Здравейте, колеги. За добро или лошо досега не ми се е налагало да бъда много активен във форума което си личи и от липсата на аватар, представяне в съответната тема и тн. неща поправими с времето. За жалост се налага да помоля за съвет предвид създалата се ситуация. Верният „танк” както галено го наричам страда в момента и трябва да го подложа на лечение. Сега малко предистория… Февруари 2016 г. се сдобих с моя W211 Е220 CDI с 5-Gtronic. Колата я докараха от Италия, уж познат на познат и тн. В интерес на истината като изключим обичайните следи от паркиране тип „броня в броня” така типичнo за Италия и колите идващи оттам останалото беше добре. Колата нямаше никакви грешки на диагностика, вървеше доста добре (аз не съм от любителите на високи скорости), нямаше чукане, тропане и тн. След регистрацията беше обслужена както подобава – смяна на масла, две свещи, един тампон на двигателя и подобни дребни неща. Месец по-късно смених и маслото на кутията заедно с филтър, букса и платката. Смених и платката за всеки случай тъй като така ме посъветваха. Карах си колата спокойно без никакви проблеми. Двигателят и автоматичната трансмисия си работеха идеално и аз бях щастлив. По някое време миналата година обаче забелязах, че сутрин на студено когато я изкарам от гаража и тръгна се получава едно подритване при смяна от 2-ра на 3-та. Четох доста по форумите и изглежда това е често срещано явление. Разбира се реших да сменя маслото отново. За няколко месеца след втората смяна отново всичко беше много добре и приритване имаше или леко само при тръгване сутрин или въобще нямаше. Наскоро обаче приритването се завърна. Вече се усеща още по-отчетливо, а през студените месеци, след като колата е била навън няколко часа и привечер тръгна да се прибирам вкъщи, известно време колата се държи странно – тръгва, върви и при смяна на предавките подритва, а в диапазона между 3-та и 4-та сякаш се колебае дали да превключи и се получава придърпване на моменти силно сякаш след малко ще и свърши горивото. Това придърпване е съпроводено с колебания в стрелката на оборотомера характерни за проблем с хидротрансформатора. Именно поради тази причина смятам, че част от проблема е там. Другото странно е че от няколко дни подритването и придърпването почти изчезнаха, но се появи друг проблем – колата тръгва, реди предавките и в момента в който от 4-та трябва да мине на 5-та, тя минава, но и сякаш губи мощност и забива на 5-та. След това сваля предавката много трудно – или вследствие на интензивно спиране или ако се свали ръчно. При сваляне ръчно и при рязко намаляване на скоростта реагира и сваля иначе не. Дори при кикдаун не сваля скорост, а поема на 5-та. Ходих на диагностика в един сервиз, който ползвам обикновено, за да я закачат на живи данни и ми казаха, че имало проблем с някакъв сензор в кутията. Били 3 сензора, които работели в последователност и този който отговарял за сваляне/качване на предавка от време на време се изключвал сам и спирал да работи. Понеже съм почти сигурен, че не използват СТАР Диагностика не мога да бъда 100 % убеден в тяхното твърдение. Колата очевидно страда от липса на мощност тъй като за две години съм открил какво може. Дюзите са чистени преди около 2000 км. Слагам само авиодизел, че нали е уж по-по-най. Дюзите са гледани и замервани на стенд, а преди това съм сипвал и добавка. Двигателят си работи добре и се усеща, че има мощност, но явно проблемът е в предаването на мощността по предвидения начин, тоест някъде в и около кутията. Молбата ми е да дадете мнение къде според вас се корени проблема. Очевидно е че кутията се нуждае от преглед и ремонт както и торка от рециклиране най-вероятно. Кое е най-подходящото място за целта? Дали бай Васил в Лозен би се заел с проблема и дали до около 2-3 седмици бих могъл да се вместя в графика му? Също така ще помоля ако разполагате с негови контакти да ми ги пратите дали на лично, дали тук, за да мога да се чуя с него и да видя какво ще каже по въпроса. Ще ми се освен с отстраняването на този проблем, той като светило в Мерцедес ремонта и поддръжката, да извърши и пълен и обстоен оглед на колата от-до, за да имам още едно мнение, а и имам няколко други конкретни питания към него. Хайде спирам да пиша, че стана по-дълго от съвременен роман. Благодаря Ви предварително за споделената информация. Стискайте палци.