Икономическа тотал щета пишат доста често тук.
Преди 5 години на сестра ми А класата беше на под 3000км и я писаха тоталка, видимо щетата беше само по задната броня. Удари я Хонда Сивик....
Имаме момче от клуба, което работи в немски сервиз и от него знам, че освен че се поръчват оригинални части, се поръчва комплект. Ако има щета по предна броня (видимо козметична) се поръчва всичко броня, буфер, всички крепежи, кори под бронята, за да се пести време, което е здраво се запазва, което не се подменя, останлите части, най често крепежи са в кофата. Броня не се лепи, не се духа с горещ въждух, не се китва...
По негови думи, ако една щета е засгнала ходовата част, най-често колата е тоталка. (говорим за обикновени коли ВАГ, Опел, Форд)
В шано сервизите, най често се държат от турци и клиентите са от същият етнос, нещата стоят по друг начин. Часова ставка, няма, всикчо е на пазарлък и няколко пъти по евтино.
Но качеството на работата...е много много лошо. Но не са и доверени сервизи.
Реално всичко свързано с нова техника е така. Имах подобен случай с пералнята ми. Преди година и нещо, реших да инвестирам в хубава машина, с идеята да нямам драми следващите 8 - 10 години. Купих чисто ново Миеле и на 13 месец пералнаята (комбинирана със сушилня) подпуши. След седмица дойде чичкото от Миеле, закачи диагностика, започна да рови... 1800 евро ремнот - части и труд, като докато открие повердата беше вложил 350 евро труд и части. В крайна сметка разходите по ремонта бяха между 60-80% от цената на машината и я смениха с нова. За щастие имше и гаранция, и въпросните 350 евро ги покриха от Миеле. Но какво правим ако машината е извън гаранция, техника идва, рови час и половина и ти казва ремонта ще струва 1,8К евро, за тази информация дължите 350 евро....