Привет,
Както споменах в другата тема имах интересен проблем със селектора на 215 (220)
Колата е с кийлес (според мен това не е от занчение, но не съм се ровил дълбоко)
Проблемът е следния, в даден момет селекторът дава грешна информация за позицията си на ECU то на скоростите, и то вдига DTC.
Последствията са следните:
При движение, кутията остава на текущата предавка, ако след рестарт през клема 15 (контакт) грешката отново е налична, кутията минава в авариен режим (втора скорост) и на диплея (до часовника) не се изобразява избрана предавка
Спира да работи бутона за зимен/летен режиим, както и типтроника.
При движение на лоста, понякога на дисплея остава различна позиция, от тази избрана със селектора. Дисплея казва R лоста D и други такива подобни. Това също води до авариен режим на кутията.
Проблема е изключително дразнещ, при мен се появяваше първите 20 - 30 мин след палене, като в началото през ден два, в последствие всеки ден. Избутах седмицата и уикенда разглобих колата.
Позицията на лоста се определя от група фотодиоди, за които си мислех, че са се зацапали. Внимателно почистих платката и тествах, Беше по добре, но проблема се проявяваше пак.
Разгледах спокйките под лупа и някой от входните пинове (може и изходи да са) имаха окиси. Презапоих ги сложих модула и нещата заработиха. Остана ми финалното сглабяне на селектора, реших да се уверя, че всичко е ок със спойките и ги занесох в офиса за да ги огледам и под микроскоп. Разглабпнето е голямо като инетриор и не ми се рискуваше. Всичко беше точно, но моя милост изтърва платката на плочките в гаража точно преди монтажа, след което естествено тя спря да работи. Гадно... беше си адски тъпа ситуация.
Купих си донор, същия парт номер, порових се тук и там, прочетох там и тук. Оказа се че ако взема моя EEPROM със запаметените вътре ключове и го прехвърля на друга платка нещата трябва да се случат - случиха се.
Та чипа е 93C56 с 8 крака. Той трябва да се прехвърли и... си караш