Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Сервизно обслужване на W212 faceliftУточняващи въпроси


  • Please log in to reply
16 мнения по тази тема

#1 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 12 май 2018 - 06:59

Привети!
Дойде време да направя първа смяна на масло и филтри на мерцедеса ми - W212 220cdi 170кс АСК 7G+ 11.2013 година, километри 58 000.
Колата дойде обслужена от представителство на Мерцедес в Германия.
Приятелят, който ще я обслужва има сервиз, официален за друга марка автомобили и е много кадърен, а сервизът му е добре оборудван.
Решил съм да ми направи и пълен преглед на автомобила съгласно чек-лист от WIS, обслужване тип B.
По чек-листа имам няколко неясноти, които ще ви ги задам като въпроси:
-Трябва ли да се сменя маслото на скоростната кутия (7G+)? От Силвър стар ми казаха, че се сменя на 120 000км.
-С какво се смазва механизма на панорамния таван? Знам, че ако не е правилната смазка, започва да събира прах и мръсотия.
-Охлаждащата и спирачната течности сменят ли се задължително или се решава според състоянието им?

Ще съм благодарен на компетентни отговори, както и на логични разс5ждения по темата.
За референция прикачам чек-листа от WIS (Благодаря на Cyberpig за съдействието)

Прикачени файлове


  • 0

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 12 май 2018 - 08:49

Кутията сменяш на 60.
Виж в AP27.00-P-2702EW, AP27.00-P-2702W дали drain plug-a е подменен. Подменят шнорхелчето на преливника с по-високо, за да събере още малко масло при някои версии. Струва стотинки, така че не пречи да се вземе превантивно.
Виж по вин дали ти е променен и картера. При някои също слагат малко по-дълбок, със същата цел.

Пише за горивен филтър и въздушен на 75х.км., можеш и тях.

Относно люка, вижте какво пише тук: AP77.20-P-7732EW, ще го има номера на смазката.

Дифа, не се ориентирам какво имат предвид под manual locking code 471, аз бих го сменил.

И като гледам, това е всичко извън смяната на маслото и масления. Не пише нищо за спирачна течност, така че ориентираш се кой е стандарта и също сменяш ;)

Твоята има ли Service C?
  • 1

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 12 май 2018 - 09:02

Привети!
Дойде време да направя първа смяна на масло и филтри на мерцедеса ми - W212 220cdi 170кс АСК 7G+ 11.2013 година, километри 58 000.
Колата дойде обслужена от представителство на Мерцедес в Германия.
Приятелят, който ще я обслужва има сервиз, официален за друга марка автомобили и е много кадърен, а сервизът му е добре оборудван.
Решил съм да ми направи и пълен преглед на автомобила съгласно чек-лист от WIS, обслужване тип B.
По чек-листа имам няколко неясноти, които ще ви ги задам като въпроси:
-Трябва ли да се сменя маслото на скоростната кутия (7G+)? От Силвър стар ми казаха, че се сменя на 120 000км.
-С какво се смазва механизма на панорамния таван? Знам, че ако не е правилната смазка, започва да събира прах и мръсотия.
-Охлаждащата и спирачната течности сменят ли се задължително или се решава според състоянието им?

Ще съм благодарен на компетентни отговори, както и на логични разс5ждения по темата.
За референция прикачам чек-листа от WIS (Благодаря на Cyberpig за съдействието)

 

Сигурен съм, че отговорите на тези въпроси съм ги виждал в книжката на колата.

- Маслото на кутията се сменя веднъж на 50000 и след това на 120000 или 5 години (което настъпи първо).

- Панорамният таван съм си го смазвал (само металните и пластмасови части, където има триене) с ново двигателно масло и спринцовка с игла. Грес не ползвайте. Моят беше жестоко запекъл и звучеше на умиране заради стара грес.

- Антифризът се сменя на 250000, Спирачната течност - на 2 години.

Дигът го дават необслужваем. Аз бих му сменил маслото на 100ина хиляди. На 58 е твърде рано според мен.


Този пост е редактиран от Praetorian: 12 май 2018 - 09:17

  • 1

#4 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 12 май 2018 - 15:36

Супер напътствия! Благодаря!
Зачетох се и в датен картата. Според нея съм с код A66 (FE converter 19 mm). В чек листа пише, че скоростните кутии с такъв код им се сменя маслото на125000км.
Какво значи тоя код?

Аз като казвям масло и филтри...означавя че сменям и горивен и на купе инвъздушен на двигателя при всяка смяна ;)

AP77.20-P-7732EW няма как да го отворя и да видя номера на смазката. Ще трябва да помоля Тони ако има време, че вторник имам час.

Спирачната течност ще се сменя явно.

Не си спомням в книжката на колата дали пише да има сервиз С, а не е в мен да погледна.

Нямам код 471 в колата, така че дифа ще почака ;)
  • 0

#5 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 12 май 2018 - 21:54

Супер напътствия! Благодаря!
Зачетох се и в датен картата. Според нея съм с код A66 (FE converter 19 mm). В чек листа пише, че скоростните кутии с такъв код им се сменя маслото на125000км.
 

 

Горното е правилно, но непълно. И аз почти се подведох за моята 7Г Троник+.

