Здравейте,
Напоследък се оглеждам в автомобили от марката и по специално Е класа или CLK с въпросния двигател, M272 V6 бензин.
Потърсих информация, както в родното пространство (основно форума), така и в чужди форуми, да добия представа какво да гледам, какво да очаквам и т.н. Направиха ми впечатление два основни проблема с този мотор (M272, 231 к.с.), които Вие със сигурност знаете по-добре от мен, но ги споменавам за протокола - прословутия балансиращ вал, и въпросните клапи във входящия колектор.
Досега не съм притежавал автомобил от марката, но честно казано доста ми допадат и с радост бих придобил един екземпляр. Отдавна съм потребител на автофоруми, и в тази връзка моля да ме извините, че повдигам (много вероятно) доста дъвкана тема, но не открих отговор на въпроса, който ме вълнува, или не съм имал късмета да го открия.
Ще се радвам да получа отговор, дори съвсем кратък ми върши работа, не е нужно да разтягаме големи дискусии, смятам че съм достатъчно технически грамотен и разбирам от две думи.
По първия въпрос касаещ балансиращия вал и зъбните колела - разбрах, че след 2005-2006 проблема е решен.
Това не ме притеснява, тъй като гледам коли 2007-2009.
Това, което ме притеснява са въпросните клапи на колектора. Прочетох , че можело клапите (или клапа) да се счупи и парчета да паднат в мотора, и да стане салата. Това, което успях да открия е, че масово (в чужди сайтове) се говори за проблем с външния задвижващ механизъм на самите клапи. Открих, че се продава кит, алуминиев, който да замени при нужда счупената пластмасова конструкция. До тук добре, ок съм с това положение.
Въпросите са ми свързани със самите клапи -
1. Клапите вътре в колектора пластмасови ли са?
2. Ако са пластмасови, наистина ли съществува реална опасност при определения условия и след време да се счупи/отчупи парче или цяла клапа и да бъде засмукана, съответно да стане беля?
3. Ако отговора на въпрос 2 е положителен то тогава - може ли да се подменят клапите вътре, или да се профилактират по някакъв начин, или това не се прави, а се сменя целия колектор?
Четох, че някои хора махали клапите - това означава, че просто прекъсват механичната връзка на управлението им (оставяйки ги отворени откъм дългия път - мое предположение), или отварят колектора и директно ги премахват?
Не че това би ме спряло да купя колата, просто искам да знам какво може да се очаква и как да се превентира.
Благодаря предварително,
Емил