Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Парно и климатик


  • Please log in to reply
7 мнения по тази тема

#1 Atanas Petkov

Atanas Petkov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 24 януари 2019 - 09:40

Здравейте колеги. Имам следния проблем. Наскоро започна едно досадно почукване зад таблото, когато дам на контакт за период от 20-30 секунди, след това спира, но духалката на климатика работи на 3 от 4те позиции (само горе само доло и горе и доло, не духа към пасажерите и шофьора). Разчетох се из нета и вероятно ще се окаже или стъпково моторче или рамото на стъпковото моторче. Въпросът ми е, има ли начин да се достигне до него, без да се сваля целото табло. C220cdi 143hp 2000 година.

Изпратено от моят LG-D280 с помощта на Tapatalk
  • 0

#2 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Публикувано 24 януари 2019 - 13:02

Здрасти. Най вероятно имаш прецакано моторче (или няколко) на клапите, които управляват въздушния поток.
Доста играчка е подмяната им като цяло, а и доста разглабяне пада. Аз лятото го играх тоя мач и честно казано е пипкава работа. Разглобява се цялата централна конзола, при мен даже се наложи и пръта на волана да сваля, защото имах заминала клапа зад километража.Част от клапите се намират под отверките от снимката. Сваля се касетофона, неговата пластмасова рамка, отзад има едно киче и зад него са моторчетата едно до друго. Имаш и моторчета от двете страни на централната конзола, разположени са едно над друго. В зависимост дали си с дигиталния климатроник или този с врътките, броят на моторчетата е различен (на дигиталния са повече). Захранването и комуникацията им вървят по общ лентов кабел, който върви последователно през всички моторчета.

Самите моторчета ги взех от морга за по 15-ина лв бройката, нови не знам колко са.
25c9ced9b86bcc796378d7407ea24f20.jpg

Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk
  • 1

m19269.gif


#3 Atanas Petkov

Atanas Petkov

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Град:Варна

Публикувано 24 януари 2019 - 15:19

Здрасти. Най вероятно имаш прецакано моторче (или няколко) на клапите, които управляват въздушния поток.
Доста играчка е подмяната им като цяло, а и доста разглабяне пада. Аз лятото го играх тоя мач и честно казано е пипкава работа. Разглобява се цялата централна конзола, при мен даже се наложи и пръта на волана да сваля, защото имах заминала клапа зад километража.Част от клапите се намират под отверките от снимката. Сваля се касетофона, неговата пластмасова рамка, отзад има едно киче и зад него са моторчетата едно до друго. Имаш и моторчета от двете страни на централната конзола, разположени са едно над друго. В зависимост дали си с дигиталния климатроник или този с врътките, броят на моторчетата е различен (на дигиталния са повече). Захранването и комуникацията им вървят по общ лентов кабел, който върви последователно през всички моторчета.

Самите моторчета ги взех от морга за по 15-ина лв бройката, нови не знам колко са.
25c9ced9b86bcc796378d7407ea24f20.jpg

Изпратено от моят SNE-LX1 с помощта на Tapatalk

Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор, колега. Може би на пролет ще се захвана и аз с тази "часовникарска" задача. Ще правя снимки и ако има заинтересовани ще качвам.

Изпратено от моят LG-D280 с помощта на Tapatalk
  • 1

#4 Nicci

Nicci

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 52 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 януари 2019 - 18:49

Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор, колега. Може би на пролет ще се захвана и аз с тази "часовникарска" задача. Ще правя снимки и ако има заинтересовани ще качвам.

Изпратено от моят LG-D280 с помощта на Tapatalk

При мен в момента зациклят. Смятах да го правя и аз на пролет (да са топли пластмасите, да не се чупят толкова). Снимки наистина биха помогнали. Аз ще гледам да направя също.


  • 0
2 бр. C 200 KOMPRESSOR CL203.745

#5 canbroc

canbroc

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Асеновград
  • Автомобил:
    Mercedes W203 C200 Kompressor 2003 163HP

Публикувано 05 май 2019 - 18:49

Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор, колега. Може би на пролет ще се захвана и аз с тази "часовникарска" задача. Ще правя снимки и ако има заинтересовани ще качвам.

Изпратено от моят LG-D280 с помощта на Tapatalk

Тези моторчета  и клапи са най-големия проблем за този модел, ако си правил снимки сподели колега.


  • 0

#6 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 06 април 2024 - 16:59

Колеги, аз нямах почукване в таблото, но се усещаше, че колата не иска много да духа на позиция в лицето, с вградената диагностика за нулиране на положенията никога не успявах да я мина. Та беше ясно, че има проблем. Според английските форуми най често е лостечо на моторчето, което отваря или затваря клапата за краката.

Купих си въпросните лостчета, от dbk-dimitrov, ако има значение.

Днес се заех със смяната. Ако ме питате, това упражнение втори път няма да го правя, мъката е голяма, а и тези стари пластмаси шанса без никакви поразии да ги демонтирате е малък, аз се разминах с малки пошчупвания, които се преживяват. Най-голяма мъка видях с пластмасата, която държи панелите отпред, супер идиотски е направена за монтаж и демонтаж. Та след 2 часа разглабяне стигнах до въпросното моторче, вързах за проба дисплея на климатика и пуснах нулирането и се виждаше че действително лостчено не мърда, а седеше в една позиция. Та въпросното стъпково моторче отново е завряно да не казвам къде... С мъка го свалих и първо тествах само него да видя дали не е умряло, но както казват и американците, в 99 % от случаите моторчетата са ок и проблема е по пластмасите. Та и моето си работеше, а въпросния лост дори не беше счупен, но имаше пукнатина, която явно го разширява дотолкова, че да ме прави хубав контакт с мотора... След смяната пак падна борба с нагласяне на въпросното моторче, че е доста завряно, след това борба с черната пластмаса, която държи радио, бутони и т.н... другите неща се преживяват.. и след общо 4 часа борба всичко беше събрано и работи както трябва. Теста го минава без грешка и вече духа в лицето. Препоръчвам тази процедура да се прави само от хора със здрави нерви... Аз едвам издържах

Предполагам съм имал грешки в модула на климатика в стар, но не съм ходил на диагностика, но предполагам вече са се изчистили автоматично?

Sent from my LYA-L29 using Tapatalk

Този пост е редактиран от andon0v: 06 април 2024 - 17:02

  • 0

#7 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4574 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 април 2024 - 15:38

Дали случайно нямаш някоя снимка от процеса на смяна, която би искал да споделиш тук?

 

За да може някой друг с подобен проблем да добие по-нагледна представа какво трябва да се направи.


  • 0

#8 andon0v

andon0v

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W203 C200 KOMPRESSOR 2004

Публикувано 08 април 2024 - 16:36

За съжаление съм последния човек, който докато работи по нещо, ще тръгне да снима :D , но за сметка на това следвах инструкциите от този пост, най-отдолу има 3 pdf файла, там е написано буквално стъпка по стъпка кое как се прави - https://mbworld.org/...tml#post2030582


  • 1




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни