Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Теч на масло от картера на автомата


  • Please log in to reply
37 мнения по тази тема

#31 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 31 май 2018 - 13:51

Урок номер 1 : трябва да притежаваш правилната щека за мерене на масло в 722.6.
Ти притежаваш ли я .?
Щеката има 4 резки, 2 за мерене на студено и 2 за мерене при топло масло.

Урок номер 2 : най удачно е да се мери маслото при загряла кутия (80 градуса трябва да е
температурата на маслото) работещ двигател и лоста на Р.

Разкажи какво точно масло и колко литра сложи в кутията,
каква точно процедура спази, ако е удобно разбира се.


Значи щеката я имам с двата вида мерене 25° и 80°.Свалях мозъка и от него каквото имаше е изтекло.Налях около 3.5-4 Л,маслото е OM Specific ATF MB 236.14 червено.
  • 0

#32 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 31 май 2018 - 14:10

А от торк конвертора защо не източи маслото, имаше ли пробка той .? 

Нали уж с промивка щеше да сменяш маслото. 

Знае ли се със сигурност какво е било предишното масло, цвят и мирис .?

 

Кутията събира 8 литра при смяна на масло, с тези 3.5-4 литра само си го опреснил.


  • 0

#33 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 31 май 2018 - 14:37

А от торк конвертора защо не източи маслото, имаше ли пробка той .?
Нали уж с промивка щеше да сменяш маслото.
Знае ли се със сигурност какво е било предишното масло, цвят и мирис .?

Кутията събира 8 литра при смяна на масло, с тези 3.5-4 литра само си го опреснил.

По един литър на предавка за промивка. Днес меренето е с цвят червено. Предишното беше кафеникаво с утайки някакви с мирис на леко лютиво на чесън както казват някои.Нз дали има пробка. На студен двигател щеката показва минимум на 25°, колата работи на място до достигане на 80 градуса,като показанията и бяха от минимума на 25° на 25° средно ниво между мин. И мах. А трябва да е на средата на 80°

Този пост е редактиран от Ivo Simeonov: 31 май 2018 - 14:38

  • 0

#34 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 май 2018 - 15:03

Първо кажи как мери температурата на маслото на скоростите ??? Със стар диагностика или някакъв термометър на самия картер (инфраред примерно).  Кола на място сигурно и трябва много много време да стигне 80 градуса на маслото- не се заблуждавай от стрелката на температурата на антифриза! Колега който го е следил с стар каза че около 25-30км в движение са му трябвали да загрее добре (това през зимата). Един съвет от мен - аз го меря 2 пъти един път още като запаля и веднага - говорим лятото когато е долу горе 25 околната температура.Зимата тоя номер не става. Качвам се карам поне 20км и пак меря. В двата варианта ми е почти на горната черта за съответната температура. Явно не си загрял маслото добре и затова не се е вдигнало. Логично на студена ако е била на минимум на 25, на добре загряло трябва да е на минимум на 80.


  • 0

#35 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 31 май 2018 - 15:18

Явно не си загрял маслото добре и затова не се е вдигнало. Логично на студена ако е била на минимум на 25, на добре загряло трябва да е на минимум на 80.

 

Отвън е 35 градуса. 5-10 минути работа са достатъчни. Колкото и да я загрява,когато няма достатъчно количество масло, няма как да отиде в нормите, трябва си допълване. А след като само е опреснено  маслото е най-добре да се направи една пълня смяна от 8лт. + 3-4 литра за промивка. На много места в форума е писано как се прави пълната смяна на маслото, а пък и има и машини за тази работа.


  • 0

#36 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 31 май 2018 - 15:57

Колеги преди 6месеца го сменях с машина цялото масло.Сега го правя поради сваляне на капака за смяна на нова гарнитура защото от старата течеше,защо, защото капака се оказа крив след като смених 2 гарнитура.Когато отварях маслото беше кафеникав на 3000 км грубо и имаше някакви мизерии като мазньоч от нас егр черно (Гняс).Сега направих промивка на масло почистване и смяна на lock up solenoida. От хидрото не съм махал маслото слвдователно би трябвало 4Л да влязат аз сложих толкова, освен да е паднало още че да съм на минимум
  • 0

#37 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 31 май 2018 - 17:24

Такаа, кога беше кафявото масло със следи от мазньоч. преди смяната с машина или 

сега при опресняването.

Маслото трябва да е червеникаво на цвят, кафяво става след дълго каране без смяна и

по принцип си мирише гадно. Лошо е ако мирише на прегоряло, значи си запалил някой диск. 

Не е лошо като извадиш щеката да помиришеш и да разтриеш малко масло между палеца и показалеца

на ръката си за да усетиш има ли някакви дребни стружки. 

За мазньоча, той се получава ако смеша антифриз и масло на автомата Но такива проблеми

имаше при W211, при W203 няма такава вероятност, май. 

 

Ако си сигурен че всичко е наред карай си колата спокойно. 

Ако е малко маслото ще усетиш по превключването и ще долееш, 

ако пък е в повече е лошо и все от някъде ще избие, пак.


  • 0

#38 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Публикувано 31 май 2018 - 20:36

Такаа, кога беше кафявото масло със следи от мазньоч. преди смяната с машина или
сега при опресняването.
Маслото трябва да е червеникаво на цвят, кафяво става след дълго каране без смяна и
по принцип си мирише гадно. Лошо е ако мирише на прегоряло, значи си запалил някой диск.
Не е лошо като извадиш щеката да помиришеш и да разтриеш малко масло между палеца и показалеца
на ръката си за да усетиш има ли някакви дребни стружки.
За мазньоча, той се получава ако смеша антифриз и масло на автомата Но такива проблеми
имаше при W211, при W203 няма такава вероятност, май.

Ако си сигурен че всичко е наред карай си колата спокойно.
Ако е малко маслото ще усетиш по превключването и ще долееш,
ако пък е в повече е лошо и все от някъде ще избие, пак.

Купувам колата сменям масло с машина,не съм бил там нз какво са правили,бях към края да си я взема. След няколко дена установявам теч на масло от картера и гарнитурата. Хващам се сам да си оправя нещата щото майстора оплескал всичко.Отварям и тогава установявам за тея мазньочи вътре и маслото е кафяво с мириз и леки стружки но леки наистина.Слагам нова гарнитура за да спра теча и да сменя семерината на превключвателя.Почиствам всичко и сглабям обратно. Прецедих маслото което източих щото бешв на 2000 км и го връщам обратно.Карах така близо 3седмици докато дойде новия клапан купя новото масло гарнитура букса и се хващам на хорото. Сега направих промивка с около 3Л може и малко повече.Маслото е червено вече без мирис и мътилница вътре.Поведението на колата се подобри вкл е в пъти по добре и мазно.Остана да оправя само нивото на маслото.Говорих със Любо от Мартен който ме посъветва да сложа още масло щом на студено съм почти ок, а на топло не.
Това е като цяло.
  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни