Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Моля за съвет - смяна на масло


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 06 November 2018 - 21:23

Здравейте,

 

срещам малко различни мнения...обърках се. Мога ли да помоля да дадете съвет за бензинов двигател, 2009 година, M271 какво масло да избера? Досега е слагано 229.3, 5W30. Мога ли да разгледам вариантите и за 229.5, и дали да остана на 5W30, на едно място ми казаха да се спра на 5W40. Колата е на 90 000км.


Edited by Antoni_, 06 November 2018 - 21:23 .

  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#2 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 902 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Posted 07 November 2018 - 10:04

Ако не го харчи си стой на 5/30 и сменяй на 15 макс. Ако харчи.... почвай експериментите :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#3 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 07 November 2018 - 10:47

Ами вчера го проверявах - за една година и изминати 6000км маслото седи над "пъпчицата", която е между минимума и максимума, даже тя седи повече към минимума.

Първа смяна ще правя аз, не знам колко е било показанието след смяната преди година.


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#4 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

User's Awards

27
10
8
4

Posted 07 November 2018 - 12:38

Остани си на 5w30.Всичките ми бензинови коли съм карал или с 0w30 или 5w30. Продавал съм ги след 200 000 км пробег.
Обаче ако харчи масло ще трябва да минеш на по гъстичко както Krasi.Martinov ти е писал.

Edited by IIVVOO, 07 November 2018 - 12:38 .

  • 1

#5 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 07 November 2018 - 16:33

Благодаря,

 

само да уточня нещо, при вас щеката малко след тази пъпчица ли седи или отива повече към максимума? Лично аз мисля, че не трябва не трябва да отива към максимума, а да седи точно в средата, тоест над "пъпчицата". Или както там се казва.


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#6 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 07 November 2018 - 17:16

Да допълня само - 229.3 или 229.5, няма особено значение, предполагам. В книжката намерих и 229.51 също така.


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#7 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 07 November 2018 - 21:00

Аз не съм съгласен, че е ОК да се слага 30 масло на бензинки, но няма конкретна информация никъде, така че е по-скоро индивидуална преценка.
229.3 и 229.5 са бензинови стандарти. 229.31 и .51 са дизелови. Вероятно има някакъв резон да се правят тези стандарти... иначе щеше да е като при БМВ: LL03, LL01, LL05, а какво е вътре, Божа работа.

Естествено, на Производителя му е все тая какво сипвате, щом веднъж са си продали колата.
Маслото е последното, което ще убие мотора в наше време. :) Минат едни 50х.км. и я турбинка, я сегменти, я блок...
Главата (доскоро най-кекавия детайл в един двигател) вече надживява всички останали компоненти.

Между другото, максимума е напълно ОК като количество. Дори можеш да се качиш 1-2мм над него на щеката. Няма негативни последствия на нищо. Когато запалиш, маслото така и така се развърта и тръгва по мотора, така че няма как да ти дойде "в повече".
Виж, минимумът не е ОК :)
  • 1

#8 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2,380 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

User's Awards

27
10
8
4

Posted 08 November 2018 - 08:32

Ако караш агресивно ама въобще не е ок маслото да ти е на макс или над макс.

Най добре да е около средата между макс и Мин.
  • 2

#9 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,638 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 08 November 2018 - 10:21

При ниво на маслото над максимума, може да има повишено количество масло в картерние газове и оттам да влезе и изгори и в мотора, което да има негативни последици за катализаторите ( става въпрос за бензнинов автомобил).

 

Тези граници MIN и МАX не са случайни :). Разбира се, MIN e малко по-сериозна граница от MAX, но е хубаво да се спазват и двете.


  • 0

#10 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
Garage View Garage

Posted 08 November 2018 - 13:09

В Пловдив лятото е доста горещо и е по-добре да бъде 5W40 според мен. Нивото-близо до горната граница.


  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#11 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 08 November 2018 - 18:40

Това че до момента е слагано 229.3 и 5x30 не означава че това е правилнот масло за твоята кола.

За тия километри дето ги въртиш на година, бих се обадил в Силвър Стар и си бих взел масло това което препоръчват те, според климатичните условия и километри на мотора.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#12 Antoni_

Antoni_

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 212 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Plovdiv
  • Автомобил:
    C180 S204 Kompressor BlueEFFICIENCY Avantgarde 2010 - ex
    C250 S204 Facelift BlueEFFICIENCY Avantgarde 2012

Posted 11 November 2018 - 22:07

Тепърва започвам да ги въртя :) Очаквам да са средно 10 000 - 12 000км на година, предимно градско каране. Просто се двоумя между 5W30 и 5W40. Защо така няма единомислие, както и за 229.3 и 229.31, съответно и 229.5 и 229.5?


  • 0

"Ръката Му отдава всекиму - дължимото"


#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,418 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 11 November 2018 - 23:00

229.3 и 229.5 са бензиновите стандартни. Дизеловите са .31 и .51 и не само...

.3 са по-старите масла, .5 по-новите съответно, но са масово 5-40 и от 2та типа.

 

https://bevo.mercede...n/229.3_en.html

https://bevo.mercede...5_en.html#close

 

Не съм запознат с .31 и .51 дизеловите, понеже не са ме вълнували.

 

На теория, което и да е масло от .3 или .5 списъците да избереш, би трябвало да е ок.

5-30 за мен не е сериозно масло за бензинова кола, но това е личното ми мнение, без да го налагам.


  • 0

#14 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,134 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Posted 12 November 2018 - 07:46

Културата на маслата ни е много ниска и това е защото повечето маслари нищо не разбират от масло.Спецификациите са важно нещо при избора на масло дотам да разбереш какво се препоръчва като конструкция на мотора но не дава ясно разграничение на качество и по-точно базата(производното)на маслото.Когато маслото е с вискозитет 5W30 е с малко повече добавки които са на синтетична основа и съответно една идея качеството му е нагоре,така че спрямо 5W40 ще е идея по-добро но в студените сезони като лятото може би но не задължително да е по-рядко .Защо не винаги е така,защото одавна вече тези цифри не се спазват от производителите и са толкова неточни че 10w40 съм карал синтетично по-рядко на студено от 0w40 което уж е синтетика.Има доста говорено за маслата и доста теми в руските форуми,просто трябва една вечер да отделиш 2-3часа за четене и ще стане ясно.В България хубавите масла са кът и трябва сам да ги отсееш като няма топ марка всяка си има хубав продукт и др са масовка които не стават.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#15 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 12 November 2018 - 14:17

... бензинов двигател ... M271 какво масло да избера? ... Колата е на 90 000км.

 

 

YACCO VX1000 LL 0W40 . 

 

Това е твоето масло. 

От Пловдив си, иди и си го вземи директно от склада.


Edited by vencislav, 12 November 2018 - 14:18 .

  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users