Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Проблем с ESPКогато запаля сутрин при студено време влизам в авариен режим и изписва ESP.


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1 Vanya

Vanya

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Kompressor 2007 година

Posted 09 May 2019 - 20:35

Добър вечер, Имам проблем с колата, който никой майстор не може да разбере.

Когато запаля сутрин при студено време влизам в авариен режим и изписва ESP. Вадя ключа, изчаквам няколко минути, паля и или се оправя веднага или след няколко вадения и изчакване и отново поставяне на ключа, колата работи нормално.

Може ли някой да ми даде съвет какво става, че наистина никой майстор, където и да я карах не вижда, какво и е и защо изписва ESP.

Благодаря Ви предварително!


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 09 May 2019 - 22:39

Koй модел е колата ти? W203 или W204. Ако не си сигурна, напиши в гугъл и отиди на снимките, да видиш как изглеждат.

Другия вариант е да погледнеш малкия талон и да кажеш дългия идентификационен код (VIN) на колата дали започва с W203 или W204.

 

Aко е W204, да са ти оправяли заключването на волана преди време?

Във всеки случай гадаем и трябва да се прочетат записите в колата за насоки.

 

Най-вероятно е свързано с прекъсване на отчитането за ъгъла на завиване на волана, който е един от компонентите по ESP системата.

(това би било валидно и при W203)

Но от разстояние, не смея да гадая повече, иначе хипотези - много. :)


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#3 Vanya

Vanya

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Kompressor 2007 година

Posted 10 May 2019 - 07:23

Извинявайте, забравих да напиша модела, а той е W203, 2007 година на регистрация. Забравих да спомена, че ESP модула е сменен миналата година и е поръчка от Германия, т.е. не е менте.


Edited by Vanya, 10 May 2019 - 07:26 .

  • 0

#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 10 May 2019 - 08:13

А защо го сменяхте? Какво го беше убило? Наводнен, нещо друго...?
Проблемите веднага ли почнаха с новия модул (кодировка) или след определен период от време.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 Vanya

Vanya

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Kompressor 2007 година

Posted 10 May 2019 - 08:36

Модула е сменен от около една година. Сменихме го, защото така препоръча майстора, но за съжаление той замина за чужбина. Нямах никакъв проблем с колата и с това, че е сменен. Момчето много си разбираше. Проблема се появи от около 1-2 седмици и от тогава при какви ли не майстори я карах, и никой не знае от какво излиза тази грешка. Когато запали като хората върви, не изписва никакви грешки и все едно няма нищо. Четох по форума има какви ли не мнения, казвам ги на майсторите, но няма резултат. То не беше въртене на гумите пълен ляв, десен. То не беше да се проверяват гумите дали са еднакви, все едно аз пък изобщо не зная какви са. Нали аз ги купувам и то 4 еднакви.. Какво ли не.


  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 10 May 2019 - 09:54

Аз съм пас, понеже не искам да изпадам в налудничави теории, без да се прочете колата.

Струва ми се странна подмяната на модул, който работи, особено на ESP модула. Като цяло съм противник на подмяната на модулите. Много рядко дефектират на практика, както и инсталациите по автомобилите. Обикновено го налага грешно "четене на диагностика", понеже не винаги диагностиката може да посочи конкретен компонент, който създава проблем и "грешката" стига до модула само.

Защо е направено така, е дълга история.

Конкретен пример: незаключваща врата при друга марка автомобил блъска грешки в DCM (Door Control Module). Причината не е самия модул, но той е последния елемент, който "отговаря" по веригата. При тестове на всеки елемент през DCM-a, се оказва едно микроключе в бравата. Самото ключе не може да отговори и грешката остава като дефектен DCM на пръв поглед.

 

Силно се надявам да не е била това причината да смените ESP модула и да пазите стария.

 

Понеже сте в София, пишете едно лично съобщение на колегата gelevp, ако има възможност и желание да изчете колата.


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#7 Vanya

Vanya

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Kompressor 2007 година

Posted 10 May 2019 - 10:07

Много благодаря за съдействието. Приятен ден!


  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 10 May 2019 - 10:38

Колата автоматик ли е?

