Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Теч на масло от картера на автомата


  • Please log in to reply
37 replies to this topic

#1 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Posted 11 May 2018 - 06:50

Здравейте колеги.Преди 6 месеца когато закупих колата смених масло филтър и гарнитура на АСК.След подмяната и няколко дена каране установих теч от семерингата на превключвателя и от самата гарнитура.Семеринга е подменен и сложих нова гарнитура,но при свалането на кутията видях,че около долната част на щеката и едната страна на мозъка бяха в нещо черно като гняс събрана на куп.След сваляне и почистване на всичко отвътре както и на клапаните от леглата им поставих всичко обратно и сложих нова гарнитура,но сложих малко силикон във външния край за да съм сигурен че няма да теч отново,но уви след седмица каране има теч отново.Теча е на места под гарнитурката и на места над нея.

Някъде ли бъркам или гарнитурите да са калпави.Първия път сложих на MANN,сега сменях само гарнитура и сложих на FEBI.

Ще съм благодарян е отзиви за марка последователност ако нещо някъде бъркам.


  • 0

#2 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Posted 13 May 2018 - 15:15

Явно сам трябва да си пиша и да си отговарям на нещата в този форум.

Нещо неправилно ли правя,че никой не пише и няма прегледи,темата скрита ли е активна ли е нямам идея.

Колеги кажете ако има нещо.


  • 0

#3 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 13 May 2018 - 15:51

Здрасти колега, поздравления за твоята увереност!

Не са много хората във форума, които си обслужват и поправят кутиите сами. Тези, които го правят професионално помагат, но дай им малко повече време от 2 дни.

Снимки от твоята кутия също биха помогнали. Ще следя темата с интерес.


  • 0

#4 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 13 May 2018 - 20:08

Ако някой преди теб е изкривил капака при юнашко отвиване и завиване на болтовете 

просто трябва да купиш нов капак. 

Капака се слага по определен начин и болтовете се завиваха в определен порядък и 

точна N сила. Това съм го чел някога в сервизното упътване, за съжаление не мога да 

си спомня как точно ставаше номера. Със сигурност пишеше да се борави внимателно с 

капака за да се избегне изкривяването му. 


  • 0

#5 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 13 May 2018 - 21:33

Това с теча ми се случи и на 7г троник, с оригинален, чисто нов картер и оригинална гарнитура.

Много лесно е да мръдне малко втрани гарнитурата и да почне да подлива. Според мен наместването на гарнитурата е една от най-деликатните задачи.

Сега, това със силикона аз лично не го намирам за приемливо, но колата си е твоя.

 

Напълно възможно е да ти е крив и картера. Имаше из WIS диаграма с колко NM се натягат болтовете и в каква последователност, но на ръка с постепенно, леко натягане от крайщата, средата и останалите, би трябвало също да стане добре.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#6 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,840 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 13 May 2018 - 23:06

Според WIS затягането става на 4Nm и след това се завърта на 180 градуса. Никъде не видях описано каква е последователността за натягане на болтовете.


  • 0

#7 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Posted 14 May 2018 - 06:02

Ако някой преди теб е изкривил капака при юнашко отвиване и завиване на болтовете
просто трябва да купиш нов капак.
Капака се слага по определен начин и болтовете се завиваха в определен порядък и
точна N сила. Това съм го чел някога в сервизното упътване, за съжаление не мога да
си спомня как точно ставаше номера. Със сигурност пишеше да се борави внимателно с
капака за да се избегне изкривяването му.

Благодаря ви за включването.При първата смяна на всичко се извърши в сервиз,но си оставиха ръцете и се оправдаха едва ли не, че проблема от предния теч е само от семерината, а имаше и от гарнитурата. Преди това не съм гледал дали е имало теч на масло,но ако е станало то е след майсторите защото кутията преди това не е пипана.Затова и сам се хванах да си оправя нещата защото ми писна от хора които вземат пари а работата нулева.

Това с теча ми се случи и на 7г троник, с оригинален, чисто нов картер и оригинална гарнитура.
Много лесно е да мръдне малко втрани гарнитурата и да почне да подлива. Според мен наместването на гарнитурата е една от най-деликатните задачи.
Сега, това със силикона аз лично не го намирам за приемливо, но колата си е твоя.

Напълно възможно е да ти е крив и картера. Имаше из WIS диаграма с колко NM се натягат болтовете и в каква последователност, но на ръка с постепенно, леко натягане от крайщата, средата и останалите, би трябвало също да стане добре.

Как се справи с проблеми.

Edited by Ivo Simeonov, 14 May 2018 - 06:04 .

