Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Нужда от помощ и съвет относно проблем с 5 GtronicНужда от помощ и съвет относно проблем с 5 Gtronic


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 Dokolenko

Dokolenko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W211 E220 CDI

Публикувано 18 април 2018 - 11:23

Здравейте, колеги. За добро или лошо досега не ми се е налагало да бъда много активен във форума което си личи и от липсата на аватар, представяне в съответната тема и тн. неща поправими с времето. За жалост се налага да помоля за съвет предвид създалата се ситуация. Верният „танк” както галено го наричам страда в момента и трябва да го подложа на лечение. Сега малко предистория… Февруари 2016 г. се сдобих с моя W211 Е220 CDI с 5-Gtronic. Колата  я докараха от Италия, уж познат на познат и тн. В интерес  на истината като изключим обичайните следи от паркиране тип „броня в броня” така типичнo за Италия и колите идващи оттам останалото беше добре. Колата нямаше никакви грешки на диагностика, вървеше доста добре (аз не съм от любителите на високи скорости), нямаше чукане, тропане и тн. След регистрацията беше обслужена  както подобава – смяна на масла, две свещи, един тампон на двигателя и подобни дребни неща. Месец по-късно смених и маслото на кутията заедно с филтър, букса и платката. Смених и платката за всеки случай тъй като така ме посъветваха. Карах си колата спокойно без никакви проблеми. Двигателят и автоматичната трансмисия си работеха идеално и аз бях щастлив. По някое време миналата година обаче забелязах, че сутрин на студено когато я изкарам от гаража и тръгна се получава едно подритване при смяна от 2-ра на 3-та. Четох доста по форумите и изглежда това е често срещано явление. Разбира се реших да сменя маслото отново. За няколко месеца след втората смяна отново всичко беше много добре и приритване имаше или леко само при тръгване сутрин или въобще нямаше. Наскоро обаче приритването се завърна. Вече се усеща още по-отчетливо, а през студените месеци, след като колата е била навън няколко часа и привечер тръгна да се прибирам вкъщи, известно време колата се държи странно – тръгва, върви и при смяна на предавките подритва, а в диапазона между 3-та и 4-та сякаш се колебае дали да превключи и се получава придърпване на моменти силно сякаш след малко ще и свърши горивото. Това придърпване е съпроводено с колебания в стрелката на оборотомера характерни за проблем с хидротрансформатора. Именно поради тази причина смятам, че част от проблема е там. Другото странно е че от няколко дни подритването и придърпването почти изчезнаха, но се появи друг проблем – колата тръгва, реди предавките и в момента в който от 4-та трябва да мине на 5-та, тя минава, но и сякаш губи мощност и забива на 5-та. След това сваля предавката много трудно – или вследствие на интензивно спиране или ако се свали ръчно. При сваляне ръчно и при рязко намаляване на скоростта реагира и сваля иначе не. Дори при кикдаун не сваля скорост, а поема на 5-та. Ходих на диагностика в един сервиз, който ползвам обикновено, за да я закачат на живи данни и ми казаха, че имало проблем с някакъв сензор в кутията. Били 3 сензора, които работели в последователност и този който отговарял за сваляне/качване на предавка от време на време се изключвал сам и спирал да работи.  Понеже съм почти сигурен, че не използват СТАР Диагностика не мога да бъда 100 %  убеден в тяхното твърдение. Колата очевидно страда от липса на мощност тъй като за две години съм открил какво може. Дюзите са чистени преди около 2000 км. Слагам само авиодизел, че нали е уж по-по-най. Дюзите са гледани и замервани на стенд, а преди това съм сипвал и добавка. Двигателят си работи добре и се усеща, че има мощност, но явно проблемът е в предаването на мощността по предвидения начин, тоест някъде в и около кутията. Молбата ми е да дадете мнение къде според вас се корени проблема. Очевидно е че кутията се нуждае от преглед и ремонт както и торка от рециклиране най-вероятно. Кое е най-подходящото място за целта? Дали бай Васил в Лозен би се заел с проблема и дали до около 2-3 седмици бих могъл да се вместя в графика му? Също така ще помоля ако разполагате с негови контакти да ми ги пратите дали на лично, дали тук, за да мога да се чуя с него и да видя какво ще каже по въпроса. Ще ми се освен с отстраняването на този проблем, той като светило в Мерцедес  ремонта и поддръжката, да извърши и пълен и обстоен оглед на колата от-до, за да имам още едно мнение, а и имам няколко други конкретни питания към него. Хайде спирам да пиша, че стана по-дълго от съвременен роман. Благодаря Ви предварително за споделената информация. Стискайте палци.

 


  • 0

#2 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 18 април 2018 - 14:27

http://forums.mbclub...леноид-на-7226/
Точно една тема под твоята е тази.
Здравей и добре дошъл.
Мисля че ще си отговориш на въпроса.
Прочети я внимателно.
  • 0

#3 Dokolenko

Dokolenko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W211 E220 CDI

Публикувано 18 април 2018 - 16:21

http://forums.mbclub...леноид-на-7226/
Точно една тема под твоята е тази.
Здравей и добре дошъл.
Мисля че ще си отговориш на въпроса.
Прочети я внимателно.

Здравей колега и благодаря за отзива. Чел съм темата тъй като следя форума постоянно макар и да не влизам често. Проблемът е че предполагам, че е възможно при мен да не е само този соленоид, а да има и още нещо и именно затова ми се ще кутията да си я погледне добър механик. Имам контактите на момчето от Ботевград споменато в темата и съм чувал само добри отзиви за него. Тъй като искам да се погледнат и някои други неща ми се иска да се свържа с бай Васил и именно поради тази причина питах за негови координати. Извинявам се ако ги е имало в темата и съм ги пропуснал. Точно заради това помолих ако някой ги има да ги прати на лично или да ги постне тук понеже и сега пиша докато съм в движение. На мен ми е много по-близко да отида до Ботевград както и най-вероятно ще стане, но просто се опитвам да събера още мнения и отзиви.


  • 0

#4 Dokolenko

Dokolenko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W211 E220 CDI

Публикувано 18 април 2018 - 19:01

Видях, че на една от страниците в темата споделена от колегата има номера на бай Васил. Просто не съм го видял преди това за което се извинявам.


  • 0

#5 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 18 април 2018 - 21:02

Колега, преди да правиш каквото и да е си направи ресет на кутията с педала и ключа.

Безплатно и бързо е :)

 

Моята кутия също риташе зимата, докато загрее и след ресет си е същата.

 

1. Подаваш контакт с ключа, позиция 2

2. Натискаш педала на газта до долу и задържаш

3. Чакаш 30 секунди

4. Вадиш ключа

5. Отпускаш педала на газта

6. Изчакваш 5 минути преди да запалиш


  • 0

#6 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 891 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 19 април 2018 - 10:54

Купи си добавка за кутия ама хубава. Аз при всяка смяна слагам и откакто почнах кутиите на всичките ми коли пеят.... не усещам снените :) Горещо препоръчвам lubegard platinum отделно можеш и 1-2 от малките им червени патрончета са сипеш първия път


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#7 Dokolenko

Dokolenko

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 20 Мнения:
  • Град:Враца
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W211 E220 CDI

Публикувано 19 април 2018 - 13:14

Купи си добавка за кутия ама хубава. Аз при всяка смяна слагам и откакто почнах кутиите на всичките ми коли пеят.... не усещам снените :) Горещо препоръчвам lubegard platinum отделно можеш и 1-2 от малките им червени патрончета са сипеш първия път


Sent from my iPhone using Tapatalk

Благодаря за съвета, колега. Днес успях да се чуя с бай Васил и се разбрахме горе-долу. Сега остава само да ми се разтоварят служебните ангажименти от главата и му отивам на посещение да я лекуваме тая кутия, че да се успокоя и да се радвам на "танка"  :happy  Когато имам яснота ще споделя в какво точно се е изразявал проблема, за да може евентуално да е от полза и за някой друг колега със сходен проблем. Стискайте палци.  :beer


  • 1

#8 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 19 април 2018 - 21:46

Не се прехласвайте по гаражни майстори и интернет легенди. Чети внимателно всичко по форумите, най-вече чуждите. Там е всичко обяснено много точно и ясно.
  • 0

#9 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1682 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Публикувано 19 април 2018 - 22:22

Чети внимателно всичко по форумите, най-вече чуждите. Там е всичко обяснено много точно и ясно.

 Ако му дадеш и линкове цена няма да имаш, колега. Щото така - няма голяма добавена стойност в поста ти.


  • 2

#10 ЦецоКолев

ЦецоКолев

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 558 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Stuttgart
  • Автомобил:
    E200 1993 г. 136 кс.
    Е280 1998 г. 204 кс. Avantgarde
    S500 2000 г. 306 кс.

Публикувано 20 април 2018 - 09:01

Всеки може да борави с гугъл, сега да изсипя 200 линка към теми с неговият проблем, няма смисъл. Поста ми беше по-скоро насочен към това колегата да не приема разни хора като месии.
  • 3

#11 Blond

Blond

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3955 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C124 200E 1992
    S202 220CDI 11.1999
    W211 220CDI 04.2004
    C207 350CDI 06.2009
    W212 220CDI 11.2013
    W213 400d 07.2020

Публикувано 23 април 2018 - 13:02

Всеки може да борави с гугъл, сега да изсипя 200 линка към теми с неговият проблем, няма смисъл. Поста ми беше по-скоро насочен към това колегата да не приема разни хора като месии.

 

Не му давай на човека 200 линка, а един или два, които ще му свършат работа и ще му спестят времето да пресее ненужната информация, фалшивите линкове и рекламите.

Колкото и да не ти се вярва - това също е помощ.


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни