Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Обслужване на автом. ск. кутияОбщи данни за обслужване на автом. ск. кутия при w203 - дизел

обслужване автомат автоматична скоростна кутия w203 трансмисия

  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 04 март 2019 - 16:59

Привет,

 

Скоро надявам се да бъда щастлив собственик на 1-на W203 - 220CDI, 110kW, Euro4, 2006год на 270к км от Дойчланд :) Както и ще мога да бъда пълноценна част (надявам се) от този форум.

 

Тъй като автомобила е с автом.ск. кутия (5-ст автом) бих искал да отправя няколко въпроса относно нейното облсужване:

  1. Как се препоръчва да се сменя - на машина или каквото изтече през пробката? Това с пробката малко шано ми се струва, щото ще изтекат 2-3л и те така...
  2. Какво масло и колко се слага (вярно за количеството зависи дали ще го пуснат през пробката или ще го точат на машина)? Каква му е спецификацията?
  3. Каква е цената на литър хубаво масло... чух цени от 35лв/л до 150-160лв за литър от уж "оригинално" Мерцедес масло....  :dry
  4. Освен масло и филтър какво друго се сменя? Някаква турбина имало в кутията дето се сменяла?
  5. Казаха ми за някаква платка, която Мерцедес препоръчват да се сменя през обслужване на кутията и която била доста цифра - 600-700лв... Та мит или реалност? Какво изобщо представлява тая платка, това т.нар. мозък на кутията ли е?
  6. В Пловдив горещо ми препоръчаха "Жоро Ауто" за обслужване на кутията, та от там казаха 35лв/л масло, точене на машина и т.н. вс ок. 9л масло + филтър, гарнитура на кутията и турбината - 525лв, процедура за 30-40мин.... Това реалистично ли е или ме пускат по пързалката? :unsure /
  7. Къде в София бихте ми препоръчали да обслужа кутията и колко г/д стува тази интервенция?

Към момента кутията няма никакви проблеми, включва-изклюва...а  бе голям кеф е да се кара :) Колата е в БГ от няколко месеца и си се кара без проблеми, само не е ясно кога и дали е обслужвана тая кутия някога, което ме притеснява :)

 

Поздрави,

Митака  :beer


  • 0

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 05 март 2019 - 20:17

1. Както си решиш все ще е добре. Може с машина, може да смениш маслото с промивка - купуваш 12 литра масло, точиш старото и сипваш от горе докато не потече новото от долу, може и само да опресниш маслото - точиш от долу колкото толкова и след това наливаш колкото толкова. 

 

2. Маслото трябва да отговаря единствено и само на МВ спецификация 236.14 https://bevo.mercede...236.14_de.html 

Кутията работи с около 8-9 литра масло, нивото трябва да е колкото показва щеката-специален инструмент на загрято и на студено масло, нито повече нито по малко, това е много много важно. 

 

3. Цените на маслото са от 15 до 35 лева, можеш да вземеш и наливно от Силвър Стар за около 22-25 лева стига да си занесеш чист съд в който да ти го налеят. Fuchs TITAN ATF 4134. е добро масло стига да е от сигурен източник. 

Няма масло на цена над 36 BGN освен ако някой не те качва на джанката круши да береш.

 

4. Сменява се само масло, филтър и гарнитура на картера. Нищо друго. Ако нямаш ядове с кутията и не искаш сам да си създадеш. 

 

5. Мерцедес не препоръчва нищо подобно, някой те е излъгал или поне се опитва.  Не сменяш платка ако не е счупена. 

 

6. Пловдив - Силвър Стар. 

 

7. София - Силвър Стар. 


  • 0

#3 Д. Пеев

Д. Пеев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 465 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Перник

Публикувано 05 март 2019 - 20:42

Евентуално буксата вътре да смени.
  • 0

Стресни се, племе закъсняло! Живейш ли, мреш ли, ти не знайш! След теб потомство иде цяло - какво ще да му завещайш?

                                                                                      

                                                                                                                                                                                               Иван Вазов.


#4 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 05 март 2019 - 21:46

Пластмасовата коруба на буксата се сменя само ако майстора е сръчен. Инак има вероятност да счупи платката която се намира от вътрешният край на болта. Още си спомням разговора ми с приемчика на Балкан Стар като поисках при смяна на маслото да ми сменят и пластмасата на буксата. 

Аз : искам да ми смените ... 

Приемчик : има вероятност ако е запекла и превърти болта да се счупи платката и ... 

Аз : знам, надявам се да бъдете внимателни 

Приемчик : колкото и да внимаваме вероятността да се счупи е 50/50 и ... 