 

Аз гледам в прикачения сервизен бюлетин - на пета страница най-горе пише, че еднократно се сменят маслото и филтъра на всички 7-скоростни кутии след 50000 км или на 3тата година от ползването.

И след това се препоръчва по-дългия интервал.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от Praetorian: 12 май 2018 - 21:54

  • 0

#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 901 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 12 май 2018 - 22:45

Скорости на всеки 50 хил. С тях сменям и на диф.... 2 литра ми стигат и за двата.
Спирачната течност я тествам всяка година, филтрите всички на всеки 15 с маслото.
Против удължените интервали съм.


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 1

#7 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 13 май 2018 - 07:25

Горното е правилно, но непълно. И аз почти се подведох за моята 7Г Троник+.
 
Аз гледам в прикачения сервизен бюлетин - на пета страница най-горе пише, че еднократно се сменят маслото и филтъра на всички 7-скоростни кутии след 50000 км или на 3тата година от ползването.
И след това се препоръчва по-дългия интервал.


Според това, което си прикачил се сменя маслото на СК на 50000км на автомобили с BlueEfficiency.
Какво означава BlueEfficiency? При мен няма такова означение или такъв код.
На предишния автомобил имах дори табелка на калника с надпис BlueEfficiency(но той си беше с обикновена 7G скоростна кутия и смяната на масло беше на 50000).
  • 0

#8 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 13 май 2018 - 08:50

Според това, което си прикачил се сменя маслото на СК на 50000км на автомобили с BlueEfficiency.
Какво означава BlueEfficiency? При мен няма такова означение или такъв код.
На предишния автомобил имах дори табелка на калника с надпис BlueEfficiency(но той си беше с обикновена 7G скоростна кутия и смяната на масло беше на 50000).

 

BlueEfficiency е обобщение на различни (не-константни) технологчи решения. В цялостм хората от маркетинга на МБ ти твърдят, че с този бадж колата ти е много икономична, иновативна и екологична.

 

 Иначе съм съгласен с Краси и на моята кутия също смятам да сменям маслото на всеки 50 хиляди км. Едва ли ще й навреди.


  • 0

#9 Dexter

Dexter

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    '10 W212 Е350 CDI

Публикувано 13 май 2018 - 17:08

BlueEfficiency е обобщение на различни (не-константни) технологчи решения. В цялостм хората от маркетинга на МБ ти твърдят, че с този бадж колата ти е много икономична, иновативна и екологична.

Иначе съм съгласен с Краси и на моята кутия също смятам да сменям маслото на всеки 50 хиляди км. Едва ли ще й навреди.

Предполагам всички сменяте с машина?


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 май 2018 - 18:18

Не. На моята сменяхме ръчно.


  • 0

#11 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 13 май 2018 - 18:38

Предполагам всички сменяте с машина?


Sent from my iPhone using Tapatalk

С машина и в дилъра.


  • 0

#12 IIVVOO

IIVVOO

    Член на МБКБ

  • Модератори
  • 2380 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 13 май 2018 - 19:47

 

Масло в никакъв случай недей да слагаш ( събира прах и каквото се сетиш), а и няма добър ефект .Проблем е за гумените уплътнения на покрива ( разгражда ги; нацепват се след време ).

Течната грес влиза на местата където нямаш достъп(Тя кипи и не тече) - не прекалявай обаче.

 

https://praktis.bg/w...ieva-gres-400ml

https://www.avto.bim...43586.html#tab1


Този пост е редактиран от IIVVOO: 13 май 2018 - 20:01

  • 3

#13 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 май 2018 - 23:23

Както Иво е казал по-горе, всеки смазващ продукт, който е на петролна основа има отрицателен ефект върху гумените материали. Най-често тези уплътнения са направени от EPDC и най-добре е да се ползва силиконова смазка.


  • 0

#14 vonko1988

vonko1988

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1717 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    който носи кеф :)

Публикувано 14 май 2018 - 08:24

По мое мнение маслото на кутията на всеки 50-60, всички филтри със смяна на маслото на всеки 15, за шибедаха не знам нищо с какво да се маже, но петролните продукти наистина прецакват гумата, тествал съм го преди да си взема първата кола.

 

Маслото на 7г първата версия не е нужно да се сменя с машина, защото формата на картера е такава, че се изтича цялото. На версията плюс не знам как е.


  • 0

#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8418 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    бял
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 14 май 2018 - 11:04

Не искам да опонирам, но си мисля че машината няма никаква връзка с картера.

Т.е. картерът се сваля, за да се почисти (има магнитчета на него за стружки) и смени филтъра.

 

Основният плюс на машината е да се превърти маслото в торка, до колкото е възможно, но също си мисля, че няма особен успех с това, ако не се извади маслото от торка ръчно, стига да има пробка.

 

После пълненето няма никакво значение дали е с напълно автоматична машина или просто се вкарва новото масло с малка помпа под налягане, през пробката на картера.

Спазвайки процедурата за температура на маслото в кутията и минаване през предавките, обезсмисля напълно автоматичната машина според мен. Да, може би спестява 20ина минути време по процедурата, но не мисля, че има допълнителни ползи.

 

... освен ако никой няма намерение да сменя филтър и чисти картер, тогава машината е чудна идея.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни