Колеги, ако може някой да помогне - колата не е фейслифт, има копче за регулиране на фаровете на таблото, но не действа... Ходих на реглаж фарове, опитаха ръчно чрез "врътките" отгоре на фаровете, пак не става... Разбрах, че на някои екземпляри имало вакууми, на други електрически реглаж, направо се обърках.... Факт е, че фаровете са останали в най-високо положение и не могат да се регулират ! Ако някой има идеи, да споделя, мерси предварително !
Регулиране на фароветеЕ 220 D 1998 г.
Started by Paco GSI, 26 Apr 2018 - 08:29:49
5 replies to this topic
#1
Posted 26 April 2018 - 08:29
#2
Posted 26 April 2018 - 13:35
Пако, ако колата ти е имала някога си лек челен удар си е съвсем нормално фаровете
да не могат да се регулират, никога повече. Само с нови се оправя проблема.
Това би трябвало да са ти го казали и хората опитали ръчен реглаж.
Може пък и да е от някой изваден вакум или пък от прекъсната връзка с кантарчето на задният мост.
А дано но на дали.
#3
Posted 26 April 2018 - 14:49
На моята например също не може да се регулират, защото някакви машинки са се развалили и цената на новите въобще не ми хареса, та си карам така
#4
Posted 26 April 2018 - 14:57
Колеги, ако може някой да помогне - колата не е фейслифт, има копче за регулиране на фаровете на таблото, но не действа... Ходих на реглаж фарове, опитаха ръчно чрез "врътките" отгоре на фаровете, пак не става... Разбрах, че на някои екземпляри имало вакууми, на други електрически реглаж, направо се обърках.... Факт е, че фаровете са останали в най-високо положение и не могат да се регулират ! Ако някой има идеи, да споделя, мерси предварително !
Първо трябва да се разбере дали проблема е в копчето,вакуум или машинка на фар и след това да се мисли от коя морга да се набавят частите.
#5
Posted 27 April 2018 - 10:40
За колите без фабричен ксенон, от компчето от купето се регулира височината на фаровете според товара. Това не изключва първоначалния реглаж от врътктите. Всъщност само с добре направен първоначален реглаж, копчето за регулиране на височината ще работи по замисъл. Но дори копчето да не работи - реглажът с врътките би трябвало да работи. Провери дали крушките са добре легнали в гнездата си. Понякога на бензиностанциите ги защипват накриво.
При колите с фабричен ксенон, височината на фаровете би трябвало да се наглася автоматично. Все пак мисля, че колата на колегата не е с фабричен ксенон.
Вакумният регулатор може да не работи ако по някаква причина е сваляно таблото и са забравили да закачат вакумите.
Или просто вакумната връзка е прекъсната някъде, или при фаровете, или при главната връзка с вакум помпата (виждам че колата е дизел).
Реглажът на фаровете можеш да пробваш да направиш и сам, като спреш срещу стена. Отбелязваш нивото на фаровете, когато си близо до стената. После дърпаш колата назад няколко метра и отбелазваш отново. Разстоянието между двете линии трябва да е 1% от разстоянието. Т.е ако дръпенш назад 5м, долната линия трябва да е 5см под горната.
__/__/ - горе долу така трябва да изглежда светлинният ноп върху стената. Страничният наклон на фаровете се прави малко по-трудно, там трябва да гледаш да осветявят хубава пътя и да не се събират прекалено много, както и да не се раздалячават прекалено много сноповете.
Горната врътка е за нагласяне височината на снопа, страничната(външна) е за страничния наклон. Най-вътрешната е за фаровете за мъгла. Ако са въртяли нея, а колата е била на къси, нормално да не се е почило регулирането.
#6
Posted 28 April 2018 - 18:40
Ксенон няма, а черните врътки са само по две на фар (едната е по-високо, другата по-ниско разположена)... Току-що сам ги развъртях срещу една стена и се оказа, че леко мърдат, просто трябва повечко да се върти ! Явно ще отида в друг сервиз за реглаж на фаровете... А за вакуумите на никой не му се занимава, било много сложно и трудоемко.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users