Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Смяна на 5- степенна ръчна на 6 степенна на C124 M103


  • Please log in to reply
6 мнения по тази тема

#1 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 06 май 2018 - 21:01

Здравейте, Колеги.

 

Пиша ви тук с надеждата някой да се е  сблъсквал с главоблъсканицата в която ще се вкарвам. Накратко имам 124 купе, беше с М102, сега е с М103. Скоростните кутии започват да им заминават лагерите за норматив, та след дълго четене и умуване решх да взема 6 степенна кутия от M111(200 kompressor). Кутията заедно с кардан датчик за скоростта и избирач днес ги взех, но километража на старите скорости е механичен. На новата кутия датчика е електрически. Та въпроса ми е някой дали е правил подобна интервенция? Имаме ли в България правени адаптори за ел. сигнал към километраж с жило? Номера на новата кутия е 716.630. 


  • 0

#2 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 07 май 2018 - 20:43

Колега, какви кутии слагаш зад М103-ката, че ги чупи като солети. Не слагай "малки" кутии от рода на 717.412, 717.413 и т.н. ...- сложи нормална кутия за типа двигател от рода на 717.432, 717.433, 717.435 ... или дори 717.440 и 717.450 и няма да имаш проблеми (това разбира се ако си с атмосферен М103). Иначе конкретно на въпроса ти - гледам по чуждите форуми, че с малко рязане наслагват средната част (километраж и спидомер) от 126 в таблото на 124. На "Пурата" километража е диджитал :yeah  
ki-3.jpg

 

w126-ki-2.jpg

ki-5.jpg

После следва заигравка с кабелите и работата става :beer


  • 0

#3 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 08 май 2018 - 05:45

Здравей Колега. 

 

Благодаря за бързия отговор, та скоростните кутии не ги гледах първо по номер. Ръчката с която взех двигателя хвърли лагерите, имах от 2-ката сложих ги и след няма и 2 седмици лагери..... та така до купуването на една кутия от 3.0 ТД, викам си ще държи, да ама не  :dry . И последва едно хубаво четене коя от по новите скоростни кутии става, лично мое мнение е че тези скапвания се дължат на остаряване на лагери, нередовна смяна на масло  тем подобни мъчения за кутиите. Като се има предвид че за на по 20 + години, нормално. Интересно не видях таква тема като ровех, а всички пури ли са с ел километражи, или само определени двигатели, видях че на 124 също има ама на V8-ците, обаче от тях намиране няма да е лесно. А заигравката с кабелите лесна работа  :beer  Дори обмислях да преправя табло от W202, W210 то е с ел километраж, но буксите са с малки пинове и са две, за да го подкарам ще е някакъв ужас  :boxing


  • 0

#4 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 13 май 2018 - 07:51

Колеги

 

Вчера свалих моята кутияи се оказа че и съединител трябва да сменям, та се отложи за днес слагането на 716 кутията. Взех и километраж от W126, оказва се че всички пури са с електрически километражи, но на 716 кутия няма датчик за километраж, само един за задна скорост. Въпроса ми е понеже е доста спорна темата по другите форуми някой тук връзвал ли е датчик от абс-а, и кой по точно датчик?(предно колело или диференциал). Също попадах на информация че този от диференциала дава огромни отклонения, как се регулира този сигнал ?


  • 0

#5 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 03 декември 2018 - 19:36

Колеги 

 

Да продължим темата в застой хаха. От месец съм с 6 gang scaltgetriebe вече. Колата пали и върви нормално. Цялостното поставяне и преправяне на компоненти ще го опиша по подробно в няколко поста, че за един нямам време. Накратко камбаната пасва на мотора идеално, като за да работи скоростната кутия трябва да се вземе маховик(демпферен комплект с притискателя и феродовия диск. Тези които взех бяха в добро състояние от ударена кола, разбирайте почти нови.) До колкото видях и знам всичките кутии са с къса опашка и затова трябва да се ползва демпферния маховик. Не знам дали ще стане с демпфер от 124, моя не беше и не съм и търсил такъв. Демпферния маховик от Ц класа купе съвпада 1:1 на коляновия вал, само съм го поставил с неговите болтове(от Ц класата). За да се монтира въпросния маховик има необходимост от избиване на лагера който е в коляновия вал за дългата опашка на скоростите. Направих и ребилд на диференцияла че беше почнал да извива. Снимки цени и уточнения ще има в последващите постове тези дни. 


