Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Мерцедес W211 E270 CDI акумулатора пада по незнайни причини!?!?


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 johnygill

johnygill

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    C220 CDI 2002; E270 CDI 2005

Публикувано 29 март 2018 - 00:58

Здравейте колеги,

Описвам подробно случая дано някой може да ми помогне и ме насочи в правилната посока: като си купих колата Е270CDI W211 2004г. автоматик човека ме предупреди че е седяла много време без да е палена и иска зареждане акумулатора. Подходих безотговорно и не обърнах внимание на това и я карах така година и половина. 2016г Юни месец си купих и смених мултимедията с Андроидска и съм нямал проблеми. Миналата година някъде юли месец(значи не е от студ) се появи първото съобщение че са изключени екстрите временно поради слаба батерия обаче тъй като след минути като запаля изчезваше и аз продължих да си карам така без да зареждам акумулатор. Сега тук малко губя хронологията но Октомври 2017 мисля че ми падна акумулатора(основния в багажника 70Аh, 800A) за първи път така че не можех да запаля. Тогава го свалих и го заредих. По същото време, но не помня дали преди първото падане на акумулатора или след това си сложих лед габарити, но тъй като не бяха КанБъс вързах им паралелно товарни съпротивления за да няма грешки на компютъра. Февруари тази година сложих лед крушки и на фаровете за мъгла. Пак не бяха КанБъс и пак съпротивления. Също Февруари установих че новата медия не захранва субуфъра и поради тази причина купих и Оптичния декодер за да пусна сигнал към оригиналния усилвател в багажника, който да озвучи субуфъра. Захраних усилвателя и медията от едно място с кабелите, които си вървят към медията. Междувременно вече акумулатора ми падна поне 4-5 пъти и се налагаше да го зареждам. Колата ми е в топъл гараж когато не я карам и винаги я заключвам. Веднъж направих следното замерване при поредното зареждане на акумулатора, когато махна ключа дали медията има 12 Волта захранване. Оказа се че понякога 12 Волта остават, понякога се изключват при махане на ключа. Направих и второ замерване с мултицет свързан последователно на плюса на акумулатора за утечки. Влезнах в колата и докато изгаснат плафоните 500мА, след изгасване на плафоните падна на 300мА, след още 5мин слезна на 80мА, но повече не мърдаше, чак като заключа вратите с дистанционното слиза на 8мА. Преди 20 дни вече се принудих тъй като все пак акумулатора ми беше оригинален на 12 години да го пенсионирам. Оказа се незаслужено обаче. Купих нов Варта 95Ah 850А даже си го заредих следвайки инструкциите, че ако е стоял повече време в склад (знаем че AGM акумулаторите по рядко се купуват) иска да се зареди преди първото свързване. И дойде днешния ден 28 март след престой в гаража на два дни колата нямаше никакъв признак на акумулатор. Замерих го беше слезнал на 5 Волта. Къде ли е белята моля помагайте! Дали и малкия акумулатор не е заминал(не съм го мерил никога, но не съм имал никакви съобщения на компа)? Дали не е някой блок  който отговаря за изключването на 12 Волта когато махна ключа? В безизходица съм…


  • 0

#2 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2018 - 08:52

Седалките ти с памет ли са? Обикновенно модулите под седалките сдават багажа първо. Но ти си с Е270 така, че предполагам тази екстра я нямаш.


  • 0

#3 johnygill

johnygill

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    C220 CDI 2002; E270 CDI 2005

Публикувано 29 март 2018 - 09:36

Седалките ти с памет ли са? Обикновенно модулите под седалките сдават багажа първо. Но ти си с Е270 така, че предполагам тази екстра я нямаш.

Благодаря колега за отговора. С памет ми са, моята има доста екстри и това го има волана също ми е ел и с памет и той.

Изпратено от моят Mi Note 3 с помощта на Tapatalk
  • 0

#4 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2018 - 09:45

Ами пробвай да махнеш тогава бушона за памет на седалки и виж дали пак ще продължи да пада акумулатора.


  • 0

#5 johnygill

johnygill

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    C220 CDI 2002; E270 CDI 2005

Публикувано 29 март 2018 - 10:15

Ами пробвай да махнеш тогава бушона за памет на седалки и виж дали пак ще продължи да пада акумулатора.

Ами не знам кой е бушона ще го потърся но тя паметта си ми работи, дори независимо че съм махал акумулатора сега като пробвах пак си помни позициите и на двете седалки или това не е критерий?

Изпратено от моят Mi Note 3 с помощта на Tapatalk
  • 0

#6 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Публикувано 29 март 2018 - 10:55

Всичко си работи, да, просто самия модул не "заспива". Аз го имам същия проблем на пасажерската седалка на 203-ката. За по-малко от 24 часа ми убива 100А акумулатор.

Намери къде са бушоните за седалките и при изгасена кола ги провери с мултицет ии пробна лампа има ли ток на тях.

Сами, имаш ли представа при смяната на модула на седалката дали ще му трябва някаква кодуровка или е plug & play? Сега временно съм сложил едно реленце да прекъсва захранването като изгася колата, ама ще трябва да си го направя като хората.
  • 0

m19269.gif


#7 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2018 - 11:17

Ами ако не е от десен волан мисля, че кодировка не ти трябва. Иначе през стар му се пускаше адаптация за крайните положения на електромоторите.


  • 0

#8 johnygill

johnygill

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    C220 CDI 2002; E270 CDI 2005

Публикувано 29 март 2018 - 11:42

Ами ако не е от десен волан мисля, че кодировка не ти трябва. Иначе през стар му се пускаше адаптация за крайните положения на електромоторите.

Колеги аз хващам една друга нередност- че не всеки път когато махна ключа системата отнема 12-те Волта от плейера т.е. когато махна ключа автоматично медията трябва да се изключва и когато го сложа да тръгва сама. Само че веднъж бях замерил как тези 12 волта останаха след като махнах ключа. Съответно щом медията е захранена понеже са от едно място захранени и усилвателя също е под напрежение което означава сериозни консуматори и ако го оставя така повче време акумулатора заминава. Та идеята ми е има ли някакъв модул който отговаря за отнемането на това 12Волта когато махам ключа? Той евентуално да не работи...


  • 0

#9 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Публикувано 29 март 2018 - 12:29

Нека да изясним. Медиата си работи, ти вадиш ключа на колата и тя спира да свири, обаче въпреки че е изгаснала, продължава да има 12 волта. Захранването на усилвателя казваш че си го вързал заедно със захранването на медиата. А wake up кабела на усилвателя къде си го вързал?
Може като изгасне медиата, усилвателя да продължава да работи.
Иначе модула, който отговаря за спирането на медиата, като извадиш ключа би трябвало да е предния SAM. Само че той не спира пермаментно тока докато сложиш ключа отново. Фабричното радио можеш да го пуснеш да работи дори при изваден ключ.
  • 0

m19269.gif


#10 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 29 март 2018 - 12:35

Всичко си работи, да, просто самия модул не "заспива". Аз го имам същия проблем на пасажерската седалка на 203-ката. За по-малко от 24 часа ми убива 100А акумулатор.

Намери къде са бушоните за седалките и при изгасена кола ги провери с мултицет ии пробна лампа има ли ток на тях.

Сами, имаш ли представа при смяната на модула на седалката дали ще му трябва някаква кодуровка или е plug & play? Сега временно съм сложил едно реленце да прекъсва захранването като изгася колата, ама ще трябва да си го направя като хората.

 

Колега, дори да трябва кодировка има доста хора във форума със стар, ще го направим. Нямам такъв да модул за да помогна, имам един модул от мемори седалка на w211 при мен, но за w203 нямам нищо, иначе можеше да разменим за пробата.


Този пост е редактиран от gelevp: 29 март 2018 - 12:36

  • 0


#11 asenov_m

asenov_m

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB S203 C270 CDI 2001г.

Публикувано 29 март 2018 - 12:57

Мерси за предложението, колега. Мисля в скоро време да се задействам и да поразтърся за модул и ако се наложи да му се побае ще пиша.
  • 0

m19269.gif


#12 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2018 - 13:04

Модула под седалките е еднакъв при w211 и W203.

 

А иначе захранването на медиата никога не спира. Тя винаги си получава тези 12V. Сигнала, че си махнал ключа идва по кан шината. Както и сигналите за пуснати фарове. За включена задна скорост и т.н.


  • 0

#13 gelevp

gelevp

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 856 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,'91 300D - Sold
    W211,'03 270CDI - Sold
    S204,'08 320CDI - Sold
    S202,'99 220CDI
    G21,'20 320xd

Публикувано 29 март 2018 - 15:03

Модула под седалките е еднакъв при w211 и W203.

 

А иначе захранването на медиата никога не спира. Тя винаги си получава тези 12V. Сигнала, че си махнал ключа идва по кан шината. Както и сигналите за пуснати фарове. За включена задна скорост и т.н.

 

Тогава дори да си гаси екрана, мислиш ли че може мултимедията да не се слипва? Това би обяснило изчезващия ток при колегата...

П.П.За модула не съм сигурен че е еднакъв, ама мога да видя по-късно довечера номера, стига да не забравя и да го намеря.


Този пост е редактиран от gelevp: 29 март 2018 - 15:04

  • 0


#14 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 29 март 2018 - 15:11

Тогава дори да си гаси екрана, мислиш ли че може мултимедията да не се слипва? Това би обяснило изчезващия ток при колегата...

П.П.За модула не съм сигурен че е еднакъв, ама мога да видя по-късно довечера номера, стига да не забравя и да го намеря.

Колегата е казал че е взел ток за усилвателя от този плюс откъдето е захранил мултимедиата. Ако мултимедиата изключва има вариант усилвателя още да си работи.

 

За модулите няма нужда да проверяваш. Познай кой си сложи седалки с памет и се чудеше защо номера на модула започва с A211

 

Иначе моите модули са произведени 2006 или 2007 по спомен. А колата донор беше 2001. Просто първите модули имат проблеми с това че не заспиват и създават утечка. Явно по някое време това се е случило на предния собственик и ги е сменил с най-новата тогава версия.


  • 1

#15 johnygill

johnygill

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 28 Мнения:
  • Град:Свиленград
  • Автомобил:
    C220 CDI 2002; E270 CDI 2005

Публикувано 29 март 2018 - 18:08

Модула под седалките е еднакъв при w211 и W203.

 

А иначе захранването на медиата никога не спира. Тя винаги си получава тези 12V. Сигнала, че си махнал ключа идва по кан шината. Както и сигналите за пуснати фарове. За включена задна скорост и т.н.

Колеги вярно е както казва sami че си имам 12Волта захранване на медията и на усилвателя в багажника дори и при изваден ключ. Аз имам неточност в поясненията ми относно наличните 12 Волта при изваден ключ. Сега се усетих че имам пред вид 12 Волта имам понякога дори като извадя ключа на двете букси на медията които подават напрежение към краен усилвател за събуждането му или антена. Понеже аз от този плюс взимам 12Волта да си захраня Оптичния декодер който праща сигнала към усилвателя в багажника за да си озвуча заводския субуфър. Дали тук това е грешно според вас да взимам от там напрежение? Макар че акумулатора ми падаше още миналата година а аз оптичния декодер го монтирах тази година февруари месец.


  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни