Колега, очевидно имаш нещо предвид, но това с 2016 ме озадачава.Колеги, сигурно ли е, че не се обучава нова батерия в някой от модулите?
100% НЕ
100% ДА
Грешен въпрос. До 2016 нищо не се регистрира, след това - да.
Аз визирам моделите 204 и 212, които имат старт/стоп преди 2016.
Други модели преди 2016 също имат BlueEfficiency и старт/стоп.
Като цяло, BlueEfficiency представлява набор "еко"-въведения, с цел разтоварване на мотора.
Напр. зареждане на батерията основно при спиране: т.нар. alternator control, изкл. на хидравликата при определени условия и т.н.
това означава, че батерията никога не подминава 80% заряд (според информация в нета).
За да знае заряда, колата трябва да има информация за типа батерия, капацитет, стартов ток и остаряване: това са компонентите, които се кодират.
При положение, че още в 204 има IBS (intelligent battery sensor) на минусовия кабел от батерията, fuse-box умен модул и подобни "иновации", ми е малко странно да няма кодинг на параметрите на батерията.
@prokopi69, в Rear SAM-a ли се съдържа този кодинг? Можеш ли да качиш някоя снимка как изглежда при моделите, които визираш? Все пак имаш достъп до такива коли.
Имам чувството, че нещата са 1:1 с BMW & Audi, които вкарват кодинга на батерията в масовите модели едни след други. БМВ - 2005, Ауди 2008, но нямам достъп до такава кола в момента да проверя.