Аз : в такъв случай Не пипайте буксата 


  • 0

#5 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 март 2019 - 10:06

Буксата колкото повече време не се бара, толкова по-вероятно да се счупи, тъй като пластмасата си старее. Добре е да се смени и тя според мен. По спомен литър Fuchs 4134 е около 20лв. за  литър, букса- 20, филтър с гарнитура 20, щифт на тапата където стои щеката 3- така че материали имаш 200лв. 


  • 0

#6 Mitakat

Mitakat

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 235 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Програмиране, криптовалути, онлайн инвестиране, Mercedes
  • Автомобил:
    W203, C220CDI, 2006, 110kW
    VW Golf 4, 1.6AKL, 1999, 74kW
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 март 2019 - 10:58

Здравейте отново!

 

Благодаря на всички, които се отзоваха по темата. Човекът, от когото ще взема колата, вчера я е прекарал през сервиз за кутии и маслото било добре, гарнирурата била мека и като цяло тяхната диагноза е "да не се пипа още малко, догодина да се замери, прочете кутията и така". Държа да отбележя, че не купувам кола от горублянски джамбаз,а от човек, на когото имам доверие. В този ред на мисли ще я покарам малко и може би на есен ще обслужа кутията. Така ще имам и база за сравнение. Към момента кутията работи мн добре във всички режими (S-C-M),

 

Тъй като темата би била полезна и за други новофорумци като мен, то оставям тук и няколко цени и открития, до които стигнах предните дни. Та облсужване на тази кутия в Силвър Стар (София) струва около 500лв с ДДС, което включва 8.5л масло, гарнитура и филтър. В Силвър Стар буксата я сменят при желание на клиента и цената й е ок. 40лв с ДДС. 

 

В сервизи извън Силвър Стар цената за облсужване е 400-550лв, като това са цени, които съм получил за облусжване с хубави, оригинални (доколкото е възможно) части. Извън Силвър Стар масово препоръчват да се смени и буксата.

 

Относно платката - глобалното мнение, което получих е - "щом работи, не пипаме"  :droid_grin  Платката из немско - ebay.de, amazon.de и т.н. - струва ок. 150евро - на Febi, не можах да намеря Mercedes-Benz Genuine из нета. В България получих цени 200-450лв според зависи от марка, вносител и т.н.

 

Като цяло всеобщо мнение, което получих е, че тази кутия (722,6) е доооста здрава и непретенциозна.

 

Поздрави,

Митака  :beer

 

PS: Мисля, че се получи доста добра тема относно облсужването на поддръжката на тази ск.кутия. Моите опити с форумната търсачка не успяха да намерят подобна тема, така че мисля, че ще бъде полезна във форума.


  • 2

Мнението е като задника - всеки го има, но не бива да го показваш навсякъде. :lolsign
mercedes-benz-c-klasse-c220cdi_medium.pn


#7 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 06 март 2019 - 19:45

Браво, Митак-със здраве да си караш машината и мнооого безаварийни километри  :beer

Много уважавам хора с форумно и изобщо, социално полезно мислене, това е начина да има взаимопомощ.

:beer  :flagmbcb


  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#8 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 март 2019 - 12:20

Пластмасовата коруба на буксата се сменя само ако майстора е сръчен. Инак има вероятност да счупи платката която се намира от вътрешният край на болта. Още си спомням разговора ми с приемчика на Балкан Стар като поисках при смяна на маслото да ми сменят и пластмасата на буксата. 

Аз : искам да ми смените ... 

Приемчик : има вероятност ако е запекла и превърти болта да се счупи платката и ... 

Аз : знам, надявам се да бъдете внимателни 

Приемчик : колкото и да внимаваме вероятността да се счупи е 50/50 и ... 

Аз : в такъв случай Не пипайте буксата 

Само да вметна, буксата клеясва към кутията и се чупи по скоро от стареене, при опит да се разлепят о  пръстените.

Най - честата причина за счупена платка при буксата е при монтажа на пластмасовия кожух от външната страна. Има едно единствено положение, при което пиновете на платката съвпадат с отворите, подвежда се точно с два пръста, почти без усилие. Употребата на сила при монтажа води до счупване на платката.

 

Иначе навсякъде по света, майсторите по официалните сервизи не носят отговорност за счупвания при демонтаж... клиента си плаща масрафа накрая.


  • 2





Also tagged with one or more of these keywords: обслужване, автомат, автоматична скоростна кутия, w203, трансмисия

1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни