Първо да уточня, че не съм зомбиран фен на нито една марка, въпреки че 20 години съм карал само Опел и съм имал 11 модела на тази марка. както сега имам Мерцедес, така утре мога да си купя БМВ, например. А това, че намирам несъвършенства не означава, че мога да дам и решения. Просто сравнявам, нищо повече. Ами ето ви едно несъвършенство- духалките на таблото да духат студено, щото видиш ли, можем да заспим. По тая логика изобщо не трябва да има и парно, и подгрев на седалките, щото ако се стоплим направо заспиваме като Спящата красавица. Друго несъвършенство- малките часовници на скоростомера и оборотите, особено на оборотите. В началото се взирах, за да видя какви показания има. В последния Опел, който имах- Вектра Ц, часовниците са два пъти по- големи, по- красиви, с различна подсветка на стрелките и т.н. За часовникът със стрелките, дето са го сложили на таблото, пък просто нямам думи. Напълно излишен е. Друга недомислица- липсата на каквото и да е място за чаша или бутилка вода около водача. Има мрежичка, но в краката на пасажера, която няма как да използваш по време на път. Още- събирането и на управлението на фаровете, и на чистачките, в едно лостче. Не знам защо е било нужно това, но разбрах скоро, че това било запазена марка на МБ- да няма отделен лост за чистачките. Трудно се управляват и халогените, и задната светлина за мъгла. Вместо да натиснеш едно копче и да ги светнеш, тук трябва да си играеш да издърпваш един път, че втори път, че да въртиш ключа наляво, надясно и т.н. Отзад- в багажния отсек, няма никакви фабрично направени отделения за различни неща- например жилетка, въже, някои флакони и т.н. В Опел има и вляво такъв отсек, и вдясно. Също така държа да уточня, че това не е плюене по марката, защото знам какво ще стане- ще почнете със съветите да продам Мерцедеса и пак да си взема Опел. Не това е смисълът на дългия ми пост. Просто казвам това, което мисля, а не се заяждам. Разбира се, има много неща, които ми харесват в тази кола- например окачването. Нищо общо със спортното окачване на джитиеса на вектрата. Сега минавам по дупките без клопане и тропане. Харесва ми и управлението на климатика или климатроника /не знам какъв е моя/ с управлението на климатроника на Опела- там много често е цяла мъка да влезеш в менюто и да избереш това, което ти е нужно.
И както казах и преди- всяка една кола има недомислици, всяка една марка има плюсове и минуси и точно затова не е нужно да бъдем крайни фенове на дадена марка, а да гледаме реално на нещото. Поздрави на всички, които имаха търпението да изчетат тая моя тирада. Приятен уикенд!