  • 5

#6 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 17 декември 2018 - 13:28

Сравнение на скоростните кутии, притискатели и маховици ...

Първо да започна със съвместимостта на маховиците. И двата маховика са с абсолютно еднакво разположение и брой на болтовете, като от М111 маховика е демпферен, моя беше едномасов. За да се постави двумасовия маховик трябва да се избие лагера от коляновия вал, който е за старите 5 степенни кутии с дълга опашка. След това всичко е болт он както се казва, като аз сложих болтовете от М111. http://i.imgur.com/JB5NgY1.jpg . Новия феордов диск за мое учудване има пружини на демпферен маховик  :wacko, но както е сложен работи и няма проблем засега. Предполагам на колите с фабричен демпфер няма да има проблем кутията да се насади директно.

 

Скоростните кутии са почти еднакви на дължина, като отново камбаните са с еднакъв брой дупки със 717.ХХХ скоростни кутии. на снимките се виждат една до друга. https://imgur.com/lhoaxpy ; http://imgur.com/1fFpmqj . Разликата която има е в предавателния край на кутията, като тампона за кардана е с различен размер от този на 717.ХХХ кутиите, но с тампон от Ц класата купе и предната част на кардана (или се удължава или се скъсява, според зависи кой кардан е) и няма проблем да се постави шлиците са еднакви.

 

При притискателите няма нищо по особенно сложил съм си този с който си беше демпферния маховик.


  • 1

#7 Fester

Fester

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 14 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CE124 3.0 M103 ръчка :)

Публикувано 17 декември 2018 - 13:48

Преправяне на тампон за скоростите избирач и други дреболийки  :hailandkill

Тампона на 716.ХХХ кутиите е перпендикулярно разположен спрямо този на 717.ХХХ(5 степенните стари кутии, по новите не знам и те ли са 717.ХХХ). Решението на проблема е с рязане на средната част на планката на тампона и заваряване на тази от колата донор(добре че и нея я взех  :beer ) След интервенцията изглежда така : https://imgur.com/GW2X0sG ; https://imgur.com/fCHcCzJ ; https://imgur.com/MUCsNDl . Операцията е лесна и трябва само телоподаващо/ електрожен за целта, също така я мерихме на място къде ще дойде затова не мога да дам според мен точни размери които да са универсални.

Избирача е на тотално различен принцип от трите лостчета на 717.ХХХ, но за щастие влиза и работи върху кутията безпроблемно без преправяне на тунела, на избирача има една планка която е за закрепване към купето, но я съкратихме, и избирача се държи на 2 болта 8мм отгоре на тунела.  https://imgur.com/mrBZOFH . Мястото на избирача идва назад от това за стария избирач и се реже, както се вижда на снимката, при включване на 2,4, 6 и задна опира малко в махагона, но с малко пилене се оправят нещата, дори и да не е изпилен махагона не е проблем за включване и каране, избирача вероятно има вариант да се преправи и да пасва по напред, но е изцяло алуминиев и не ми се експериментираше.

Както обясних в предния пост поради разлика в захващането на кардана използвах предната част от Ц класата, като в моя случай трябваше да се удължи 25мм кардана да за влиза след средата на шлиците, без да го удължиш пак влизаше но на 15-18 мм на шлица и за застраховане го удължихме. Тампона отпред се продава на Геби с комплект болтове за захващане и шайби, така че и това не е проблем за поставяне. 

Останалите неща за преправяне са малко като аз все още не съм ги направил  :happy  Датчика за задна скорост е вече на кутията, а не на лоста както досега, само трябва да се намери такава букса и да се запоят двата кабела.

Километража не работи, новите скорости са без жило, но може да се вземе сигнал и да се подкара W126 километраж или ако се намери от V8 двигател всичките са електронни. Имам от W126 но трябва да сменя зъбните колела и да го окабеля за да тръгне. 

Разлики със старата кутия не намирам толкова огромни на 6-та с 3000 оборота карам на 120 км/ч по GPS, преди беше около 130 по километраж.... Ускорението според мен и всички които съм возил преди и сега има подобрение леко :)


  • 1




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни