Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем със запалка


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Публикувано 15 октомври 2018 - 16:46

Здравейте,

 

търсих, но не намерих подобен проблем. Надявам се да не повторя някоя тема. Та, колата е CLK Compresor 200.345 W208, 192кс. Още като си я взех нямаше запалка и не светеше пепелника. Намерих си запалка втора употреба и я сложих колкото да не събира боклуци. Днес обаче демонтирах пепелника, купих крушка. Някой преди мене, в самата букса беше смачкал пластините - оправих ги и светна. Обаче запалката не иска да влезне навътре до край. Стои така сякаш е загряла и е скокнала. Натиснах с пръста и задържах, пробвах и даже ме изгори - работеШЕ. И после направих великата тъпотия, както си работеше колата да бръкна с отвертката, за да огъна леко пластинките, които я държат в най-вътрешното положение. Да, обаче излезна лека искра и се прецака нещо. Сега запалката влиза до най-вътрешното положение обаче не грее, съответно не знам дали като загрее ще скокне и дали не съм предобрила кривенето на пластините. Дано успях да обясня и сега въпросът ми е запалката и лампата в пепелника на един и същи бушон ли са (ако може и насока кой номер, ако са различни- знам, че са под капака) и има ли вероятност да съм прецакала самото гнездо на запалката. Ако бушона е един гнездото или какво...


  • 0

#2 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Публикувано 16 октомври 2018 - 07:19

Добро утро. Днес вече проблемът е решен. Оказа се предпазител №23 (от тези под предния капак), който обаче никак не изглеждаше прекъснат. Явно запалката и крушката са на различни бушончета. Сега вече има и работеща запалка и светеща лапмпа и радост в очите, разбира се. И само още нещо друго искам да споделя. Направи ми впечатление, че там някой преди мен беше сложил предпазител 10а, а на упътването пишеше, че трябва да е 15а. Разбира се сложих, каквото е казал производителя. Ако ви се налага да сменяте бушончета и колата ви е купена на старо, както моята, си ги гледайте и вие какви трябва да са, че не се знае кой "специалист", преди вас с какъв акъл е слагал, каквото му падне или каквото има под ръка.


  • 0

#3 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 16 октомври 2018 - 09:13

Привет, поздрави за решенията на проблемите. Не е лошо да прегледаш и другите бушони какви са и дали отговарят на упътването. За информация, има и друго гнездо с бушони, в лявата част на таблото, отстрани където вратата го покрива. Там основно са за светлините и стоп машинката.


  • 0

#4 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Публикувано 16 октомври 2018 - 10:14

Привет, знам го това табло, както и онова в багажника. Имам и намерение да го прегледам, защото само то остана непрегледано, но ми свършиха бушоните от 15а. :) И други аномалии си открих, та смених до където имах. Имам още две питанки по тоя повод. Преди на друга кола имах едно инструментче, подобно на щипка, с което много лесно се махаха предпазителчетата и то си стоеше там при тях на определено място. Тука такова нещо нямам и се налага с едни тънки клещи да ги дърпам. Та въпросът ми е това нещо как се казва и има ли място при бушоните за него? А другият ми въпрос е от къде си купувате качествени бушони? Аз си взех от една бензиностанция, ама нещо много калпави, в сравнение с тези оригиналните по колата ми се виждат. И освен това са опаковани като блистер с хапчета и има по два бушона от вид, което в случай, когато ти трябват няколко броя еднакви не е много удобно. Европарт са ми съвсем наблизо и като остане малко свободно време ще ги погледна какво предлагат. Ако има нещо читаво може и да си отговоря на втория въпрос. Ще постна снимка в случай, че има за какво :)


  • 0

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 октомври 2018 - 11:40

Fuse Removal Tool се нарича, има си даже парт номер :)

 

https://www.amazon.d...4/dp/B076D7LHB7

 

Но малко вманиачаване е да търсиш точно такъв инструмент.

Предпазители не горят всеки ден.

Дори не мога да си спомня по време на експлоатация някога да се е налагало да подменям предпазител.

 

Иначе качествени предпазители на пазара е ТРУДНА работа намирането.

Аз събирам такива от стари автомобили, ако ми попаднат.

Повечето от тези, които се продават са абсолютен боклук.

 

Преди време попаднах на обява в ОЛX за оригинален комплект предпазители на ML.

Цената беше ~10лв, предпазителите на ML не са по-различни с нищо и в кит-а дори имаше въпросният тул.

Ако го намеря къде е и толкова държиш на него мога да ти го подаря :)


  • 1

879897.png


#6 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 16 октомври 2018 - 13:07

От кал ги правят, мамка му. Старите  бушони изкарват в повечето случаи, повече от самата кола. :)


  • 0

#7 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Публикувано 16 октомври 2018 - 13:18

ха, вярно, че има парт номер :)

Благодарско за инфото. Поръчах си някаква алтернатива от  aliexpress за 58 цента. Ето, ако някой се интересува.

https://www.aliexpre...26-d9db25cdf55f

 

Също наминах през Европарт и може би открих нещо по-качествено (по мое мнение).

 

1. Този е оригиналният от колата.

2. Този е купен от бензиностанция -  - на снимката не се вижда, но пластините се клатят, а самата пластмаса мисля, ако я стисна по-силно ще се счупи.

3. Този е купено от Европарт - по мое мнение на външен вид и на пипане се доближава до оригинала.

Прикачен файл  viber ima747ge.jpg   56,72K   4 Брой сваляния

 

Ето как изглеждат и от другата страна.

 

Прикачен файл  viber im74age.jpg   106,84K   4 Брой сваляния

 

Ето и какви още си купих аз.

 

Прикачен файл  viber image.jpg   67,07K   4 Брой сваляния

Прикачен файл  viber 4image.jpg   70,94K   4 Брой сваляния

 

Не са пробвани още, но изглеждат добре. Цената е около 50 ст. за 1 бр.

 

Аз съм доволна, довечера ще си ги наредя всички, както производителят е казал :)

 

 

Отново благодарности за съдействието.


  • 0

#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 октомври 2018 - 13:27

...

Не са пробвани още, но изглеждат добре. Цената е около 50 ст. за 1 бр.

 

Аз съм доволна, довечера ще си ги наредя всички, както производителят е казал :)

 

 

Отново благодарности за съдействието.

 

Без да те ангажирам с мнение но дори не изглеждат добре.

Аз не бих подменил тези в колата с купени освен липсващи/изгоряли или поставени неподходящи.

Тоест с различен ампераж.

Не прави нищо повече от необходимото защото е много вероятно вместо да изпишеш вежди да извадиш очи :)


  • 0

879897.png


#9 maiamibee

maiamibee

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 15 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor 192hp

Публикувано 16 октомври 2018 - 13:48

Без да те ангажирам с мнение но дори не изглеждат добре.

Аз не бих подменил тези в колата с купени освен липсващи/изгоряли или поставени неподходящи.

Тоест с различен ампераж.

Не прави нищо повече от необходимото защото е много вероятно вместо да изпишеш вежди да извадиш очи :)

 

О, да. Само, където има нужда. Изобщо си нямам и намерение да подменям работещи и правилни. Но при мен някой е въртял като луд с автомат :) и основно е набучил 10-ки, където трябва и където не трябва. :) Явно е бил от ЦСКА човека :)  Определено ще си ползвам старите, но за някои места не ми стигат. 

Ех, как им се израдвах на европартските, ама... Нищо де, ще пиша ако ги хвана в издънка някъде. Пък ако някой е намерил къде се продават наистина читави, ще се радвам да сподели, иначе идеята за оргинални бушончета от стари коли на мен много ми допадна.


  • 1

#10 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 16 октомври 2018 - 19:51

Наистина не зная място освен авто-морга, от което да намеря нормални предпазители!
Тези от снимките ти с лъскавите крачета са типичен пример за онова, което трябва да се избягва.
Да, предпазителя далеч не е от най-важните консумативи в една кола по която човек си струва да се вманиячава.
Но наистина тези в търговската мрежа са по-скоро предпоставка за проблем отколкото за решаването му.

Sent from my SGP511 using Tapatalk
  • 1

879897.png





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни