Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Това реле за какво е? (бръжди че чак го чувам в купето)


  • Please log in to reply
4 мнения по тази тема

#1 v3s0

v3s0

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Град:пловдив
  • Автомобил:
    1986, W124, 300D

Публикувано 31 януари 2018 - 09:59

Здравейте,
Дизел W124 '86 г. Има едни релета зад акумулатора. Едното от тях така бръжди че чак го чувам в купето. Ту спира да бръжди ту почне пак. Извадих го, няма нагари по клемите, изглежда чисто. За какво е това реле, мпоже ли да ми отвори голям проблем. в нета видях че е за горивна помпа, още не мога вържа каква му е връзката с нафтовата помпа. мога и да греша, нали вие сте спецовете. Прилагам снимки. Благодаря предварително.
Прикачен файл  1.jpg   103,79K   8 Брой сваляния
Прикачен файл  2.jpg   83,02K   7 Брой сваляния


  • 0

#2 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2018 - 11:19

Това е релето контролиращо празния ход. Поне това, което аз успях да разбера.

 

ЕLR - ELEKTRONISCHE LEERLAUFREGELUNG


  • 0

#3 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 31 януари 2018 - 20:11

ELR-то релето ти контролира празния ход (автоматичния смукач). Като я запалиш - работи да речем на 750 оборота - като позагрее малко - пада примерно на 650 оборота ... На атмосферните дизели - този тип "смукач" е решен с вакуум ... на турбодизелите от тази ера - накрая на помпата има една букса отгоре - двупинова - кабела от нея отива точно в това реле ... Колата последно 300 дизел ли е или 300 турбодизел ... Ако си решил да пробваш дали тази джаджа работи - просто в движение на празен ход извади буксата от края на помпата и ще видиш как оборотите падат до 400 и едвам се държи да не изгасне ... :beer
112141d1370212893-odd-om603-low-idle-iss

 


  • 1

#4 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4601 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 01 февруари 2018 - 10:19

Вакумно е управлението само на 200Д - на 250Д и 300Д също е през ELR.

 

Най-добре внимателно да се отвори корпуса на релето и да се огледа платката за студени спойки.


  • 0

#5 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 01 февруари 2018 - 12:01

250D и 250TD съм имал и карал доста време - 250D е с вакуум - 250TD е с ELR - от там грешно отсъдих, че може би и 300D също е с вакуумно управление на празния ход (и въобще всички атмосферни ОМ601,ОМ602 и ОМ603 ...)   До колкото разбирам след ровене из нета - 200D и 250D атмосферни са с вакуумно управление на празния ход - 250TD, 300D и 300TD са с ELR управление ... :beer


  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни