Posted 03 December 2020 - 21:14
Здравейте, колеги!
Виждам, че темата е стара, но пък никога не е късно за мнение относно решеването на проблем. Моята кола е W211, OM642, 224к.с., 2007, комби (другото не е важно). Та, през лятото установих, че за 800км колата поиска 2л. масло (купувам й оригинално от Германия), без течове, пушеци, липса на повер и други. Тъй като се случи докато бях на море я почерпих с Castrol Edge 5w нещо си и се прибрах.
След едночасово ровене из ECU-то с майстора стигнахме до извода, че всичко води към турбо, геометрия и т.н., защото инхалатарът пренадуваше с малко повече.
След разглабянето стана ясно, че и аз съм имал проблем скоро с изпускателите, защото парче ламарина беше треснало геометрията и беше дебалансиралото турбото.
След дълго мислене (10мин) поръчах геометрия, средна част за турбото и нови колектори, но не оригинални, а от тръби (около 700лв, в комплект с всички болтове, гарнитури и т.н.). Тъй като част от нещата трябваше да дойдат от майната си се наложи да изчакам общо около седмица (доставка+ремонт).
Смених маслото и се започна яко возене... около 1 300км, докато пак не поиска масло. Тогава реших да заложа на някакво холандско, което слагаме на служебните и е доказало, че е повече от добро. Да, ама... още 1 300км и пак поиска 2л. (толкова събира след "специалната покана").
Прекарах няколко безсънни нощи и... ЕВРИКА. Попаднах на няколко поста в чужди сайтове, в който се коментира някаква част, която ОРИГИНАЛНА струва до 100лв и се сменя заедно с филтъра на маслените пари (който смених, но без другата подробност, защото не знаех за нея). Смених го преди 2 500км и до момента всичко е 6. Номерът на частта е А6420100131.
Имам снимки на всичко, но не искам да се затормозявам да ги качвам, защото обикновено не ми се получава, Ако някой има нужда от тях може да пише на ЛС и да остави и-мейл.
Наздраве!
П.П. На моята кола са сменяни гумените подробности на масления охладител поне два пъти (последния път от мен (индиректно), заради празноглав специалист и поне веднъж малко преди да купя колата (имаше леки следи от масло в антифриза, които след обстойно почистване изчезнаха).