Мерцедес, както и някои други премиум и не толкова автомобили, си изключват запалката от веригата при загасяне на мотора. Причината - съображения за сигурност, което не лишено от логика.
Т.е. няма да се получи с аксесоара за заряд през запалката. Иначе умните зарядни не бичат постоянно максималния си ток (5-8А), а само за кратки периоди. После падат до 1-2А, а при поддържането - на доста по-ниски стойности.
Конкретно CTEK имат набор аксесоари, които могат да се ползват за целта. Моето си дойде с целия комплект в кутията. Вкл. и едно удължаващо кабелче с 2 клеми, които могат да се фиксират към гайките на клемите на акумулатора директно. Кабелчето е тънко, може да мине между гумената изолация на капака или багажника и да излезе извън колата. Завършва на букса, другата ѝ част е втория аксесоар на CTEK-a, който замества "крокодил"-клемите и си се оставя спокойно на заряд, за дълги периоди, без да е отворена колата.
Не рекламирам CTEK, виждал съм подобни решения и при BOSCH моделите. Просто е една отлична покупка, много назад във времето, която продължава да работи безотказно, по предназначение.
Пълен заряд на 110Ah батерия, от състояние "не мога да завъртя" (което не е равно на остатъчен заряд 0Ah, а по-скоро 30-40Ah) до минаване на CTEK-a в режим "поддържане", отнема малко над 24ч. По това съдя, че не блъска постоянно 5А (максимума на моето), а прави брой цикли на силен и слаб заряд.
P.S. Редовно спасявам съседите по гаражите им, като си забравят плафоните включени на гадните японски и корейски талиги, които нямат функцията да ги гасят автоматично.
Този пост е редактиран от kdl: 09 март 2019 - 11:00