1 час при което след ползване на какви ли не варианти леко провиснахме мозъка и буксата влезе пефектно. Причината е че няма място за лашкане на буксата да влезе в платката, след лекото провисване на мозъка буксата влиза перфектно.
Клапаните които оригинално са монтирани на мозъка изглеждат еднакви, но тези на Sonnax си имат ID в листовката е посочено кой клапан с какво ID е и как да се познае - имат малки прорези отпред. Уплътненията за тях са с различна дебелина / части от милиметъра/, което ние измерихме с дигитален шублер.
Качвам и няколко снимки за по-добра представа. Вижда се износванията по старите клапани от което се и губи част от налягането и се получава недобрата смяна на предавките.
Може да не сме направили всичко по книга, но проблем поне засега нямам. Не съм разкачал акумулатора. Просто докато траеше манипулацията ключа не бе на контакт и не са отваряни врати или багажник. След като монтирахме всичко скоростите нямаха записани грешки, изчистих им адаптациите покарах около 20км и пак я закачих, като пак нямаше грешки в скорстите.
Това е от мен, отворен съм за въпроси и дискусии.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от Bewolf: 13 юли 2019 - 12:57