
W124 250DЗапочна трудно да гасне
Започната от johnye, 11 апр 2007 - 15:10:22
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 11 април 2007 - 15:10
Здравейте момчета,
Честито възкресение Христово!Да сте живи издрави и все да са ви читави автомобилчетата!
От снощи като взема да я гася, не гасне изведнъж,а 4-5 секунди работи като че ли няма да изгасне хич и чак след това изгасва.
Ако е бензинова знам какво е, ама дизела.... Като че ли някъде бях чел, че за гасенето на дизела играе роля вакуума. Ако е така дане би да се е измъкнала или скъсала някоя тръбичка... Огледах под капака ама нищо нередно не ми прави впечатление, но и в интерес на истината хабер си нямям къде точно да погледна. Освен това се притеснявам ако някой път рече хич да не изгасне какво се прави тогава, щото е и автомат. Инак колата си работи перфектно. Ако знаете нещо по въпроса, моля споделете...
Честито възкресение Христово!Да сте живи издрави и все да са ви читави автомобилчетата!
От снощи като взема да я гася, не гасне изведнъж,а 4-5 секунди работи като че ли няма да изгасне хич и чак след това изгасва.
Ако е бензинова знам какво е, ама дизела.... Като че ли някъде бях чел, че за гасенето на дизела играе роля вакуума. Ако е така дане би да се е измъкнала или скъсала някоя тръбичка... Огледах под капака ама нищо нередно не ми прави впечатление, но и в интерес на истината хабер си нямям къде точно да погледна. Освен това се притеснявам ако някой път рече хич да не изгасне какво се прави тогава, щото е и автомат. Инак колата си работи перфектно. Ако знаете нещо по въпроса, моля споделете...
#2
Публикувано 11 април 2007 - 15:28
Ами и аз имам такъв проблем...тоест имах...абе направо си имам, в студено време, като я запаля, и веднага се опитвам да изгася, не става...при мен има загуба на вакуум отнякъде, и за да се гаси, не мърдам регулирането на фаровете, че ако ми е на 3, не достига вакуум за гаснене...и аз си я гасех на 1-ва и на спирачка...но иначе за автоматика...значи пробвай като врътнеш ключа и тя не се огаси, форсиране до дупка и рязко пускане на педала...помага ако е малка липса на вакуума...иначе баща ми ми е обяснил че ако не искам да гася на скорост, има една тръбичка и духаш в нея, отпред до двигателя е, и на теб трябва да е като при мен, една тръбичка в едно тройно разклонение....пробвай го...значи преди 2 години ми се скъса ремъка, и тогава частици от него при оборотите като се откъснаха и откъснаха тази тръбичка и колата не искаше да гасне...та тва е начина май.......

#3
Публикувано 11 април 2007 - 16:02
1.Отпред на вакум-помпата махни маркучлето за вакума и виж да не се е задръстил отвора на накрайника дето излиза от помпата.Ако се е запушило леко ефекта е гасенето на твоя мотор(почисти отвора с медно телче).
2.Също погледни вакума на сервото.Ако се е протрил някъде и смуче въздух пак ще гасне мотора със закъснение.
3.Погледни и вакумите на фаровете да не са се откачили(а бе огледай всички вакумни маркучлета).
4.И остава най лошото,вакум помпата да е здала багажа(да се надяваме да не е от това).
Успех.
2.Също погледни вакума на сервото.Ако се е протрил някъде и смуче въздух пак ще гасне мотора със закъснение.
3.Погледни и вакумите на фаровете да не са се откачили(а бе огледай всички вакумни маркучлета).
4.И остава най лошото,вакум помпата да е здала багажа(да се надяваме да не е от това).
Успех.

#4
Публикувано 11 април 2007 - 16:47
Гасенето на двигателя взима вакуум от маркуча към сервото на спирачките. Някъде по средата на дебелия маркуч към сервото излиза едно тънко кафяво маркуче, което отива в ключа и от там се връща директно във вакуум клапана на помпата. Системата няма връзка с останалите вакууми по автомобила.
Вакуума на вакуум-помпата може да ти го измерят лесно в сервиз, но ако имаше проблеми щеше да си го усетил вече по спирачките.
Ако помпата прави добър вакуум, значи има теч от някъде. Най-често причината е в ключалката на волана. Втората възможна причина е вакуум клапана на горивната помпа. И третата причина остава теч по трасето.
Схемата е елементарна, с подходящи инструменти (вакуум-манометър и уред за създаване на вакуум) лесно може да се хване къде е теча. Без инструменти също става, но е по метода проба/грешка.
Вакуума на вакуум-помпата може да ти го измерят лесно в сервиз, но ако имаше проблеми щеше да си го усетил вече по спирачките.
Ако помпата прави добър вакуум, значи има теч от някъде. Най-често причината е в ключалката на волана. Втората възможна причина е вакуум клапана на горивната помпа. И третата причина остава теч по трасето.
Схемата е елементарна, с подходящи инструменти (вакуум-манометър и уред за създаване на вакуум) лесно може да се хване къде е теча. Без инструменти също става, но е по метода проба/грешка.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#5
Публикувано 11 април 2007 - 17:13
Само малко доуточнение,не се заяждам...Някъде по средата на дебелия маркуч към сервото излиза едно тънко кафяво маркуче, което отива в ключа и от там се връща директно във вакуум клапана на помпата. Системата няма връзка с останалите вакууми по автомобила...