 

И аз мисля, че най-добре да се прочете със СТАР Диагностика за да се установи най-точно проблема.

 

Щом изкарва грешка със сигурност ще има записани кодове.


  • 0

#9 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,713 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Posted 10 May 2019 - 11:46

Да се изкажа и аз.

ESP не записва грешка. Това е протокол - при определено положение на механични елементи компютъра отчита, че колата е нестабилна и включва ESP, съответно набива лява или дясна спирачка, отнема газта, изключва се темпомата и други.

Горното е личен опит - имах износени тампони на рейката в комплект с крив носач, което изкривяваше ъгъла на завиване и ми се включваше ESP и спирачка.

В заключение - трудно е за откриване.


Edited by a_atanasov, 10 May 2019 - 11:47 .

  • 2

#10 Vanya

Vanya

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Posts:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes C200 Kompressor 2007 година

Posted 10 May 2019 - 12:10

Колата е автоматик. Съвет къде мога да я закарам, за да установят точно и да оправят проблема.
  • 0

#11 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 10 May 2019 - 12:14

Да се изкажа и аз.

ESP не записва грешка. Това е протокол - при определено положение на механични елементи компютъра отчита, че колата е нестабилна и включва ESP, съответно набива лява или дясна спирачка, отнема газта, изключва се темпомата и други.

Горното е личен опит - имах износени тампони на рейката в комплект с крив носач, което изкривяваше ъгъла на завиване и ми се включваше ESP и спирачка.

В заключение - трудно е за откриване.

Категорично не мога да се съглася с голяма част от горенаписаното:

 

ESP има модул, който управпва системата и в този модул се записват грешки.

ESP  не е протокол, поне при автомобилите, най често срещаният протокол е CAN... няма да изпадам в детайли защото са оф топик

ESP контролира спирачното усилие на всяко едно колело с цел да държи автомобила в избраната от водача траектория.

 

Относно проблема на Ваня, аз съм за Акумулатор, но все пак стардиагноза ще каже най добре

Проблема ми прилича на срив на напрежението при първо палене, и тогава често ESP влиза в авариен режим.


  • 5

#12 Mi60

Mi60

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 3 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 2.0kompressor

Posted 01 January 2020 - 23:54

Здравейте , да се вмъкна и аз с лека фактология ..
Имах го същия проблем с ESP . Мога да напиша есе по темата :).
Обиколих много инжинери , визионери всякакви таланти , чух истории ама истории .
На крадко никакви модоли , жакове , бубини и всякаква ел консумация .
Проблема : слаб ток в акумолатора . Получава се нещо като импулсен сигнал преди проблема да се появи .
При мен стана купих нов акумолатор и всичко заспа .( или поне да се смени акумолатора за проверка )
  • 0

#13 wertion

wertion

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 762 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница
  • Автомобил:
    W203 C200 Kompressor 2004 - Sold
    W209 CLK 270 CDI 2005 -Sold
    W163 ML 280 2003 - Sold
    W211 E270 CDI 2004 - Sold
    E320 CDI EVO W211 2009
Garage View Garage

Posted 02 January 2020 - 20:44

И аз залагам на акумулатор .


  • 0

Auto-logo-New-contur1178.jpg


#14 Venelin1111

Venelin1111

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 122 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:iPhone & F1
  • Автомобил:
    W203 coupe компресор 1.8

Posted 17 February 2020 - 15:44

И аз залагам на акумулатор .

Аз съм с w 203-1.8 компресор купе 2006 г ,чисто нова Варта 80 Ah AGM силвър и пак прави тоя номер като при колегата от първия пост понякога при палене понякога в движение когато е топло времето не се появява, и се оправя по същия начин.


Edited by Venelin1111, 17 February 2020 - 15:45 .

  • 0

Formula 1 & iPhone

 

 

#15 miletiew

miletiew

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 6 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w201
    w203

Posted 06 April 2020 - 16:39

Здравейте! Искам да попитам за тази грешка ли става дума? “ESP Unavailable see owner’s manual” и “ESP faulty Visit workshop”
  • 0




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users