Здравейте!
Пускам тази тема, защото след като рових известно време из форума, не успях да намеря нищо свързано с това.
Наскоро си купих "Mercedes W203 C200 Kompressor 2005г." и искам да си сменя маслото. В момента карам с Castrol Magnatec 5w-30. Проблема е, че на около 5500 - 6000км ми гори по 1л от маслото. Чудя се дали ако сменя марката и типа (примерно 5w-40) ще успея да намаля това количество. Колата е на 208 000км. Преди да я купя е правен ремот свързан с гореспоменатото горене на масло, като тогава е горяла по 1л на 1000(купена е от познат който си я гледаше много за година и половина). Не успях да намеря дори колко е нормално да гори тази кола. Ще се радвам ако получа компетентно мнение по въпроса, както и препоръки за хубаво масло (марки/тип).
Благодаря предварително!

W203 C200 Kompressor - смяна на масло
Започната от sbadalov, 07 дек 2017 - 12:52:36
9 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 декември 2017 - 12:52
#2
Публикувано 07 декември 2017 - 13:07
Имам въпрос - кара ли се колата постоянно в обороти?
Имам наблюдение върху една и съща кола, която карана от един шофьор (доста динамично и с висока скорост) гори по литър и нещо масло на 1000км, а карана от друг шофьор - не "пипа" маслото между смените на масло.
#3
Публикувано 07 декември 2017 - 14:23
Имам въпрос - кара ли се колата постоянно в обороти?
Имам наблюдение върху една и съща кола, която карана от един шофьор (доста динамично и с висока скорост) гори по литър и нещо масло на 1000км, а карана от друг шофьор - не "пипа" маслото между смените на масло.
Карам си колата напълно нормално и рядко над 3500 оборота, но на 5500/6000 км си изписва да долея 1л масло
#4
Публикувано 07 декември 2017 - 16:35
Подкрепям мнението на колегата Blond на 100%.
Мисля че ти изписва така понеже сигурно караш с малко количество масло така де на щеката под средата и когато вдигнеш обороти в картера остава малко масло и ти дава да долиеш,така казано значи че за да караш на високи обироти си трябва масло идея под максимум на щеката.Ако нямаш щека си купи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Мисля че ти изписва така понеже сигурно караш с малко количество масло така де на щеката под средата и когато вдигнеш обороти в картера остава малко масло и ти дава да долиеш,така казано значи че за да караш на високи обироти си трябва масло идея под максимум на щеката.Ако нямаш щека си купи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
#5
Публикувано 08 декември 2017 - 10:30
Подкрепям мнението на колегата Blond на 100%.
Мисля че ти изписва така понеже сигурно караш с малко количество масло така де на щеката под средата и когато вдигнеш обороти в картера остава малко масло и ти дава да долиеш,така казано значи че за да караш на високи обироти си трябва масло идея под максимум на щеката.Ако нямаш щека си купи.
Sent from my iPhone using Tapatalk
@mitkofitnes, до колкото знам, този мотор събира 5,5л масло и като махнем това което остава в филтъра предполагам, че едни 5.2 поне трябва да ми изписва на борд компютъра. По принцип преди да и долея 1л, измервам маслото на 2,3 равни места(понеже нямам щека, а си мери с някакъв датчик), като колата стои едно денонощие без да я паля и не съм падал под 4.0л масло. Именно когато стигне това ниво ми изписва съобщението и това идва след 5500км при нормално каране без да форсирам или да я пържа, а именно до 3500 оборота.
#6
Публикувано 08 декември 2017 - 12:36
Мотора не би трябвало да гори масло при нормална експлоатация. Картерната вентилация може да е проблем.
Какъв ремонт са правили преди?
Аз бих ползвал 5W-40, но хубава синтетика (229.5), не някой хидрокрек.
#7
Публикувано 08 декември 2017 - 14:40
Мотора не би трябвало да гори масло при нормална експлоатация. Картерната вентилация може да е проблем.
Какъв ремонт са правили преди?
Аз бих ползвал 5W-40, но хубава синтетика (229.5), не някой хидрокрек.
@rado_penev, до колкото знам от момчето от което я купих - сваляли са главата и са я шлайфали, гумички, гарнитура, маслени сегменти, биелни лагери и маслото (5w-30 Castrol Magnatec).
#8
Публикувано 09 декември 2017 - 10:26
Смени маслото на първо време. Преди време имах подобни драми с Кастрол - много менте в Бг. Предишната ми кола я карах само с оригинално, но веднъж сложих Кастрол (не от вносителя) от един магазина на мой познат, 100% сигурно и качествено. Колата изхарчи 1л за 2000 км, изхвърлих го, сложих оригинално и спря да харчи.
Купи си нещо от официален вносител - например Fuchs от Аутоплюс или оригинално от БС или Ивай
Този пост е редактиран от Bokouser: 09 декември 2017 - 10:27
#9
Публикувано 09 декември 2017 - 10:48
@Bokouser, имах същите съмнения, че маслото е менте и ще пробвам с нещо по-качествено. Чудя се да си остана ли на 5w-30 или да пробвам с 5w-40Смени маслото на първо време. Преди време имах подобни драми с Кастрол - много менте в Бг. Предишната ми кола я карах само с оригинално, но веднъж сложих Кастрол (не от вносителя) от един магазина на мой познат, 100% сигурно и качествено. Колата изхарчи 1л за 2000 км, изхвърлих го, сложих оригинално и спря да харчи.
Купи си нещо от официален вносител - например Fuchs от Аутоплюс или оригинално от БС или Ивай

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
#10
Публикувано 09 декември 2017 - 11:03
Не пречи да сложиш и 5W40, гледай да отговаря на 229.5, както споменаха по-горе.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни