Износване на задни гуми
Започната от mihailov_dm, 26 яну 2019 - 21:26:39
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 26 януари 2019 - 21:26
Здравейте колеги! Карам с220 спорт купе-2004г.
Проблема е че много бързо износва задните гуми.На сезон и ги изхвърлям,при положение че купувам нови и маркови,зимни и летниспоред сезона/.
Някой има ли мнение по въпроса?
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Проблема е че много бързо износва задните гуми.На сезон и ги изхвърлям,при положение че купувам нови и маркови,зимни и летниспоред сезона/.
Някой има ли мнение по въпроса?
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#2
Публикувано 26 януари 2019 - 22:33
Равномерно ли е износването? За какъв пробег става дума?
#3
Публикувано 26 януари 2019 - 22:45
Равномерно е,а пробега е между 8 и 10хил.,не повече.Като приемем,че половината и повече от километрите са извънградско каране.Равномерно ли е износването? За какъв пробег става дума?
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#4
Публикувано 26 януари 2019 - 23:48
За дрифт ли използваш колата?Равномерно е,а пробега е между 8 и 10хил.,не повече.Като приемем,че половината и повече от километрите са извънградско каране.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
Няма причина в колата.Има в шофирането явно.
#5
Публикувано 27 януари 2019 - 00:12
Човек на години съм,минах го този период с въртенето.Живея в чужбина,работата ми е на кратко разстояние/8км/до съседното селце и един-два пъти в годината до Бг.За дрифт ли използваш колата?
Няма причина в колата.Има в шофирането явно.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#6
Публикувано 27 януари 2019 - 00:21
Казват ми,че е заради по широкия размер 245 40 17,спрямо преднитеЗа дрифт ли използваш колата?
Няма причина в колата.Има в шофирането явно.
225 45 17,но не мисля,че в това е причината
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#7
Публикувано 27 януари 2019 - 00:53
На ЦЛК-то, за 25к км имам износване от порядъка на 3/3.5мм.
Летни гуми, Hankook.
Сходимостта как е? На колко атмосфери обикновено шофираш.
Имай предвид ако живееш в топлите страни, южна Италия, Испания и караш с гуми с висок индекс на скоростта, то най вероятно това е предпоставка за бързо износване, но не и в такъв размер както при теб.
Летни гуми, Hankook.
Сходимостта как е? На колко атмосфери обикновено шофираш.
Имай предвид ако живееш в топлите страни, южна Италия, Испания и караш с гуми с висок индекс на скоростта, то най вероятно това е предпоставка за бързо износване, но не и в такъв размер както при теб.
#8
Публикувано 27 януари 2019 - 01:13
Провери гумите стават ли за колата, както и за джантите.
Провери си налагането в гумите, спрямо товара на автомобила и размера на гумите.
Провери сходимостта на предния и задния мост (реглаж на предница и очевидно задница), независимо, че не е 4matic.
Също провери да не виси/стърчи нещо от подкалниците.
Този пост е редактиран от Nicci: 27 януари 2019 - 01:14
2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745
#11
Публикувано 27 януари 2019 - 18:14
Всяка година поне по веднъж съм на реглаж,заради това износване.На ЦЛК-то, за 25к км имам износване от порядъка на 3/3.5мм.
Летни гуми, Hankook.
Сходимостта как е? На колко атмосфери обикновено шофираш.
Имай предвид ако живееш в топлите страни, южна Италия, Испания и караш с гуми с висок индекс на скоростта, то най вероятно това е предпоставка за бързо износване, но не и в такъв размер както при теб.
Живея в Германия- Баварската част,студ колкото искаш.А обикновено карам на 2.2 атмосфери
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#12
Публикувано 27 януари 2019 - 18:38
Равномерно ли е износването?...
Равномерно е...
Казват ми,че е заради по широкия размер 245 40 17,спрямо предните
225 45 17,но не мисля,че в това е причината...
А защо не мислите така? Аргументи?
След като гумите са маркови и написаното в темата, тогава каква причина остава за рядко срещания случай на бързо равномерно износване на гумите?
Предполагам, че не теглите ремарке (... или каравана), а скоростната кутия, тракцията и окачването са наред.
... 245 40 17,спрямо предните 225 45 17...
Да, това е възможно най-големият допустим размер и комбинация за предни/задни гуми, но обърнахте ли внимание, че джантите трябва да са различни:
225/45R17 / 245/40R17 7.5Jx17 ET37 / 8.5Jx17 ET34При вас така ли е?
Ако джантите са еднакви, бих сложил еднакви гуми следващия сезон и... всички ще научим отговора.
#13
Публикувано 27 януари 2019 - 18:47
Да,джантите са различни и съответстват на гумите,точно както ги описвате.На мнение съм да поставя и нормални гуми отзад при смяна на сезона и остава да чакаме резултата.А защо не мислите така? Аргументи?
След като гумите са маркови и написаното в темата, тогава каква причина остава за рядко срещания случай на бързо равномерно износване на гумите?
Предполагам, че не теглите ремарке (... или каравана), а скоростната кутия, тракцията и окачването са наред.
Да, това е възможно най-големият допустим размер и комбинация за предни/задни гуми, но обърнахте ли внимание, че джантите трябва да са различни: 225/45R17 / 245/40R17 7.5Jx17 ET37 / 8.5Jx17 ET34
При вас така ли е?
Ако джантите са еднакви, бих сложил еднакви гуми следващия сезон и... всички ще научим отговора.
Изпратено от моят SM-G930F с помощта на Tapatalk
#14
Публикувано 27 януари 2019 - 19:02
Моето предположение беше за еднакви джанти.
Вие сте сложили комбинация от различни гуми и джанти - като по учебник!
Експериментът няма да е чист, ако сложите еднакви гуми на различни джанти.
Нямам идея какво ще се получи, но който знае... да каже. Може и да се получи.
#15
Публикувано 27 януари 2019 - 19:11
Прочетох няколко пъти темата ти преди да напиша отговора си.Няма как да позная от тук по нета но мога поне да опитам да те насоча към някои неща.Първото нещо е че това че са различен размер гумите ти не е причината,аз карам същия размер и то състезателно и смея да твърдя че износвам еднакво предни задни гуми като една идея предните дори се износват повече.Да добавя че налягането на гумите също е много важен фактор и се помпат различно като не е дадено в упътването на автомобила а трябва да попиташ разбиращ от професията си гумаджия да вземе в предвид размера и теглото на автомобила.Другото нещо е че дори маркова гума тя има безброй много означения които често обикновения потребител не знае като визирам tyre tread wear rating който е цифрата показваща колко е износоустойчива гумата,демек колко е мека.Скоростния индекс е напбратно посочил колега от друг пост,колкото е по-високоскоростна толкова по-бавно загрява съответно при ниска скорост трудно достига максимално сцепление и обратното при нисък скоростен индекс като недостатък е прегряването пък там и изкривяването на гумата.Друго нещо на което искам да ти обърна внимание и където мисля е разковничето е реглажа на задната ос,понеже аз доста съм си играл с моя автомобил който като окачване отзад е идентичен с твоя,зная че за да влезе в нужните норми е нужно да се направят още реглажни болтове,тези които ги има са малко понякога и майстора по реглажа казва всичко е наред което може да се регулира е регулирано.За да сме сигурни в това може просто да дадеш разпечатката на геометрията си и ще разчетем параметрите за да изключим грешка там.И интересното е че при износени елементи по задното окачване какъвто и реглаж да се направи то е до там,щом излезеш и веднага променя,така че е хубаво да се прегледа и това понеже движещ се тампон или шарнирна втулка мени сходимостта много.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни