Извинявм се за дългия пост предварително, но ще се опитам да съм максимално описателен.
Кратката версия - нямам парно или по-точно духа марно. Силата на духане е ок. Имам климатик, който си изтудява добре.
Още от както взех колата /преди малко над 2 години/ в първата ми зима разбрах, че нямам парно. При покупката на колата смених водна помпа профилактично. Бившия собственик ми каза, че е сменял воден радиатор заради теч от него. Та, след като установих, че нямам парно купих нов ОЕМ дуо-винтил и... греда. Парно Йок, както се казва. Но зимата не се занимава с раглабяне на колата. Все пак до температури от около 0 градуса в нея се пътува нормално, е не си по къс ръкав, но се търпи. В първата ми зима малко се ударих, та профилактично смених и воден радиатор.
Дойде втората есен на колата и се заиграх, свалих цялото табло и смених радиатор на парното, но се оказа, че и тръбите на парното и печката са спекли яко /вероятно предния собственик е пропуснал да ми каже, че е бухал яко добавка за запушване на радиатор/, та продухване на всички тръби, смяна на клапана при печката, продухване на печката, циркулацията вече бе добра и.... пак греда, в началото /първите 1-2 дни/ парното духаше сякаш по-добре. Но отново духа марно.
Помислих да не е от маркучите на газта. След бърза справка с 2ма приятели със същите коли, оказа се че са ми коректно закачили газта.
Последва четене и никъде не намирам решение на проблема ми.
Отворих циркулационната помпа на парното, вътре е като нова и работи като нова. Диагностиката не дава никакви проблеми, калибрация на клапите минава, селф тест на климатичната система минава, живите данни от датчиците изглеждат добре.
Заиграхме се с едно приятелче пак с колата, температура на охлаждащата течност 88-89 градуса, толкова е и на вход/изход тръбата на парното, толкова е и на самия радиатор на парното вътре. Днес успяхме да докараме парното да духа около 45 градуса, но след смяна на потока на въздуха да духа към прозореца и температурата рязко падна на 30 градуса и не иска повече. За всеки случай шунтирах потока на водата от печката и сега дикретно от водната помпа, към помпата на парното и в радиатора на парното. От всичко изписано дотук все повече клоним към някакъв механичен проблем с клапа и въздушния поток да минава покрай радиатора за парното. Възможно ли е това?
Проследили сме следните клапи чрез разглабяне на колата и тестове с диагностика и на живо да ги гледаме как се мърдат и работят коректно:
1. Клапа за вътрешна циркулация - това е клапата при вентилатора която допуска да влиза в колата свеж въздух.
2. Клапата която променя посоката на въздуха през допълнителните 2бр. филтри под жабката.
3. 2бр клапи който отвеждат въздуха в краката на шофьора и пасажера отпред.
4. 2бр клапи който управляват въздуха към предните 2бр. врати и отиващи към задните колони
5. 2бр клапи на централната конзола
6. 2бр клапи отиващи към задните седалки
7. 2бр или 3бр клапи духащи към челния прозорец
Но предполагам при радиатора на парното има някаква миксираща клапа и е възможно тя да е дала фира. Та някой запознат ли е с това? Има ли такава клапа заради която въздуха да преминава покрай радиатора на парното? Утрепахме се да гледаме StarFinder, EPC, google и не можем да видим нещо за което да се хванем,
На снимката още не сме я разглобили добре, в момента е със свалена горна част на таблото и централна конзола. Ако се наложи, пак ще я свалим цялата. Стига да имаме насоки какво да търсим
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от Bewolf: 16 юни 2019 - 22:14