  • 0

#8 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 14 May 2018 - 09:35

По спомен картера беше 8 Nm, десетте болта дето се хваща клапанното тяло отдоло пак са на 8 Nm а пробката на 20 Nm. Говорим за гумената гарнитура на картера за маслото ? Не ми се вижда нормално да се слага силикон там- тя си е солидна гума и като се смачка с такова усилие ако не се е разместила не би трябвало да има проблем. Другото е да е хубаво почистена контактната площ преди да я сложите. Друго което се сещам , буксата я дават 2,5Nm там е по-критично според мен защото е пластмаса и лесно може да се пукне. Според мен ако се наложи картера без уплътнението може да се види има ли изкривявания и колко са големи..


  • 0

#9 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 14 May 2018 - 10:54

Как се справих ли (не го правих лично аз, но присъствах). Свалихме картера, прегледахме какво е станало, прегледахме гарнитурата, не беше деформирана все още... Почистихме и много внимателно я сложихме обратно и затягахме на кръст по малко, да сме сигурни, че не се деформира някъде.

 

Да, ти имаш и букса на кутията, която е критична :) Внимавай с нея.

Така и така имаш да чистиш силикона, който си наклепал, гледай позитивно на нещата и го считай за промивка на кутията ;)


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#10 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Posted 15 May 2018 - 05:46

Как се справих ли (не го правих лично аз, но присъствах). Свалихме картера, прегледахме какво е станало, прегледахме гарнитурата, не беше деформирана все още... Почистихме и много внимателно я сложихме обратно и затягахме на кръст по малко, да сме сигурни, че не се деформира някъде.

Да, ти имаш и букса на кутията, която е критична :) Внимавай с нея.
Така и така имаш да чистиш силикона, който си наклепал, гледай позитивно на нещата и го считай за промивка на кутията ;)

Предупредиха ме за силикона, но както се казва исках да си вържа гащите. Силикон е сложен толкова малко, че е незначителен. След като сваля картера ще огледам за криво като търся тавна повърхност за сверка.Промивката ще има на 100%, въпроса е с какво точно да направя промивката,защото ме ми се иска хубавото масло да го прахосам ейтака.
  • 0

#11 Ivo Simeonov

Ivo Simeonov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Mercedes C220 CDI T-mod (S203)2002г.

Posted 15 May 2018 - 05:50

По спомен картера беше 8 Nm, десетте болта дето се хваща клапанното тяло отдоло пак са на 8 Nm а пробката на 20 Nm. Говорим за гумената гарнитура на картера за маслото ? Не ми се вижда нормално да се слага силикон там- тя си е солидна гума и като се смачка с такова усилие ако не се е разместила не би трябвало да има проблем. Другото е да е хубаво почистена контактната площ преди да я сложите. Друго което се сещам , буксата я дават 2,5Nm там е по-критично според мен защото е пластмаса и лесно може да се пукне. Според мен ако се наложи картера без уплътнението може да се види има ли изкривявания и колко са големи..

А имаш ли информация на колко Нм се стягат планките на соленоидите, понеже ще сменям lock up соленоида.
  • 0

#12 Chavalinov

Chavalinov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 323 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Автомобил:
    C124 e200 1996
    S203 C220 CDI 2006
Garage View Garage

Posted 15 May 2018 - 08:37

И аз заради този соленоид я отварях преди 2-3 седмици- 6 Nm, но нека и други колеги потвърдят стойностите. Не съм ги гледал в WIS ами от един чуждестранен форум. 


  • 0

#13 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 15 May 2018 - 13:44

Капака трудно може да се изкриви.Гарнитурата е дебела и добре обира луфтове.Затягането се извършва спираловидно от центъра към краищата,както на капак на клапани или глава.Наместването и наистина е прецизна работа.
  • 0

#14 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 15 May 2018 - 15:23

Капака си една проста ламарина, криви се и от поглед на криво. 

 

Промивката е скъпо удоволствие. Не става с пръдня. 

Налива се ново масло до когато избута старото. Това е. Няма заместители. 

Ново масло 12 литра срещу старо 9 литра, минимум.

 

Силикона няма да спаси положението, там налягането е чудовищно.

Нещо като при жените и силикона, едни му викат така, други онака.

 

Спомена и за някакъв селеноид, чак сега, явно нещо в повече не е наред.  

Колкото повече информация спестяваш, толкова повече ни объркваш, как да помогнем тогава. 

 

Хайде със здраве, и късмет.


  • 1

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 15 May 2018 - 19:20

Точно че капака е просто една ламарина и се криви,за това при правилно затягане и полагане на уплътнението върху основата всичко ще си прилепне идеално.
И нов капак да се сложи пак ще тече,ако не се затяга правилно.Корпуса на кутията придърпва капака по себе си.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users