Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Клапи на всмукателен колектор при мотор M272 - Е280


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 19 март 2019 - 01:27

Здравейте,

 

Напоследък се оглеждам в автомобили от марката и по специално Е класа или CLK с въпросния двигател, M272 V6 бензин.

 

Потърсих информация, както в родното пространство (основно форума), така и в чужди форуми, да добия представа какво да гледам, какво да очаквам и т.н. Направиха ми впечатление два основни проблема с този мотор (M272, 231 к.с.), които Вие със сигурност знаете по-добре от мен, но ги споменавам за протокола - прословутия балансиращ вал, и въпросните клапи във входящия колектор.

 

Досега не съм притежавал автомобил от марката, но честно казано доста ми допадат и с радост бих придобил един екземпляр. Отдавна съм потребител на автофоруми, и в тази връзка моля да ме извините, че повдигам (много вероятно) доста дъвкана тема, но не открих отговор на въпроса, който ме вълнува, или не съм имал късмета да го открия.

 

Ще се радвам да получа отговор, дори съвсем кратък ми върши работа, не е нужно да разтягаме големи дискусии, смятам че съм достатъчно технически грамотен и разбирам от две думи.

 

По първия въпрос касаещ балансиращия вал и зъбните колела - разбрах, че след 2005-2006 проблема е решен.

Това не ме притеснява, тъй като гледам коли 2007-2009.

 

Това, което ме притеснява са въпросните клапи на колектора. Прочетох , че можело клапите (или клапа) да се счупи и парчета да паднат в мотора, и да стане салата. Това, което успях да открия е, че масово (в чужди сайтове) се говори за проблем с външния задвижващ механизъм на самите клапи. Открих, че се продава кит, алуминиев, който да замени при нужда счупената пластмасова конструкция. До тук добре, ок съм с това положение.

 

Въпросите са ми свързани със самите клапи -

 

1. Клапите вътре в колектора пластмасови ли са?

 

2. Ако са пластмасови, наистина ли съществува реална опасност при определения условия и след време да се счупи/отчупи парче или цяла клапа и да бъде засмукана, съответно да стане беля?

 

3. Ако отговора на въпрос 2 е положителен то тогава - може ли да се подменят клапите вътре, или да се профилактират по някакъв начин, или това не се прави, а се сменя целия колектор? 

 

Четох, че някои хора махали клапите - това означава, че просто прекъсват механичната връзка на управлението им (оставяйки ги отворени откъм дългия път - мое предположение), или отварят колектора и директно ги премахват?

 

Не че това би ме спряло да купя колата, просто искам да знам какво може да се очаква и как да се превентира.

 

Благодаря предварително,

Емил

 

 


  • 0

#2 prokopi69

prokopi69

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 595 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 19 март 2019 - 09:09

2 - да
3 - не

Този пост е редактиран от prokopi69: 19 март 2019 - 09:10

  • 0

#3 kdl

kdl

    artful dodger

  • Замразено членство
  • 8239 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 март 2019 - 09:10

Оправянето не е обвързано толкова с година, колкото със сериен номер на мотора. От един момент натам са оправени.
 
Според мен омесваш комбинация от елементи. Мисля че си бяха метални клапите, но им се чупи отпред управлението. Аз лично не съм сменял.
Колкото на въпроса, разбира се, нещо начупи ли се, става салата :)
 
Най-лесно е да купиш един, втора употреба и да си го разчовъркаш на масата, да ти е мирна главата. Хем ще си нахраниш ентусиазма, хем ще ти е спокойно.
 
Но според мен няма поводи за притеснения. Тези коли станаха на години вече и рядко се случват гафове. Вероятно засегнатите колектори също са били някаква серия.
 
280ката (който е 300 реално) е по-късно вкаран в производство от 350. Затова и масово проблемите са при първите 350 и много рядко при 280.

  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#4 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 19 март 2019 - 20:34

Ясно, благодаря за отговорите. Не виждам реално някакъв проблем, счупи ли се механизма ще го сменя с метален, при смяната ще се види колко свободно се движат клапите и дали има някакво задържане заради натрупани нагари и т.н. Но това е в далечно бъдеще, ако изобщо се стигне до там :)


  • 0

#5 adrianski

adrianski

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Сливен
  • Автомобил:
    E320 CDI Avantgarde EVO
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 април 2019 - 08:03

Аз го играх филма с тези клапи, управлението им е лостов механизъм, според мен нарочно направен от пластмаса, съчетана с някаква сплав, наподобяваща бакелит. Фабрично там има лек луфт, което съчетано с материала на изработка, топлината и вибрациите води до проблема. По мое мнение планувана амортизация с цел продажба на нови колектори около 2к лева. Намерих майстор, работещ със цифров струг. Изля ми рамената от алуминий, почистихме колекторите и затворихме. При моята са метални самите клапи.

Този пост е редактиран от adrianski: 10 април 2019 - 08:04

  • 0
Наскоро разбрах ,че чувството да шофираш МЕРЦЕДЕС Б150 е УНИКАЛНО ,но имам намерение скоро да разбера ,какво е чувството да си собственик на W203....
Публикувано изображение

#6 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 13 април 2019 - 16:58

Здрасти,

 

Това че клапите вътре са метални е добре. Иначе по въпроса с механизма отвън, доста се чудих що за глупост е, но причината е ясна, да се продават резервни части. Иначе се продава метален кит, може да се намери в ибей и други сайтове на смешна цена от 60-70 евро. Но предвид че ще купя по нова и запазена кола няма да го сменям, по скоро ще го купя и ще чакам да се счупи преди да го сменя, защото ми се видя доста еротично свалянето на колектора за да се смени.... :)


Този пост е редактиран от EMark: 13 април 2019 - 16:59

  • 0

#7 prokopi69

prokopi69

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 595 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 13 април 2019 - 21:27

По нова кола? Хм, десет годишна, какво и е новото?
Колектора е елементарен за сваляне.
Колектора като се разпадне, парчетата отиват в мотора, после трябва лееек ремонт.
Като нямаш пари, имаш два избора - отваряш колектора и изхвърляш клапите. Другия - копуваш си кола, която можеш да подържаш.
  • 0

#8 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 14 април 2019 - 10:50

Доколкото разбрах се разпада външния механизъм, който е извън колектора, при това положение не виждам как нещо може да иде при буталата. А колектор да се разпадне... той е алуминиев, не мисля, че може да се разпадне.


  • 0

#9 prokopi69

prokopi69

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 595 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 14 април 2019 - 20:44

Когато ти се разпадне колектора и си направиш леееек ремонт на мотора, прати ми една бира...
  • 0

#10 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 14 април 2019 - 23:59

Съжалявам но този тип поведение не го разбирам, нито разбирам какво изобщо се опитвате да кажете.


  • 1

#11 prokopi69

prokopi69

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 595 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 15 април 2019 - 08:10

Опитвам се да кажа, че колектора се разпада и троши мотора. Опитвам се да кажа, че после се прави ремонт.
  • 1

#12 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 15 април 2019 - 13:00

Добре, чудесно. Но как е възможно това, след като колектора е алуминиев? Не споря, просто искам да разбера, но комбинацията - разпадане  и алуминиев колектор не ми се връзва. Ако беше пластмасов да, бих допуснал че е възможно. 


Този пост е редактиран от EMark: 15 април 2019 - 13:01

  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Модератор

  • Модератори
  • 3961 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    S211 E320, 03

Публикувано 15 април 2019 - 13:20

Вероятно части от клапите се разпадат и влизат в мотора, не от колектора. Тук само гадая.


  • 0
________________________________________
True dual exhaust
Code 486 - sport suspension
injector upgrade

#14 EMark

EMark

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 21 Мнения:
  • Град:Sofia

Публикувано 15 април 2019 - 13:56

То нали и те са метални.. уж.
 
Това няма тежест относно решението ми, но вече ми е крайно любопитно, и накрая ще купя един интейк, и ще му направя дисекция да видя аджеба какво има вътре.  :D

  • 0

#15 prokopi69

prokopi69

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 595 Мнения:
  • Град:с. Бъта
  • Автомобил:
    С220 CDI

Публикувано 15 април 2019 - 14:33

Ами те клапите са метални, но лагеруват на едни пластмасови втулки. Не всичко вътре е метално. Та тези втулки като се разпаднат, има вероятност да бъдат настъпани от клапана, почват да се стопяват, губи цилиндри, може да издуха клапан, може да го изкриви клапан, може да счупи клапан...

Между другото на осмака вихровите клапи са метални, но къс/дълъг път са пластмасови. По горе някой писа че на шестака са всички метални - сигурен ли е?

Този пост е редактиран от prokopi69: 15 април 2019 - 14:46

  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни