Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Селектор скорости C215 / W220P1856 240C


  • Please log in to reply
1 отговор на тази тема

#1 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 септември 2018 - 18:28

Привет, 
 
Както споменах в другата тема имах интересен проблем със селектора на 215 (220)
Колата е с кийлес (според мен това не е от занчение, но не съм се ровил дълбоко)
Проблемът е следния, в даден момет селекторът дава грешна информация за позицията си на ECU то на скоростите, и то вдига DTC.
Последствията са следните:
При движение, кутията остава на текущата предавка, ако след рестарт през клема 15 (контакт) грешката отново е налична, кутията минава в авариен режим (втора скорост) и на диплея (до часовника) не се изобразява избрана предавка
Спира да работи бутона за зимен/летен режиим, както и типтроника.
При движение на лоста, понякога на дисплея остава различна позиция, от тази избрана със селектора. Дисплея казва R лоста D и други такива подобни. Това също води до авариен режим на кутията.
 
Проблема е изключително дразнещ, при мен се появяваше първите 20 - 30 мин след палене, като в началото през ден два, в последствие всеки ден. Избутах седмицата и уикенда разглобих колата.
Позицията на лоста се определя от група фотодиоди, за които си мислех, че са се зацапали. Внимателно почистих платката и тествах, Беше по добре, но проблема се проявяваше пак.
Разгледах спокйките под лупа и някой от входните пинове (може и изходи да са) имаха окиси. Презапоих ги сложих модула и нещата заработиха. Остана ми финалното сглабяне на селектора, реших да се уверя, че всичко е ок със спойките и ги занесох в офиса за да ги огледам и под микроскоп. Разглабпнето е голямо като инетриор и не ми се рискуваше. Всичко беше точно, но моя милост изтърва платката на плочките в гаража точно преди монтажа, след което естествено тя спря да работи. Гадно... беше си адски тъпа ситуация.
 
Купих си донор, същия парт номер, порових се тук и там, прочетох там и тук. Оказа се че ако взема моя EEPROM със запаметените вътре ключове и го прехвърля на друга платка нещата трябва да се случат - случиха се.
 
Та чипа е 93C56 с 8 крака. Той трябва да се прехвърли и... си караш
Прикачен файл  IMG_5393.JPG   192,87K   13 Брой сваляния

  • 5

#2 Bogi

Bogi

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 522 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дупница- 60169
  • Интереси:стари двуврати
  • Автомобил:
    US 1972 280SE 4.5
    US 1972 250C
    US 1972 280C
    EU 1984 500SEC
    US 1989 560SEC
    US 1998 CL500
    EU 1999 CLK320
    US 2008 S550

Публикувано 25 септември 2018 - 23:58

Браво, значи си добър с поялника ? !!!


  • 0

сесшисе ?





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни