Aз не съм хейтър на газта, напротив. Няма да напиша нищо ново
Минал съм много над 100х.км. на газ, всичките коли са още в движени, вкл. 2 от тях в семейството, а другите 2 при познати.
При някои от тях (4 цил. Е36ици с М42/М44 двг.) нямаше никакви проблеми никога.
Това са стари и много прости мотори, с много винкел в тях. Също са и наследници на М3-ката в Е30 модела. Управлението им е супер базово и лесно за корекции при инжекторните времена.
Другата е Форд с карбуратор... е тази кола не знам как върви още. Карана е няколко пъти на бензин за 10г., единия път по моя "вина". Без да искам минах на бензин и... чудо, вървеше. Пали се и зима и лято на газ. Абе страшен варел и приятна изненада.
Но... много се обърках с газовата на М113-ката. Още съжалявам, че го причиних на колата. Удоволствието от ниската цена беше бързо изметено от това, че вече не беше същата кола
Та така...
Колкото повече уча, толкова повече се убеждавам, че има смисъл от газова на базови и прости коли: Фиести, Дачии и подобни варели с мотори от преди няколко поколения.
Един Кашкай 3ти път оправя мотора, клапаните му не издържат повишената температура при магистрални преходи. Човекът е решил да си го оправя. Все пак си има колата от нова. Еми... щом го влече.
Не че ще променя нагласите към газовите, пробвал съм да си говоря с Vonko няколко пъти, ефект нула
Ама да си кажа.
Естествено че Вени и Марти са си направили преценката и щом могат да превъзмогнат недостатъците на газта, няма какво да коментираме.
Ами да идеята ми е, че щом Венко и Марто са решили, които очевидно разбират доста от автомобили, значи има файда и не е лошо говорим за конкретния двигател все пак.