Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Проблем с скоростната кутия Мерцедес CLK 200 W208


  • Please log in to reply
11 мнения по тази тема

#1 zla7ev

zla7ev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Велико Търново

Публикувано 25 януари 2018 - 16:58

Здравейте колеги ! Собсвеник съм на мерцедес цлк 2001 година 2.0 бензин автомат. Нямал съм проблем с скоростната кутия досега , бях на почивка извън страната за три седмици , когато се пребрах акомулаторът ми беше паднал , замених го с чисто нов и колата си запали без проблем. Включих задна скорост и излязох от гаражя , после си включих директна и продължих да си карам. След като спрях на паркинга за да паркирам скоростния лост не искаше да се качи по високо от неутрална скорост  hmm.gif загасих колата и тогава всички скорости си влизаха нормално , включих на задна и си паркирах. След това отново потеглих обратно вкъщи , но по пътя останових че колата върви само на 2-ра предавка и не сменя скоростите  no.gif спрях и отново се полъчи същото като изгася колата скоростите си влизат ,но като включе директна и не мога да включя задна след това ..... колата си пали и върви но стои само на 2-ра  hmm.gifкакво може да се е случило според вас дали е блокирала скоростната кутия ? Благодаря предварително  TM-mercedes-move1.gif


  • 0

#2 sami

sami

    Администратор

  • Администратори
  • 2840 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дармщат
  • Автомобил:
    W215 CL500
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 януари 2018 - 17:10

Обърни внимание като стане така дали на таблото ти показва на коя скорост си. Аз имах абсолютно същия проблем при W203 и проблема беше от избирача на скоростите. Демек електрониката под скоростния лост.


  • 0

#3 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 януари 2018 - 18:42

Пробвай да си откачиш +-са за десетина минути.
Откачи го след като модулите заспят,таблото угасне и лампите в купето.
  • 0

#4 zla7ev

zla7ev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Велико Търново

Публикувано 25 януари 2018 - 20:05

Обърни внимание като стане така дали на таблото ти показва на коя скорост си. Аз имах абсолютно същия проблем при W203 и проблема беше от избирача на скоростите. Демек електрониката под скоростния лост.

 Благодаря колега ! Изгорели са ми деодите които показват скоростите , но е на втора скорост. Имаш ли снимка на сензора да го видя ? Ако трябва да го сменям трябва ли да източя маслото на скоростната кутия ? Благодаря 


Пробвай да си откачиш +-са за десетина минути.
Откачи го след като модулите заспят,таблото угасне и лампите в купето.

 Пробвах го това същата работа :) 


  • 0

#5 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 25 януари 2018 - 21:04

Благодаря колега ! Изгорели са ми деодите които показват скоростите , но е на втора скорост. Имаш ли снимка на сензора да го видя ? Ако трябва да го сменям трябва ли да източя маслото на скоростната кутия ? Благодаря 
 Пробвах го това същата работа :)

Логично е това което Сами каза,но не пречеше да се пробва това с акумулатора особено след като преди не си имал проблем и батерията е падала бавно.
  • 0

#6 zla7ev

zla7ev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Велико Търново

Публикувано 26 януари 2018 - 22:47

Здравейте колеги днес провеих и се оказа че няма масло в скоростната кутия , мисля да сменя маслото и сензора който сменя скоростите . Можете ли да ми препоръчята какво масло да взема и колко литра сабира ? благодаря 


  • 0

#7 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 януари 2018 - 09:01

ATF dextron || най-добре на Fuchs. Зависи дали турбината на скоростите има пробка ,ако има ще хване 6литра ,ако няма под 4литра. Ама това масло току така не изчезва провери от къде е изтекло. Като сменяваш маслото и филтъра ,задължително нова гарнитура картер и букса (аз мисля ,че точно тя е протекла)


  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#8 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 27 януари 2018 - 20:31

На АСК 722.6 ( колегата е написал, че колата е цлк 2001г. 2.0 бензин ), маслото трябва да отговаря на MB236.14, а не dextron.

Fuchs Titan ATF 4134 отговаря на тази спецификация. Количеството, което ти е необходимо е 8 лт. и ако майстора си разбира от работата ще подмени цялото масло, независимо дали има пробка или не.


  • 0

#9 mitkofitnes

mitkofitnes

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Благоевград
  • Автомобил:
    CLK230TURBO/LPG

Публикувано 27 януари 2018 - 20:32

На АСК 722.6 ( колегата е написал, че колата е цлк 2001г. 2.0 бензин ), маслото трябва да отговаря на MB236.14, а не dextron.
Fuchs Titan ATF 4134 отговаря на тази спецификация. Количеството, което ти е необходимо е 8 лт. и ако майстора си разбира от работата ще подмени цялото масло, независимо дали има пробка или не.

+1


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#10 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2695 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 януари 2018 - 21:08

На АСК 722.6 ( колегата е написал, че колата е цлк 2001г. 2.0 бензин ), маслото трябва да отговаря на MB236.14, а не dextron.
Fuchs Titan ATF 4134 отговаря на тази спецификация. Количеството, което ти е необходимо е 8 лт. и ако майстора си разбира от работата ще подмени цялото масло, независимо дали има пробка или не.

Много ви е литературата за сметка на практиката ;) Когато източиш 8литра масло от тая кутия без да я свалиш и разглобиш ми звънни ;) и как майстора ще я източи без пробка, ако няма машина (защото каза че майстора е читав)?
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!

#11 ivancho

ivancho

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 206 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Петрич
  • Автомобил:
    W124 E200

Публикувано 27 януари 2018 - 22:31

Единият вариант, както Юли е писал няколко пъти - правиш конус, който поставяш на мястото на филтъра и с въздух до 1бар ( за да не се окъпеш ) избутваш маслото - процедурата се повтаря няколко пъти.

 

Другият вариант
 
1. Купува се масло от официален представител .  Общо маслото което ще се сменя е 7-7.5-8 литра, трябва да се знае точно колко побира кутията а 2-4 литра са за да се избута старото масло от хидротрансформатора и за резерва.
 
2. Поръчва се също филтър с номер: А 140 277 00 95 и уплътнение за капака .
 
3. Комплект инструменти, вътрешни и външни шестограми, еврейска звезда, добре е да има и трешчотка тъй като някои болтове са здраво затегнати с медни уплътния . Ще трябва и метална фуния която да влиза в пробката за маслото . Ако може намерете и меден уплътнител 2 бр. за тръбата която ще отвивате. Може да вземете и парче гумен маркуч, поне 1 метър. Трябва и помощник .
 
Важно: Купете си оригинална щека за мерене нивото на маслото.
 
4. Колата на канал или се вдига във въздуха. Да не се вдига много на високо, защото като почне да тече ще е трудно да се събира в съда.
 
5. Сваля се голямата пластмасова кора която е между предната и задната ос.
 
6. Тавичката на маслото се вижда отдлолу на трансмисията. Държи се от 6 болта. На дъното и има кръгла капачка която се отвива с шестограм. Сложете голям леген и отвъртете капачката.
 
7. Свалете и тавичката. В нея също има масло! Излейте бавно маслото в легена и внимавайте какво има на дъното. Нормално е да има стружки. Може да ги съберете и да ги покажете на някой кото разбира ако са големи. На дъното има и магнит. Поставете го на същото място след като изчистите тавичката.
 
8. Свалете стария филтър. Той не се държи от нищо, просто е вмъкнат и го подкрепя реално тавичката. Преди да го свалите вижте точно посоката в която е монтиран. На задния му край има стърчащо пластмасово чепче което влиза в дупка на корпуса, а в предния е вече самата тръба през която минава течността. Запомнете и колко дълбоко е вкаран за да сложите и новия по същия начин. Като свалите филтъра пак ще протече масло така че внимавайте.
 
9. Избършете леглото за уплътнението на тавичката. Сложете новия филтър, тавичката с уплътнението, не забравяйте и магнита . Завийте 6-те болта, както и капачката на отвора за източване.
 
10. Идва вече по-сложната част да се източи останалата половина от маслото от хидротрансформатора. В предната част на трансмисията влизат 2 метални тръби. Трябва да отвиете дясната, дясната тръба влиза в трасмисията на по-високо място от другата тръба . Това е най-трудната част защото е стегната доста и е с меден уплътнител в който болта се е врязал. Ако намерите същите медни уплътнения после може да ги смените с нови .
След като откачите тръбата, наденете на нея маркуча, за да избегнете разпнъскване на маслото навсякъде след запалване на двигателя. Маслото следва да потече от тръбата а не от дупката в трансмисията. Тази тръба връща охладеното масло от охладителя обратно в трансмисията.
 
11. Приготвя се новото масло, налейте 3 литра през пробката горе преди да включите двигателя.
 
12. Нека помощника ви запали двигателя и веднага да погледне дали от правилната тръба започва да тече старото масло, старото е кафяво-черно, а новото червено. Вие веднага след запалването започнете да наливане на постоянна струя масло . Трябва да наливате приблизително 2 литра в минута .Помощника ви може да поглежда какъв е цвета на изтичащото отдолу масло, по някое време трябва да стане червено.  Щом свършите с наливането, веднага изключете двигателя.
 
13. Монтирате обратно тръбата долу. Избършете хубаво всичко за да може да видите ако от някъде тече и да дозатегнете.
 
14. Доливате още един литър и изчаквате 10-15 минути да се отекат стените на пробката през която наливате за да можете да измерите колко е маслото с щеката за масло. Нормално е да е малко по-ниско нивото защото още не е загряло до 80 градуса. Трябва да имате поне 2 см масло. Включете двигателя и изчакайте 30 минути. Измерете пак, мери се на включен двигател, като преди меренето преместите скоростния лост по всички положения и го върнете на P. Ако маслото не стига до максимум, долейте малко и пак мерете. Наливайте по малко защото ако прекалите е трудно да махнете излишното.
 
15. Ако не тече от никъде, сложете пластмасовата кора и сте готови
 
Покарайте колата 10 километра и пак измерете за всеки случай и ако трябва долейте още малко.


  • 3

#12 zla7ev

zla7ev

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 5 Мнения:
  • Град:Велико Търново

Публикувано 30 януари 2018 - 00:21

Единият вариант, както Юли е писал няколко пъти - правиш конус, който поставяш на мястото на филтъра и с въздух до 1бар ( за да не се окъпеш ) избутваш маслото - процедурата се повтаря няколко пъти.

 

Другият вариант
 
1. Купува се масло от официален представител .  Общо маслото което ще се сменя е 7-7.5-8 литра, трябва да се знае точно колко побира кутията а 2-4 литра са за да се избута старото масло от хидротрансформатора и за резерва.
 
2. Поръчва се също филтър с номер: А 140 277 00 95 и уплътнение за капака .
 
3. Комплект инструменти, вътрешни и външни шестограми, еврейска звезда, добре е да има и трешчотка тъй като някои болтове са здраво затегнати с медни уплътния . Ще трябва и метална фуния която да влиза в пробката за маслото . Ако може намерете и меден уплътнител 2 бр. за тръбата която ще отвивате. Може да вземете и парче гумен маркуч, поне 1 метър. Трябва и помощник .
 
Важно: Купете си оригинална щека за мерене нивото на маслото.
 
4. Колата на канал или се вдига във въздуха. Да не се вдига много на високо, защото като почне да тече ще е трудно да се събира в съда.
 
5. Сваля се голямата пластмасова кора която е между предната и задната ос.
 
6. Тавичката на маслото се вижда отдлолу на трансмисията. Държи се от 6 болта. На дъното и има кръгла капачка която се отвива с шестограм. Сложете голям леген и отвъртете капачката.
 
7. Свалете и тавичката. В нея също има масло! Излейте бавно маслото в легена и внимавайте какво има на дъното. Нормално е да има стружки. Може да ги съберете и да ги покажете на някой кото разбира ако са големи. На дъното има и магнит. Поставете го на същото място след като изчистите тавичката.
 
8. Свалете стария филтър. Той не се държи от нищо, просто е вмъкнат и го подкрепя реално тавичката. Преди да го свалите вижте точно посоката в която е монтиран. На задния му край има стърчащо пластмасово чепче което влиза в дупка на корпуса, а в предния е вече самата тръба през която минава течността. Запомнете и колко дълбоко е вкаран за да сложите и новия по същия начин. Като свалите филтъра пак ще протече масло така че внимавайте.
 
9. Избършете леглото за уплътнението на тавичката. Сложете новия филтър, тавичката с уплътнението, не забравяйте и магнита . Завийте 6-те болта, както и капачката на отвора за източване.
 
10. Идва вече по-сложната част да се източи останалата половина от маслото от хидротрансформатора. В предната част на трансмисията влизат 2 метални тръби. Трябва да отвиете дясната, дясната тръба влиза в трасмисията на по-високо място от другата тръба . Това е най-трудната част защото е стегната доста и е с меден уплътнител в който болта се е врязал. Ако намерите същите медни уплътнения после може да ги смените с нови .
След като откачите тръбата, наденете на нея маркуча, за да избегнете разпнъскване на маслото навсякъде след запалване на двигателя. Маслото следва да потече от тръбата а не от дупката в трансмисията. Тази тръба връща охладеното масло от охладителя обратно в трансмисията.
 
11. Приготвя се новото масло, налейте 3 литра през пробката горе преди да включите двигателя.
 
12. Нека помощника ви запали двигателя и веднага да погледне дали от правилната тръба започва да тече старото масло, старото е кафяво-черно, а новото червено. Вие веднага след запалването започнете да наливане на постоянна струя масло . Трябва да наливате приблизително 2 литра в минута .Помощника ви може да поглежда какъв е цвета на изтичащото отдолу масло, по някое време трябва да стане червено.  Щом свършите с наливането, веднага изключете двигателя.
 
13. Монтирате обратно тръбата долу. Избършете хубаво всичко за да може да видите ако от някъде тече и да дозатегнете.
 
14. Доливате още един литър и изчаквате 10-15 минути да се отекат стените на пробката през която наливате за да можете да измерите колко е маслото с щеката за масло. Нормално е да е малко по-ниско нивото защото още не е загряло до 80 градуса. Трябва да имате поне 2 см масло. Включете двигателя и изчакайте 30 минути. Измерете пак, мери се на включен двигател, като преди меренето преместите скоростния лост по всички положения и го върнете на P. Ако маслото не стига до максимум, долейте малко и пак мерете. Наливайте по малко защото ако прекалите е трудно да махнете излишното.
 
15. Ако не тече от никъде, сложете пластмасовата кора и сте готови
 
Покарайте колата 10 километра и пак измерете за всеки случай и ако трябва долейте още малко.

Много благодаря за подбробните стъпки към смяната на маслото , ще си взема помощтник и мисля че ще се спрявя !


  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни