На една Е-класа купе 2017г имаше подобен проблем - нямаше автоматично превключване между дълги и къси светлини.
На новите генерации мерцедес се оказва, че функцията е свързана с възможност на самите LED-фарове.
Та в заключение - на правилните фарове, поддържащи тази функция пише "Mercedes Intelligent LED" или нещо подобно. Проверете какво пише на самите Ви фарове.
Ако фаровете отговарят на изискванията - в менюто има опция за активиране на функцията.
Както е написал Веско, ако имаш ILS може да си активираш функцията за автоматични фарове при дълъра срещу 700 лева. (Ако не е била поръчана когато е поръчвана колата)
При поръчката на колата струва 100 евро като добавка към ILS.
Иначе камерата не регулира фаровете в зависимост от товара в багажника. Всеки модел автомобил излязъл след 2000 година с ксенон (вече и за LED технологията) трябва да има автоматично регулиране на височината на фаровете, обикновено сензори за това са интегрирани в окачването (може да се ползват тези за адаптивното окачване Airmatic, Magic Body....).
При 212, 204 камерата е една, при Плюс системата (W205), камерите са вече две.
Има ентусиасти в Германия, които го правят, но за себе си. Инсталацията в лицето на CAN шината е налична, смяна на firmware??? На кой модул и защо? Може би, Иво е имал предвид промяна в конфигурацята на EEPROM-а на GАTЕWAY-я и останалите устройства с които си комуникира ILS модула, но това е далеч от смяна или ъпдейт с друга версия. Просто ти трябва легална Стар диагноза с връзка до сървъра на Даймлер и Ведиамо. При новите модули има така наречения компонент протекшън и дори частта да е чисто нова, без магическата ръка на Дилъра или легална Стар Диагноза с Ведимао нещата не се получават. Всичко останало е въпрос на това колко познания по автомобилна електроника имаш, колко свободно време ти се отделя и дали желаеш да инвестираш време труд и пари в нещо което е глезотийка, но не мисля че е определящо.
Карай си я със здраве, с или без този асистент.