Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Духа само топло ?W124 300D


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 00:18

С две думи проблема е че независимо дали двете врътки са на Min или Max температура си духа все топло от всякъде (освен от средата но там е ясно че не трябва).
Колата е без климатик, това представляват “врътките”:
Публикувано изображение

Прочетох от търсачката разни неща относно този проблем, но не ми станаха ясни няколко неща:

1. Нали има две клапи които пускат и спират топлото, тези с номер 53 на картинката – въпроса ми е те от какво се контролират от някакъв електронен блок или нещо друго ?
Публикувано изображение
2. Ако е от електронен блок, като този на картинката с номер 5 ли е ?
Публикувано изображение
3. И къде по колата се намира този блок ако го има (Control Unit – Termostat – така пише че се казва), защото искам да го извадя и проверя дали работи.

.
  • 0

#2 mafiota^^^

mafiota^^^

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 172 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Автомобил:
    W124 200d 1986година
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 19:51

Явно са ти блокирали самите клапи те са до акомулатора и най вероятно от времето са се вкученясали.До колкото си спомням те са електромагнитни имаше някъде из форума писано за тях разтърси се нови са бая пара.
  • 0
Публикувано изображение

#3 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 20:10

Тия клапи днес ги разглобих двете и вътре бяха като нови нямаше нищо за чистене всичко им е здраво даже и пружинките са като нови и всичко се движи много добре. Буксата която ги захранва е от три жици по средата е + а двете външни са маса (за всяка клапа по една), направих проба с една жичка като подадох директно от минуса на акумулатора към буксата (само на двете странични маси) на клапите и като ги допра до всяка една се чува едно цъкване и се усеща че работят после като махна масата пак се чува нещо и явно се връща клапата което значи че работят и това ме навежда на мисълта че има някакъв блок който не работи и сигурно ако работеше трябва да ги управлява според това как са завъртени двете врътки за температурата и затова ми трябва да знам къде се намира този блок ? Няма в кутията зад бушоните също го няма и при блоковете зад акумулатора.
  • 0

#4 mafiota^^^

mafiota^^^

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 172 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Dimitrovgrad
  • Автомобил:
    W124 200d 1986година
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 20:14

Незнам тогава колега те колегите ще кажат споко :)
  • 0
Публикувано изображение

#5 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 25 март 2007 - 21:49

Виж от бушон да не е-или изгорял,или такъв,който не дава добър контакт!Имах същия проблем преди месец,както си пътувах...обаждам се на Вени,който ми каза да си проверя бушоните!Нямаше изгорял,та ги пораздвижих,напръсках леглата им с контактен спрей и се оправиха нещата!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#6 маркони

маркони

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Град:Мадрид Испания
  • Интереси: Шофьор на камион фен на F-1 Сена бог да го прости и...Шумахер

Публикувано 25 март 2007 - 21:53

Незнам тогава колега те колегите ще кажат споко :)

тея клапани се командват от копчетата на панела -врътките- като щтракнеш на синьо докрай трябва да е изключено притока на топла вода към парното но имай предвид че в радиатора на парното все още водата е топла и продължава да духа топло-просто трябжа да изчакаш да изстине
  • 0
Публикувано изображение
W124 300D

#7 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 22:04

Виж от бушон да не е-или изгорял,или такъв,който не дава добър контакт!Имах същия проблем преди месец,както си пътувах...обаждам се на Вени,който ми каза да си проверя бушоните!Нямаше изгорял,та ги пораздвижих,напръсках леглата им с контактен спрей и се оправиха нещата!


Тази операция я направих днес даже за по сигурно смених всичките бушони с нови и за още по сигурно с финна шкурка минах всичките гнезда отгоре и отдолу за по добър контакт, но нямаше ефект.
  • 0

#8 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2106 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 март 2007 - 22:08

Незнам тогава колега те колегите ще кажат споко :)

тея клапани се командват от копчетата на панела -врътките- като щтракнеш на синьо докрай трябва да е изключено притока на топла вода към парното но имай предвид че в радиатора на парното все още водата е топла и продължава да духа топло-просто трябжа да изчакаш да изстине


Утре ще ги разглобя и тях (врътките) за да ги прегледам в какво състояние са. Днес докато си играх пробвах да ги въртя от червено до синьо, но няма никаква реакция към двете клапи просто както и да са завъртяни все е топло. А знаеш ли дали има някакъв допълнителен електронен блок който да управлява цялата система ?
  • 0

#9 маркони

маркони

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 89 Мнения:
  • Град:Мадрид Испания
  • Интереси: Шофьор на камион фен на F-1 Сена бог да го прости и...Шумахер

Публикувано 25 март 2007 - 22:22

Незнам тогава колега те колегите ще кажат споко :)

тея клапани се командват от копчетата на панела -врътките- като щтракнеш на синьо докрай трябва да е изключено притока на топла вода към парното но имай предвид че в радиатора на парното все още водата е топла и продължава да духа топло-просто трябжа да изчакаш да изстине


Утре ще ги разглобя и тях (врътките) за да ги прегледам в какво състояние са. Днес докато си играх пробвах да ги въртя от червено до синьо, но няма никаква реакция към двете клапи просто както и да са завъртяни все е топло. А знаеш ли дали има някакъв допълнителен електронен блок който да управлява цялата система ?

пробвай на контакт без да е запален двигатела като въртиш врътките дали се чува щракането на клапаните.а за електронен блок-не знам какъв модел е твоя защото на снимката не виждам копчетата дето командват климатикапо средата между врътките. и пак ти казвам изчакай да изстине водата в парното.
  • 0
Публикувано изображение
W124 300D

#10 ivanhow

ivanhow

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 865 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W203 220CDI 143hp ex
    Mercedes W211 E500 306 hp

Публикувано 25 март 2007 - 23:08

Миналата зима ми се случи същото.Оказа се 4е е изгорал някакав цезерен диод.Намира се при врътките.Като разглобиш централ ната конзола ще жидиш една 4ерна кутия.Вътре е платката.Всеки жичкажия ще може да го открие този диод. Само че е 18волтов а такива трудно се намират.Недеи да слагаш два диода по 9 волта защото аз така направих и се запали цялата платка.Та трябваше да търся втора употреба.Намерих с хиляда зора и то на цена от 90лв,Успех
  • 0

#11 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 26 март 2007 - 11:41

Миналата зима ми се случи същото.Оказа се 4е е изгорал някакав цезерен диод.Намира се при врътките.Като разглобиш централ ната конзола ще жидиш една 4ерна кутия.Вътре е платката.Всеки жичкажия ще може да го открие този диод. Само че е 18волтов а такива трудно се намират.Недеи да слагаш два диода по 9 волта защото аз така направих и се запали цялата платка.Та трябваше да търся втора употреба.Намерих с хиляда зора и то на цена от 90лв,Успех


Това е решението. Или нов модул, но е доста $$$.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#12 aalexieff

aalexieff

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W124 2.5 D 1987 продаден
    W210 E300 D 1996 продаден
    Mitsubishi Colt IV 1.3 1995 продаден
    Mitsubishi Colt VI 1.5 2005
    Renault Clio III 2007
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 март 2007 - 15:47

Електрониката се намира отдоло под врътките за топло и студено. Маха се радиото, махагоновото капаче и си там. Скоро я смених с втора употреба, но гледаи да е от познат "моргаджия" за да можеш да я върнеш ако не работи. Доколкото си спомням от писанията във форума ако извадиш куплунга, които захранва клапаните и ще духа само студено, защото клапаните са затворени, нали идва лято :rolleyes: , аз не ги сменях до сега защото ми трябваше топло. Намерих електрониката за 15 лева смяната 5 и за 20 всичко е ОК. Питай
P.S. Дал съм старата на познат електричар но още нямам инфо.
  • 0
W210 E300 D 1996
W124 and E300

#13 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 26 март 2007 - 16:54

Като откашиш жиците ще духа само топло, защото клапите остават отворени.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#14 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4188 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 26 март 2007 - 18:40

Мога ли да се включа с питане?
На климатроникът ми в средата нищо не духа, ни топло ни студено :dontknow:
А на задната седалка духа само студено.
Така ли трябва да е :dontknow:
  • 0

#15 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Публикувано 26 март 2007 - 19:52

Мога ли да се включа с питане?
На климатроникът ми в средата нищо не духа, ни топло ни студено :dontknow:
А на задната седалка духа само студено.
Така ли трябва да е :dontknow:


Нормално е, ако си натиснал ЕС бутона (тогава не духа от средните дюзи) и си намалил отоплението на MIN (за да духа отзад студено).
При натиснат Defrost, също няма да духа от средните дюзи, но иначе автоматично прави жега.
Ако не се влияе от копчетата, кофти...
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни