Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 2 гласа

Модификация на спирачна система W124Тема за ентусиасти


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 zeemax

zeemax

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 E220
    Mercedes-Benz W220 S500 sold
    Mercedes-Benz W220 S320 sold

Публикувано 25 ноември 2017 - 18:52

Първо извинявам се, ако темата не е на правилното място. 
Пускам темата, защото ми се струва интересна и се надявам да съм от ползва поне на един човек.
Става дума за евтин и лесно изпълним вариант за усилване на спирачното усилие при W124. Изпълнението е реализирано не веднъж, а темата е заимствана от чуждестранен форум.
Става дума за заместване на заводските вакуум мембрани на сервото на спирачките с двойни.
Колегите с мощните мотори 420 и 500 са с такива мембрани. Както и колегите с по-мощните мотори на W210 и W220. (най-вероятно и на една дузина други модели на Мерцедес).
Най-лесно изпълнимия вариант са мембрани от W210 с 3.2 мотор. Намират се лесно и са евтини  (около 100лв 2ра ръка). 
Всичко до последния сантиметър пасва на 124-ката. 
Ето малко снимки: [click-ването на снимките ги отваря в реален размер]

Прикачен файл  20171125_102133.jpg   52,32K   10 Брой сваляния

Черното са оригиналните ваккум мембрани а сивото са мембрани от W210.
Единственото което трябва да направите тук е да свалите помпат от 124-ката и да я монтирате на мястото на помпата от W210. 
Наложително е, защото щуцерите на тръбите на W210 са с по-голям диаметът (мисля че бяха 12мм) а тези на 124-ката са 10мм.
Помпите са еднакви 1:1 по всичко останало.
Демонтажът на самото серво е елементарно. Държи се към купето с две шпилки. Сваляте пласмасите под волана и имате директен достъп до конзолата на педалите. Четири гайки разположени на каре се виждат фронтално срещу вас. Демонтирате горе ляво и долу дясно (диагонал), за да освободите сервото. (Другите 2 гайки държат конзолата на педалите). Имате да освободите и един щифт, който минава през педала на спирачката.
Отпред - сваляте първо помпата, а след това изваждате и мембраните. Процедурата е малко тегава, доста е тясно. На мен ми се наложи да поразглобя бушонната кутия и с малко натиск в тая посока мембраните излезнаха.

Прикачен файл  20171125_102125.jpg   69,83K   10 Брой сваляния
 

От снимката горе виждате 2те дупки през които минават шпилките на сервото. Останалите 2 "тапички" всъщност са нитовани шпилки. 
Сега тук идва момента, че оригиналото серво на 124 има 2 вдлъбнатини където да влезнат главите на тия нитове, а това на W210 ги няма, но това не е проблем. Просто се постарайте да изолирате добре пролуката, която се получава между купето и новите серво мембрани. (Силикон, пяна, уплътнител за прозорци няма значение, важното е да не влиза влага от там). 
Монтажът е в обратен ред.Първо серво мембраните после помпата. Всичко влиза до милиметър, така че бъдете внимателни и имайте търпение, като манипулирате.

Прикачен файл  20171125_111320.jpg   72,28K   8 Брой сваляния

Така изглежда монтиран. Помпата е с 3-4 см по-напред, съответно тръбичките трябва да дойдат на ново място. Огъвайте ги внимателно без резки чупки, огъването да става линейно на максимално голяма дължина, за да няма прегъване. Завивате ги обратно, маркучето в долния край на казанчето, буксата отгоре и ви остава последни щрихи. Вакуум маркуча от колектора до мембраните. 
На 124-ката маркуча се навива посредством щуцер с гайка за мембраните, а на W210 e с бърз преход. 

Прикачен файл  20171125_111306.jpg   128,49K   8 Брой сваляния

Намирате си от друг автомобил един прав щуцер, махате тръбата, вадите металния щуцер от тръбата на 124-ката и нанизвате пластмасовия. Всичко става с нагряване. (този пластмасовия щуцер не го грейте, него спокойно можете да го извадите като срежете надлъжно тръбата).

Прикачен файл  20171125_134937.jpg   48,87K   6 Брой сваляния

Необходим ви е 1л. спирачна течност. Съветвам ви да източите старата и да я смените с нова. Обезвъздушавате едно по едно всяко колело. И край. 
Времето което ще ви отнеме пълната процедура от-до е около 4 часа.Съветвам ви да не го правите на улицата. Най-добре в сервиз, ако нещо се закучи да можете да отреагирате веднага.
С мембрани от W220 също става, нещата отново са до милиметър с тази разлика, че помпата на W220 (говорим за S500 или S320) e по-различна от тазни на 124-ката. Съответно диаметъра на дупката през която минава помпата и влиза в тялото на вакуум мембраните е малко по-голям. Може да се уплътни на 100%, но не съм го тествал. А и не ви е необходимо. Мембраните на W220 (S500 и S320) са същите като на W210 (E320). Крайния резултат и ефект е много по-мек педал. С много малко усилие спирате колата, а натиснете ли рязко, колата буквално забива муцуната в земята. Много по-адекватно и прецизно ви позволва да си ползвате спирачките. Колата на която е изпълнено това е със стандартна спирачна система.

Прикачен файл  20171125_134944.jpg   69,23K   6 Брой сваляния


Този пост е редактиран от kdl: 26 ноември 2017 - 23:14
снимките са качени на сървъра

  • 5

#2 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 25 ноември 2017 - 21:00

Страхотна тема!

Колега, мога ли да кача снимките на сървъра и да променя поста малко. Целта ми е да избегна падането на хоста им и... после оставаме без снимки...


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#3 zeemax

zeemax

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 27 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 E220
    Mercedes-Benz W220 S500 sold
    Mercedes-Benz W220 S320 sold

Публикувано 26 ноември 2017 - 10:47

Страхотна тема!

Колега, мога ли да кача снимките на сървъра и да променя поста малко. Целта ми е да избегна падането на хоста им и... после оставаме без снимки...

Да, разбира се! Каквото е необходимо.  :beer


  • 0

#4 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2835 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 26 ноември 2017 - 10:51

Страхотна тема, колега! Поздравления!

Много от колегите се хвърлят на по-големи дискове и апарати, но сервото го пропускат.


  • 0

#5 robber

robber

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 404 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Златоград
  • Автомобил:
    Mercedes Benz E270 CDI (W211)

Публикувано 26 ноември 2017 - 19:28

А според вас ако се вземе серво от 3.2 бензин или 4.2/4.3 бензин и се сложи на 2.9 дизел дали ще има разлика или са еднакви?


  • 0

#6 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 08 май 2018 - 19:55

Малко да повдигна темата.Направих всичко както е описано от колега и всичко стана 6+.Сега се уча да спирам още но да добавя нещо важно което колегата не е спомена.След промяна на хода на педала задължително се регулира и стоп машинката понеже стоповете при мен светеха постоянно.

Този пост е редактиран от ivoboyy: 08 май 2018 - 19:57

  • 0

#7 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 08 май 2018 - 20:11

Колеги дизел или само от бензинка да търся донор


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#8 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 08 май 2018 - 21:43

Аз намерих от дизел,незнам дали ще стане от бензинова.Само за инфо донора беше W210,фейслифта,2006г.
  • 0

#9 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 08 май 2018 - 22:05

Аз намерих от дизел,незнам дали ще стане от бензинова.Само за инфо донора беше W210,фейслифта,2006г.


Може би е В211.
  • 0

#10 Krasi.Martinov

Krasi.Martinov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 889 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofiq
  • Автомобил:
    W212 350cdi 4matic

Публикувано 08 май 2018 - 22:05

Нещо друго преправя ли се, искам да подменя моята че отзад спира зле


Sent from my iPhone using Tapatalk
  • 0

#11 ivoboyy

ivoboyy

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124,300D

Публикувано 09 май 2018 - 11:27

Смених предни и задни накладки,спирачната течност и сервото.Виж си първо задните апарати и накладките,сервото после.


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни