Пуши като комин-ML500
Започната от restart, 31 яну 2019 - 07:09:22
15 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 януари 2019 - 07:09
Колеги, преди няколко дни си закупих мл500 306кс , на пръв поглед в перфектно състояние.При огледа колата нямаше каквито и да е признаци на проблем, което е необяснимо за мен.Точно на деня след покупката ми направи впечатление една идея по-гъстия дим от генврацията, като поради ниските температури го отдадох на конденз.Седмица и 800км по-късно безсмъртния м113 на 250хил реален пробег, започна да пуши като комин със синкав отенък, без нагледно каквито и да е загуби на течности за този пробег.Джипа пуши както топъл, така и студен, както в движение-така и на празен ход, при задържане на газта на 3-4хил об. отзад става ужас и пушенето е видимо синьо.За мен е необяснимо как е възможно да се прикрие такъв проблем и защо компютъра не показва никаква загуба на масло(няма щека), при положение, че пушенето в момента е наистина много.Днес ми предстои смяна на масло(собственика спомена, че текущото е на около 10 хил км вече, вискозитет-не знаел) и се чудя дали да не сложа малко по-гъсто и възможно ли е целия проблем да идва от кофти масло, изгубило вече качествата си?При този мотор свалят ли се главите за смяна на гумички, или няма смисъл, директно трябва да се отваря за сегменти?Извинявам се за хаотичния пост, всички отговори биха ми били от полза.
#2
Публикувано 31 януари 2019 - 09:47
Това за маслото, по-рядко, по-гъсто, не работи така. Слагай масло по спесификация, като го съобразиш с температурните режими в нашите географски ширини.
Синкавият дим на масло ли мирише или на бензин?
Провери и да не дърпа масло от кутията през някой вакум. Не знам дали тази кутия има такива връзки с мотора или е изцяло електронна.
#3
Публикувано 31 януари 2019 - 10:49
Стани тия нямат вакууми от кутията. Друго може да е запушен маслен сепаратор.
#4
Публикувано 31 януари 2019 - 11:12
mod edit (обединявам двата поста):
Има мирис на масло дима, при подаване на газ, на място ми се струва по скоро сиво-бял без мирис , антифриза ми не мърда, нямам идея какво се случва.
Прикачвам кратко видео, съжалявам, че повтарям поста, но съм през телефона и не ми излиза опция едит.Това е на средно загрял мотор, при около 11 градуса външна температура, по някога поизчиства за момент и се засилва, по-късно мога да прикача клип на светло.Кутията е 7г, не мисля, че е там проблема.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от SAMURAIJACK: 31 януари 2019 - 13:14
#5
Публикувано 31 януари 2019 - 12:05
Свалят се капаците за смяна на гумички. Към 100-тина лв е комплект гумички и гарнитури на капаците.
Хубаво е да се провери и сепаратора, както колегата по-горе отбеляза.
Капаците имат канали за картерните газове, ако не е от сепаратора сваляйте ги и ги вижте.
Този пост е редактиран от rado_penev: 31 януари 2019 - 12:11
#6
Публикувано 31 януари 2019 - 13:23
Има вариант маслото в скоростите да е повече от необходимото и да го изплюва през клапана от горе на скоростната кутия. В този случай маслото се стича върху генерацията и се запалва от високата температура, но тогава няма да излиза пушек от ауспусите, а от пода на колата.
#7
Публикувано 31 януари 2019 - 14:37
Преди малко бях на майстор.Не може да се даде точен отговор сегменти, гумички, клапни и тн.Компресията е добре, колата има сила.Майстора каза, че трябва да се сваля мотора за да се види и ако не ме дразни дима нямало смисъл, мотора работи безупречно.Мислите ли, че 10в40 би било вариант?Не знам дали да дам стотици левове за труд и смяна на части или просто да сменя мотора, цените им са доста ниски.Третия вариант е каране с дима, въпреки, че доста ме дразни.Някой с препоръки за масло и къде се намира този маслен сепаратор?
#8
Публикувано 31 януари 2019 - 16:28
Типичен сепаратор няма, ролята за това играят канали в малките капаци на главите.
Трябва да си решиш проблема - защото ако наистина се вижда син пушек то двигателя гори много масло и скоро катализаторите ще заминат.
#9
Публикувано 02 февруари 2019 - 05:33
На това нощно видео как да го видиме синия пушек ?
Зимата всяка кола изкарва пара от аспуха, а пет литровите двойно повече.
Да не си се филмирал нещо а ?
Този пост е редактиран от Bogi: 02 февруари 2019 - 05:33
сесшисе ?
#10
Публикувано 04 февруари 2019 - 17:45
Преди малко бях на майстор.Не може да се даде точен отговор сегменти, гумички, клапни и тн.Компресията е добре, колата има сила.Майстора каза, че трябва да се сваля мотора за да се види и ако не ме дразни дима нямало смисъл, мотора работи безупречно.Мислите ли, че 10в40 би било вариант?Не знам дали да дам стотици левове за труд и смяна на части или просто да сменя мотора, цените им са доста ниски.Третия вариант е каране с дима, въпреки, че доста ме дразни.Някой с препоръки за масло и къде се намира този маслен сепаратор?
Мотора вън е много тежка диагноза. За мен прибързана.
Ако един мотор харчи масло, то той обикновено ИМА добра компресия.
1. Диагностика с живи данни за да се види как е сместта. как работи дебитомера също.
2. Свещите говорят много за работата на мотора, по отлаганията на електрода може да се съди за това какво гори в цилиндъра. Ако имаш драма със сигменти, рядко и 8те цилидъра са засегнати.
3. Ендоскоп - почти всеки сервиз имат, идеята е да се разбере от къде идва маслото. Ако нагара е предимно около клапаните, то то влиза или през гумичките или през картерните газове.
Ревизия на картерните газове (капаците) е задължителна!
Мотора има ли ZAS? (спира ли цилиндри)
Поздрави
#11
Публикувано 14 февруари 2019 - 21:46
Здравейте, извинявам се за късния отговор и благодаря за съветите, мотора имаше записани missfire грешки, но стари и след изтриване не са се появили пак, колата при по-дълго извън градско изчиства и не пуши при форсиране и на място.До колегата с филмирането, уверявам те, че съм имал доста в8ци и мога да различа пушенето на конденз от на масло.В случая дима на празен ход е сивкав, а при изфорсиране си става осезаемо син.
#12
Публикувано 14 февруари 2019 - 22:06
Гумички на клапани и/или картерна вентилация според мен.
#13
Публикувано 28 юли 2019 - 20:05
Колега, не е стресиращо. Гумички на повдигачите са, имал съм същия проблем. Вече ги правят по-малки и заради високата температура се износват по-бързо. Ако е потдържан джипа както трябва, само това е... Слагай му BARDAHL 10/60, дават го най-добре за атмосферни двигатели. И ако искаш добавка за двигателя, тази "медчето" пак на BARDAHL. С това масло двигателя спи, особено ако го репчиш повечко. Аз от как смених гумичките и му слагам 10/60 нямам никакви проблеми. Джипа се изпъва като жартиер на 20 годишна. Стресираха ме с всякакви глупости... Сега е копче. Двигателя е наистина неунищожим ...
Този пост е редактиран от batko_velizar: 28 юли 2019 - 20:07
#14
Публикувано 01 август 2019 - 21:49
Колега, не е стресиращо. Гумички на повдигачите са, имал съм същия проблем. Вече ги правят по-малки и заради високата температура се износват по-бързо. Ако е потдържан джипа както трябва, само това е... Слагай му BARDAHL 10/60, дават го най-добре за атмосферни двигатели. И ако искаш добавка за двигателя, тази "медчето" пак на BARDAHL. С това масло двигателя спи, особено ако го репчиш повечко. Аз от как смених гумичките и му слагам 10/60 нямам никакви проблеми. Джипа се изпъва като жартиер на 20 годишна. Стресираха ме с всякакви глупости... Сега е копче. Двигателя е наистина неунищожим ...
Kaкво е това "медчето" пак на BARDAHL?
#15
Публикувано 28 август 2019 - 09:30
Здравейте,
В крайна сметка какъв се оказа проблема с мотора ?
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни