Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Смяна на покрив/таван с шибедах/sunroof


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 06 April 2018 - 07:57

Симпатяги, здравейте. След близо година желание, дойде времето да стартирам един от последните си проекти по колата, а именно да сложа таван/покрив с шибедах. Купих си от морга цялата кола от средата на гредите нагоре. Това което мисля е да ползвам само най-горният панел, като разпробия точковите заварки и след това подменя панела, носещ шибедаха. Всичко, което е излизало като кабели от покрива с шибедаха са запазени и закачени, но дотам. Бих се радвал на всякаква полезна информация, линкове или снимки, с което да успея да извърша тази симпатична операция. Знам че ще трябва да отлепя и предното стъкло. Предполагам че ще ме сметнете за луд, но досега съм направил МНОООООООГО  по тази кола:

 

Изцяло обслужен двигател, рециклирани дюзи, изчистени доста части от него. спортен пакет спирачки, подменен панел за климатроник с последният такъв, сменен салон с махагон, адаптирани предни седалки с подгрев, волан с дърво, слънцезащитно фолио нявсякъде, лед осветление, предстои монтаж на АНДРОИД навигация с камера, хромирани екстериорни лайстни под прозорците, дръжки за вратите с никелирани лайстни, електрхроамтично огледало, подсветка под вратите, нови фарове с лупи, cupholder, ЛЕД осветление в купето, AUX кабел, скоростен лост от последният фейслифт, a за разни дребни нещица няма да обяснявам.

 

При всички положения това ще бъде последното, което ще направя. Та да се върна на молбата: моля за всичко, което ще ми бъде полезно за смяната. Най-много се притеснявам за окабеляването и дали има още модули, които НЕ СА монтирани в покрива, а нейде по купето. Сигурен съм че има симпатяги във форума, които знаят какво е нужно да направя, така че моля ви, дайде съвети. Биричка пращам по ЕКОНТ ;)

Колата е Mercedes c220 s203 Facelift от декември 2004-та.


  • 0

#2 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 06 April 2018 - 13:03

Това което си намислил няма как да стане по никакъв начин,

няма абсолютно никаква възможност за това което си намислил.

Не може. Няма как да стане. 

 

Ако не си чувал, има закони на физиката, има наука за съпротивление на материалите, 

има и наука за умора на материала както и за напрежение между материалите и не на 

последно място има наука за допуски и сглобки.  

 

Веднъж разкрачено едно купе няма как да се събере, предния и заден джам и вратите няма никога да паснат.

 

За да не те обидя ще кажа че и аз не съм дипломиран Инженер.


  • 0

#3 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 06 April 2018 - 13:15

Разбира се че няма да се обидя колега, и даже много се радвам че споделяш мнение. Хубавото в случая че аз съм магистър инженер и съм минал през тия науки яко. Умора на материалите, олекотено конструиране, производствени технологии, съпромат  и разни благинки съм ги учил с интерес. И все пак се замислям за това което казваш, може би имаш право. Може след като разкомплектовам само корите под таваните, да проверя дали мога да срежа част от най-горният панел. По този начин си гарантирам че няма да имам отклонения в геометрията. Като започна с работата, ще кача снимки и ще обсъдим със съфорумците. Пак повтрям колега, благодаря за мнението и ще го взема под внимание. 


  • 0

#4 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 06 April 2018 - 14:04

Мераклия сиии.....обаче не си заслужава галимацията....ако не си майстор тенекеджия мисля че ще е много трудно.тавана отстрани ще го разкачиш от точковите заварки, обаче над прозорците предния и задния....там ще стане интересното....подкарването на люка ти е най малкия проблем.Имай впредвид че най вероятно ламарината е тройна отстраните на тавана.Специално на 203 купе не съм разкачал ама на другите марки навсякъде е двойна а на тавана тройна.Няма невъзможни неща.....всичко е възможно....и перка от хеликоптер можеш да му сложиш на тавана и да го подкараш......но се замисли, дали целта оправдава средствата.Новия тавана трябва да легне с точност до милиметър...иначе изкривяваш диагоналите...и се получава засукване.Това засукване е и напрежение.Стъклата трябва да ти легнат перфектно.Те могат да лавират малко надолу нагоре наляво надясно но говорим за 2=3 мм.Ако имаш подръка майстор тенекеджия, който е факир в работата си хвърляй се.Но в тая работа където я започваш, не трябва инженерство а ръце.И пак казвам помисли рисковете и дали целта оправдава средставата.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#5 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3,671 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
Garage View Garage

Posted 06 April 2018 - 14:14

Слушай сега..тoку що се чух с моя колега и коментирахме твоя въпрос...под прозорците в горния край също имаш точкови заварки....следователно целия панел можеш да го разкачиш и нямаш грижи. Но тъй като новия ти панел е срязан от гредите...съветвам те да разкачиш първо него...демек на него да се научиш да видиш как става номера...и после разкачаш твоя. Ще има много млатене с чука и длетото...предполагам знаеш.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#6 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 07 April 2018 - 10:47

Колега Gangsta Man, разбира се че така смятам да направя. Първо ще работя върху донора, ако нещо се закучи - вторични суровини ;) Откъм пипкавост, не се притеснявам. Опасенията са ми по тока, защото си признавам че никога не ми е бил слабост и абсолютно нищо не разбирам. Пустите му тенекии все ще ги наредя. Всякакви лазери имам, така че ще ги наместя. Ама тока, там си е е**** мамата... Съвсем скоро ще сложа малко снимки. 


Edited by bativ, 07 April 2018 - 10:48 .

  • 0

#7 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 07 April 2018 - 13:23

Според мен няма защо да не стане.На тавана би трябвало да има две греди които държат купето.Самата ламарина е все едно да смениш керемидите на къща.Конструкцията на тавана(гредите)не се пипат.Геометрията не се променя.Ако трябва можеш да опънеш разпорки от вътре на купето за да укрепиш конструкцията.Като оголиш колоните и тавана сам ще прецениш как да действаш.За електрониката вече нямам понятие,но няма причина някой професионален електрончик да не я свърже.Все пак джамбазите от три коли правят една!:)
Успех с начинанието и светли празници!
  • 2

#8 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 07 April 2018 - 13:43

Няма как да стане тази работа. Няма как да се напасне всичко. 

Най малкото при всяко качване и слизане няма да си сигурен дали ще се 

затвори вратата а ако се затвори дали няма да се отвори друга.

А кога точно някой джам ще прасне и стане на сол от внезапно появило се напрежение е божа работа. 

А отводнителните канали на шибидаха, какво правим с тях.


  • 0

#9 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 24 May 2018 - 23:54

Колеги, започнах операцията. Засега е елементарно. Ще поствам от време на време :)

Attached Files


  • 2

#10 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 31 May 2018 - 10:12

Лесното свърши. Всичко е в идеални повърхнини. Няма усуквания.

Attached Files


  • 1

#11 bativ

bativ

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 80 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    S203 C220 CDI 2004 Facelift

Posted 22 December 2018 - 22:34

Така, след 3 месеца без кола (като сумарно труда беше 10-11 работни дни) развхърялно през няколко дни и нощни "дежурства" колата се сдоби с шибедах. Отводняването го прокарах където е замислено да бъде, токовете са ОК, претапицирах целия хедлайнер и колонки, пребоядисах всички интериони елементи по него със специална боя за това и грунд. 

 

Публикувано 07 април 2018 - 13:43

Няма как да стане тази работа. Няма как да се напасне всичко. 

Най малкото при всяко качване и слизане няма да си сигурен дали ще се 

затвори вратата а ако се затвори дали няма да се отвори друга.

А кога точно някой джам ще прасне и стане на сол от внезапно появило се напрежение е божа работа. 

А отводнителните канали на шибидаха, какво правим с тях.

За моя радост колега, изобщо не се оказа прав :) Няма никакви напрежения, никакви кривини, няма отместване на детайли, абсолютно перфектно напасна всичко... Просто трябваше моята ръка да го направи. Един приятел и колега от форума също беше неотменна помощ, но ще го опиша подробно като тема скоро, кое и как. Снимки бол. Колега Vencislav, ИСКАМ БЕЗКРАЙНО ДА ТИ БЛАГОДАРЯ, АМА НАИСТИНА, МЪЖКА ДУМА, АКО НЕ БЕШЕ ДА МЕ МОТИВИРАШ С ТОВА ЧЕ НЯМА ДА СТАНЕ - НЯМАШЕ ДА СЕ ХВАНА! Така че да знаеш, ако се засечем нейде, почерпката е от мен! Благодаря пак. Покрай слагането на тоя таван се наложи да си сложа и парктрониците, аларма с обемен датчик, сензор за автоматични чистачки, пръскалки на фаровете, подсветка на сенниците... Абе общо взето ми е 74 345 пъти по-лесно да кажа какво ѝ липсва като екстри - Мемори седалки, бленда на страничното огледало, ПЕЧКА, (която е на първи план през идната година) Та така де, пак ти благодаря че ме надъха (НЕ ГО КАЗВАМ С ИРОНИЯ)! Предполагам че и някой ще каже "тоя що си губи времето и се занимава с глупости" - то е така, ама мен ме кефи. Главата ми пуши в работата, имам собствен бизнес и тия всичките простотии по тая кола ме разтоварват максимално. Якото е че се сдобих с ключ за фаровете, който е "единствената" бройка в света и цял куп емоции по осъществяването на всичко.  Отделно подобрих доста неща, халогени рециклирани, кори по и над двигателя с тампони подменени...

Attached Files


  • 6

#12 Praetorian

Praetorian

    Salat Küchenchef

  • Потребители на форума
  • 1,682 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Europe
  • Интереси:Немски премиуми задължително с резервна гума.
  • Автомобил:
    W212, R56

Posted 22 December 2018 - 23:38

Уау! Моите уважения, колега!

Супер проект.


  • 1

#13 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1,547 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Posted 23 December 2018 - 13:23

Аз също ти Благодаря и от все сърце ти желая Успех. 

Не вярвам че ще ти се получи "проекта" но понякога ставали и чудеса. 

 

Весели празници и всичко най добро.

До скоро.

Пиши.


  • 1

#14 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 23 December 2018 - 16:54

Можело значи!Браво!
Не разбрах,заедно с колонките ли го сменя или само горната ламарина?С горните греди или без тях?
Хубав голям гараж имаш,пак браво!:)
  • 0

#15 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2,843 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500

User's Awards

19
3
2
Garage View Garage

Posted 24 December 2018 - 00:00

Ивайло признавам те голям си. За седалките с памет и страничното огледало с бленда вече съм го правил. Ако имаш нужда от помощ имаш ми номера :D


  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users