Наскоро закупих комплект за смяна на масло плюс филтър от Масло1. Искам да знам дали търговеца е редовен откъм произхода на маслата. Тази сутрин проверих нивото, точеше се мазно и бавно от щеката, за разлика от ЦЛК, което е със 5в40 и е далеч по рядко. При загрят двигател всичко изглежда точно.
Оригинално ли е маслото?
Started by az_be, 27 Nov 2018 - 12:16:27
30 replies to this topic
#1
Posted 27 November 2018 - 12:16
Здравейте колеги,
Наскоро закупих комплект за смяна на масло плюс филтър от Масло1. Искам да знам дали търговеца е редовен откъм произхода на маслата. Тази сутрин проверих нивото, точеше се мазно и бавно от щеката, за разлика от ЦЛК, което е със 5в40 и е далеч по рядко. При загрят двигател всичко изглежда точно.
Наскоро закупих комплект за смяна на масло плюс филтър от Масло1. Искам да знам дали търговеца е редовен откъм произхода на маслата. Тази сутрин проверих нивото, точеше се мазно и бавно от щеката, за разлика от ЦЛК, което е със 5в40 и е далеч по рядко. При загрят двигател всичко изглежда точно.
#2
Posted 27 November 2018 - 21:31
Не виждам какъв е вискозитета,но на 99% не е оригинално масло.Цената му в сайта говори красноречиво за това.Давам ти пример с оригинално масло с което аз карам моята кола.Говорим за VAG масло 5W30.Преди да го сменя и аз гледах тези сайтове с примамливи цени,четох и много за тях.Накрая реших да проверя цените в официалното представителство,в друг оторизиран сервиз на марката и в магазини Елиткар,където ползвам отстъпка.В интернет маслото ми беше 80лв.,а в официалното представителство е към 200лв.В другия сервиз на марката беше 160лв.,както и в ЕлитКар,като се има предвид,че е цена с отстъпка,а иначе същата като в представителството.Бързо стигнах до извода,че няма как истинско ОЕМ масло да струва 80лв.За тези пари се купува Castrol Еdge,но не и оригинал.
Edited by DEOdriver, 27 November 2018 - 21:32 .
#3
Posted 27 November 2018 - 21:49
5w30 е маслото, сравнявах и в други сайтове, цените са сходни. 55лв за туба от 5 литра, по спецификация 229.52.
В Силвър Стар, за смяна на масло и филтри ми искаха 900лв. ОМ 642
В Силвър Стар, за смяна на масло и филтри ми искаха 900лв. ОМ 642
#4
Posted 28 November 2018 - 10:32
Не виждам какъв е вискозитета,но на 99% не е оригинално масло.Цената му в сайта говори красноречиво за това.Давам ти пример с оригинално масло с което аз карам моята кола.Говорим за VAG масло 5W30.Преди да го сменя и аз гледах тези сайтове с примамливи цени,четох и много за тях.Накрая реших да проверя цените в официалното представителство,в друг оторизиран сервиз на марката и в магазини Елиткар,където ползвам отстъпка.В интернет маслото ми беше 80лв.,а в официалното представителство е към 200лв.В другия сервиз на марката беше 160лв.,както и в ЕлитКар,като се има предвид,че е цена с отстъпка,а иначе същата като в представителството.Бързо стигнах до извода,че няма как истинско ОЕМ масло да струва 80лв.За тези пари се купува Castrol Еdge,но не и оригинал.
Това, че цените на маслото в България са абсурдно високи не значи, че маслото не е оригинално, защото е евтино. Разгледай в eBay.de на какви цени се продава маслото от реномирани търговци и на какви се продава тук.
#5
Posted 28 November 2018 - 10:44
Напълно възможно е да е оригинално, просто няма как да се провери
Дори и да купиш сходна оригинална туба от дилъра, пак ще има малки разлики в баркодове, надписи и стикери, и пак няма да си сигурен.
#6
Posted 28 November 2018 - 15:48
Това как е?
Attached Files
#7
Posted 28 November 2018 - 16:04
Че от Англия идва на 2.5 паунда маслото(~6лв) от официален магазин, тук го продават на 23лв пак от официален и при това не от Силвър Стар. Не мисля, че цената е определяща в случая.
#8
Posted 28 November 2018 - 16:17
Преди време съм купувал масло от Англия и не съм имал проблем. Обаче, че се е навъдило оригинално масло по интернет сайтове си е притеснително. Може и да си е оригинално, може да е най-вероятно турско производство не знам.
#9
Posted 28 November 2018 - 20:17
Имаше един колега от една фейсбук група,където мотора му беше станал йовка от оригинално масло на цена,ама не мога да намеря публикацията.Мен много ме съмнява маслото,ама знае ли се вече.Ако има една туба да речем от немско поръчана и тази за сравнение,ще е интересно.Не просто като вид на тубите,а и като консистенция.
#10
Posted 28 November 2018 - 22:05
Преди време съм купувал масло от Англия и не съм имал проблем. Обаче, че се е навъдило оригинално масло по интернет сайтове си е притеснително. Може и да си е оригинално, може да е най-вероятно турско производство не знам.
Може би аз не съм се изразил добре, маслото не се е втвърдило. Просто беше по гъсто спрямо 5В40, което е сложено в ЦЛК-то, а то вече е на 10000км. Докато в Е класата е на едва 1500км. Съмнението възникна, защото Е класата държи по високи обороти на място сега като захладня, около 900 и ги смъква на 70гр. работна температура до 600. Помислих си, че маслото не изпълнява добре функцията си именно заради това че е по гъсто особено при по ниски външни Т и от там ЕКУ-то решава да повиши оборотите. Бабешка логика, но Х5 цата и Пежото което карах нямаха подобно поведение при такива условия.
Edited by az_be, 28 November 2018 - 22:06 .
#11
Posted 28 November 2018 - 22:35
Оборотите на празен ход на студен мотор нямат общо с вискозитета на маслото. Моторът няма датчик, който да измери вискозитета и да повиши оборотите ако е по-гъсто.
Обороите на празен ход при дадена температура се определят от конкретната карта и нямат общо с вискозитета на маслото. В много крайни случаи, когато регулаторът на празния ход не може да компенсира разликата, е възможно оборотите да са по-ниски или по-високи от зададеното, но логиката на работа е обратна. При по-рядко масло, моторът ще се върти по-лесно, респективно по-бързо, а при по-гъсто - по-трудно, респективно по-бавно.
Маслото на 10000 км е нормално да е по-рядко от маслото на 1500 км дори и да са сипвани от една и съща туба. Не случайно, след смяна на масло моторът утихва, а после постепено шумовете се усилват.
Това не го пиша за да играя адвокат на когото и да било.
Оригиналното масло е ясно откъде може да се купи. Възможно е и другото да е оригинално, възможно е и да не е. Колкото по-скъпо е едно масло, толкова по-висок е стимулът да се произвеждат ментета.
#12
Posted 29 November 2018 - 06:50
На етикета на тубата или шишето би трябвало да е указан произхода на маслото. Иначе казано коя бъркалница за масла го е създала според изискванията на Даймлер. Обикновено това е Фукс, но може и в Румъния да е забъркано..... Но ако е реплика вече е друг въпрос.
Що се отнася до повишените обороти на мотора ще предложа да си направиш един експеримент: запали студения автомобил и отбележи оборотите колко са. След минута, две изключи климатика напълно и оборотите ще спаднат до нормалните за двигателя. След това включи отново климатика и те пак ще скочат на споменатите 900/об.мин. Това е "логика" за по-бързо достигане на зададената температура в салона. По принцип CDI моторите оставени да работят на празен ход през зимата изстиват.
#13
Posted 29 November 2018 - 14:45
Няма никъде официална информация какво е оригиналното масло.
Както може да е Фукс, така може да е Приста, Тексако и т.н.
В момента се знае, че оригинаните БМВ масла са Шел, но толкова.
VAG групата също е голяма въпросителна какво имат в тубите.
Та... така.
#14
Posted 01 January 2019 - 19:37
В ивайджет за смена на масла и филтри 732лв
масло 1л. 5w30- 229.51 е 39лв
#15
Posted 12 November 2019 - 16:46
Мдаа, моето оригинално масло от maslo1.com се оказа пълно менте, пробег 5000км предимно извънградско. Двигателя взе да работи по шумно от нормалното, мирише на изгоряло по щеката. Засега не виждам щети, дано да няма такива. Смених го със Кастрол от Евро07.
https://drive.google...iew?usp=sharing
https://drive.google...iew?usp=sharing
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users