Вакуумните системи са си свързани баш бая една с друга.Предполагам че имаш в предвид че на 124-ката вакуумите за централното си имат отделна помпа и че затова няма връзка с "централната" вакуумна система.
Значи към колегата.Определено проблема ти е в точно този пуст вакуум гасящ мотора.Няма да повтарям колегите за "теч" или по-скоро "прилив" на въздух от някъде.Както ти казаха-контактен ключ,ключ за регулиране на фаровете.Това са слаби места към които да се ориентираш.Ако си пипал фаровете,погледни дали си закачил маркучите им.
А ако стигнеш до там че няма гасене а си с автомат,не се притеснявай.На мен като ми се случи първия път и се "панирах"...Единственото решение беше да чакам да ми свърши нафтата

Оказа се че просто не бях закачил единия маркуч на фаровете...
Огледай помпата и виж дали имаш един лост на който пише STOP.Натискаш го и си готов.
А и пич,така са Мерцедесите...Хората с другите марки коли се мъчат и правят какво ли не че да ги запалят,па ние се чудим как да ги угасим
Така е...съдба
#6
Публикувано 11 април 2007 - 17:32
Много благодаря момчета!Супер сте! Само дето незнам ни едно от тея неща дето сте ги описали каде са,освен конт. ключ и фаровете,но започвам дирене по схемите кои маркучи са вакуумни и каде е пустата му помпа,а това с "изчакването нафтата да свърши" ме изкефи максимално.... аз както все над 40 литра държа в резервоара.... бая има да почакам докато изгасне
Ще пиша до ден -два какво съм открил и дали вобще нещо съм открил де...


Ще пиша до ден -два какво съм открил и дали вобще нещо съм открил де...
#7
Публикувано 11 април 2007 - 17:44
Огледай помпата и виж дали имаш един лост на който пише STOP.Натискаш го и си готов.
...и каде е пустата му помпа...
Имам в предвид за ГНП-ти или по просто казано това е нафтовата помпа.Неможеш я обърка.Това е едно такова грозно де седи отстрани на мотора,като го подгледнеш отпред е вдясно,и от нея излизат пет железни тръбички които отиват към самия мотор.
#8
Публикувано 11 април 2007 - 19:15
Стария го гасях с вакума под таблото - вадя трьбичката и гасне.Как им е дошло на акьла тоя номер с вакумите не се сещам,но си е голяма базикня.Като го напипаш кое му е проблема драсни 2 реда.
.
#9
Публикувано 11 април 2007 - 19:19
почти всеки го е имал този дерт,наи вероятно е от вакума на помпата,аз моя го взимах от симеон за 40лв(оказа се че палчето е от др страна така че наи добре сваляш да няма грешки)Пиши какво е странало.
#10
Публикувано 11 април 2007 - 21:27
Не бе, имам предвид, че от маркуча за вакуума на сервото, линията отива директно в ключа на волана и от там директно в горивната помпа. Няма разклонения и връзки към други системи. Или, ако има, то те са самоделни.Само малко доуточнение,не се заяждам
![]()
Вакуумните системи са си свързани баш бая една с друга.Предполагам че имаш в предвид че на 124-ката вакуумите за централното си имат отделна помпа и че затова няма връзка с "централната" вакуумна система.
Много малко вероятно е да губи толкова много вакуум от друго място, примерно регулирането на фаровете, че да не може да изгаси двигателя. Преди това ще са се одървили спирачките. Обзалагам се на по бира, че проблема е само във вакуум-системата за гасене на двигателя и никъде другаде

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#11
Публикувано 12 април 2007 - 10:19
Странно, значи когато е леден, и го запаля и веднага изгася, не се изгасва, но както казваш, докторе, и спирачките ми тогава са камък....обаче през лятото тоя случай който казах при топла кола не щеше да си гасне и се оказа вакуума на фаровете...

#12
Публикувано 12 април 2007 - 10:50
Добре де, ако не съм прав, казах, ще има бира

Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#13
Публикувано 12 април 2007 - 19:04
Само си тьрсиш повод за пиене

.
#14
Публикувано 17 април 2007 - 18:09
Здравейте пак!
Както обещах, пиша да кажа какво съм открил.
Значи вижте сега к'во стана... Обиколих всичките тръби от край до край. Навсякъде са включени и няма никъде скъсано,протрито или пробито. Гледах и по фаровете и под таблото и около мотора-абе навсякъде.Направо незнам какво да си мисля. Забелязах обаче,че когато е на скорост - "D" или "R" гасне веднага,а ако е на "P" не иска.
Какво ли означава това...? Някакви идеи?
Както обещах, пиша да кажа какво съм открил.
Значи вижте сега к'во стана... Обиколих всичките тръби от край до край. Навсякъде са включени и няма никъде скъсано,протрито или пробито. Гледах и по фаровете и под таблото и около мотора-абе навсякъде.Направо незнам какво да си мисля. Забелязах обаче,че когато е на скорост - "D" или "R" гасне веднага,а ако е на "P" не иска.
Какво ли означава това...? Някакви идеи?
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни