Първо извинявам се, ако темата не е на правилното място.
Пускам темата, защото ми се струва интересна и се надявам да съм от ползва поне на един човек.
Става дума за евтин и лесно изпълним вариант за усилване на спирачното усилие при W124. Изпълнението е реализирано не веднъж, а темата е заимствана от чуждестранен форум.
Става дума за заместване на заводските вакуум мембрани на сервото на спирачките с двойни.
Колегите с мощните мотори 420 и 500 са с такива мембрани. Както и колегите с по-мощните мотори на W210 и W220. (най-вероятно и на една дузина други модели на Мерцедес).
Най-лесно изпълнимия вариант са мембрани от W210 с 3.2 мотор. Намират се лесно и са евтини (около 100лв 2ра ръка).
Всичко до последния сантиметър пасва на 124-ката.
Ето малко снимки: [click-ването на снимките ги отваря в реален размер]
20171125_102133.jpg 52,32K
10 Брой сваляния
Черното са оригиналните ваккум мембрани а сивото са мембрани от W210.
Единственото което трябва да направите тук е да свалите помпат от 124-ката и да я монтирате на мястото на помпата от W210.
Наложително е, защото щуцерите на тръбите на W210 са с по-голям диаметът (мисля че бяха 12мм) а тези на 124-ката са 10мм.
Помпите са еднакви 1:1 по всичко останало.
Демонтажът на самото серво е елементарно. Държи се към купето с две шпилки. Сваляте пласмасите под волана и имате директен достъп до конзолата на педалите. Четири гайки разположени на каре се виждат фронтално срещу вас. Демонтирате горе ляво и долу дясно (диагонал), за да освободите сервото. (Другите 2 гайки държат конзолата на педалите). Имате да освободите и един щифт, който минава през педала на спирачката.
Отпред - сваляте първо помпата, а след това изваждате и мембраните. Процедурата е малко тегава, доста е тясно. На мен ми се наложи да поразглобя бушонната кутия и с малко натиск в тая посока мембраните излезнаха.
20171125_102125.jpg 69,83K
10 Брой сваляния
От снимката горе виждате 2те дупки през които минават шпилките на сервото. Останалите 2 "тапички" всъщност са нитовани шпилки.
Сега тук идва момента, че оригиналото серво на 124 има 2 вдлъбнатини където да влезнат главите на тия нитове, а това на W210 ги няма, но това не е проблем. Просто се постарайте да изолирате добре пролуката, която се получава между купето и новите серво мембрани. (Силикон, пяна, уплътнител за прозорци няма значение, важното е да не влиза влага от там).
Монтажът е в обратен ред.Първо серво мембраните после помпата. Всичко влиза до милиметър, така че бъдете внимателни и имайте търпение, като манипулирате.
20171125_111320.jpg 72,28K
8 Брой сваляния
Така изглежда монтиран. Помпата е с 3-4 см по-напред, съответно тръбичките трябва да дойдат на ново място. Огъвайте ги внимателно без резки чупки, огъването да става линейно на максимално голяма дължина, за да няма прегъване. Завивате ги обратно, маркучето в долния край на казанчето, буксата отгоре и ви остава последни щрихи. Вакуум маркуча от колектора до мембраните.
На 124-ката маркуча се навива посредством щуцер с гайка за мембраните, а на W210 e с бърз преход.
20171125_111306.jpg 128,49K
8 Брой сваляния
Намирате си от друг автомобил един прав щуцер, махате тръбата, вадите металния щуцер от тръбата на 124-ката и нанизвате пластмасовия. Всичко става с нагряване. (този пластмасовия щуцер не го грейте, него спокойно можете да го извадите като срежете надлъжно тръбата).
20171125_134937.jpg 48,87K
6 Брой сваляния
Необходим ви е 1л. спирачна течност. Съветвам ви да източите старата и да я смените с нова. Обезвъздушавате едно по едно всяко колело. И край.
Времето което ще ви отнеме пълната процедура от-до е около 4 часа.Съветвам ви да не го правите на улицата. Най-добре в сервиз, ако нещо се закучи да можете да отреагирате веднага.
С мембрани от W220 също става, нещата отново са до милиметър с тази разлика, че помпата на W220 (говорим за S500 или S320) e по-различна от тазни на 124-ката. Съответно диаметъра на дупката през която минава помпата и влиза в тялото на вакуум мембраните е малко по-голям. Може да се уплътни на 100%, но не съм го тествал. А и не ви е необходимо. Мембраните на W220 (S500 и S320) са същите като на W210 (E320). Крайния резултат и ефект е много по-мек педал. С много малко усилие спирате колата, а натиснете ли рязко, колата буквално забива муцуната в земята. Много по-адекватно и прецизно ви позволва да си ползвате спирачките. Колата на която е изпълнено това е със стандартна спирачна система.
20171125_134944.jpg 69,23K 6 Брой сваляния
Този пост е редактиран от kdl: 26 ноември 2017 - 23:14
снимките са качени на сървъра