Привет,
досега съм имал само БМВта (и все още не съм се отказал от тях), но преди няколко месеца ми изкочи изгодна оферта за W211 комби '07 Е500 и го взех. Отначало на шега, с цел евентуално да го продам след като го тествам. Идвайки от БМВта (само 3-ки, основно със спортно окачване) тоя мерцедес ми се струваше като лодка. Добре че може да се втвърдява, иначе морска болест ще ме хване по завоите. Въпреки леко пенсионерското поведение на мерца (за моя вкус е прекалено мек, също автоматика му ми се струва муден, но пък нямам голяма база за сравнение) истината е че все по-рядко се качвам на БМВто. Дори в крайна сметка него пуснах да се продава, а не Мерца. Някак съвсем ми пасна за ежедневна кола. За около 5+ месеца вече имам близо 10К км с него, дойде време за първото обслужване. Тия в сервиза ми каза че задните амортисьори са за смяна. Сега се замислих, че може би затова ми се струва толкоз мек, знам ли? Колата е air-матик и 4-матик. Предложиха ми рециклиране, но доколкото разбрах това не води до добри резултати и се насочих към нови амортисьори - оем Билщейн. Сега се чудя освен оригиналните има ли по-твърда алтернатива, просто искам возията да стане по-твърда и по-спортна. Извинете странния ми вкус, вероятно това че съм свикнал с друсащите-и-не-качващи-се-на-бордюри коли на БМВ си казва думата. Също колата дойде с 17" джанти, това лято изкарах с тях, сега им сложих зимни гуми. На пролет си мисля летните да са други... Колебая се между 18 и 19. Хем ми се иска да са 19+, хем не искам да както с БМВто да внимавам за всяка дупка. Имате ли впечатления от 18" срещу 19" на w211?
Предварително благодаря!

Относително нов в света на Мерцедесизпадна ми едно комби W211
Започната от LandShark, 07 ное 2017 - 17:16:22
25 мнения по тази тема
#1
Публикувано 07 ноември 2017 - 17:16
#2
Публикувано 07 ноември 2017 - 20:24
Здрасти колега, сам писа че се втърдява, имаш спорт режими с които ще вози по-добре спрямо вкуса ти, освен това над 80 мисля че колата сама се смъква и втвърдява. Важно е след смяната някой кадърен със Стар диагностика да ти оправи височина и налягане във възглавниците за да нямаш чувството за нестабилна кола, може дори там да е проблема освен частите за смяна. Амортисьори или възглавници ще сменяш, извинявай че питам пак просто понякога се допускат грешки при писането.
Относно джантите бих те посъветвал за 18ка, това според мен е максимума за колата и нашите условия, размера гума става 245/40/18 което е съвсем поносимо а и ще ти даде малко по-спортна возия.
Успех и пиши какво се случва, ще е полезно и на някой друг
#4
Публикувано 07 ноември 2017 - 20:57
Ха, LandShark. Добре дошъл.
Предполагам сравняваш с Е90. Нямат нищо общо
Автоматите в това поколение все още са доста мудни, но с този двигател, няма особено значение.
При следващите модели става доста интересно.
Аз лично не съм фен на 211, но не мога да си изкривя душата, че в правилна конфигурация, е доста интересен автомобил.
Важното е, че ти доставя удоволствие, с каквото можем ще помагаме.
Предполагам ти е изнервящо колко трудно се намират цените на частите и правилните парт номера, спрямо bmwfans и достъпните каталози на Дару, но има начини.
Колкото до джантите, не бих се качил над 18. Аз и на 18 не мога да вирея, но при Е-клас гумите са по-високи, както при 5иците. Не си причинявай 19ки според мен.
#5
Публикувано 07 ноември 2017 - 22:53
Амортисьори или възглавници ще сменяш, извинявай че питам пак просто понякога се допускат грешки при писането.
Задните два амортисьора само, омаслени били. Като цяло е карам само в Спорт-2 режим на окачването, но пак ми се струва меко, прекалено меко.
Много хубав, искрен пост, браво.
Единственият съвет който ще си позволя е, да не слагаш над 18ки...Мерцедес не е толкова спортно-динамичен (както сам си установил), но се слави с возия, а тя може да се съсипе от тия широки валяци...
Успех и милиони безаварийни
Благодаря. Като гледам единомислието в съветите... май наистина ще се спра на 18. Още повече че в листа с есктрите й по ВИН видях че е била оригинално с 18" АМГ джанти... може би просто трябва да се помъча да възстановя това.
Ха, LandShark. Добре дошъл.
Предполагам сравняваш с Е90. Нямат нищо общо
Автоматите в това поколение все още са доста мудни, но с този двигател, няма особено значение.
При следващите модели става доста интересно.
Аз лично не съм фен на 211, но не мога да си изкривя душата, че в правилна конфигурация, е доста интересен автомобил.
Важното е, че ти доставя удоволствие, с каквото можем ще помагаме.
Предполагам ти е изнервящо колко трудно се намират цените на частите и правилните парт номера, спрямо bmwfans и достъпните каталози на Дару, но има начини.
Колкото до джантите, не бих се качил над 18. Аз и на 18 не мога да вирея, но при Е-клас гумите са по-високи, както при 5иците. Не си причинявай 19ки според мен.
Да, основно с Е90 сравнявам, макар че са различен клас коли. Отделно трябва да призная че почти всичките ми БМВта са били с ръчни скорости, освен едно Е92 335d, което беше автомат. Въобще сравнението никак не ми е коректно. По душа все още ме влече основно БМВ, този Мерц го взех основно заради V8-ка. Много приятели от БМВ клуба ме разкандардисваха - няма да повтарям какво ми наприказваха за този мерцедес. И въпреки всичко, дори и напук на предубеждения ми, този автомобил взе малко по малко да ми харесва все повече и повече. Впечатления дотук:
1) Двигателят му е копринен и мощен.
2) Скоростите, макар и бавни за моето разбиране, трябва да признаем че работят много добре - няма никакво лашкане, превключват изключително плавно. Това щеше да е голям плюс ако търсех комфорт. Това за мен не е топ приоритет обаче.
3) Има голям набор от екстри, много повече от Е90то. Но все пак е друг клас автомобил.
4) 4х4 задвижването го прави супер ползваема кола в България през 4-те сезона, едни хубави гуми и тръгваш на път без да се замисляш
5) Визуално ми се струва сравнително ок, по-нефуклива кола е, но пък все още модерна за моите разбирания. Макар че съм решил да ѝ слагам Е63 АМГ пакет, което може би ще я направи леко фуклива. А хората казват - "Скромността краси човека".
Изобщо в момента не мога да се сетя за друг по-комплексен автомобил за комфортни семейни пътувания, в 95% от времето за шофиране в сравнение например с е90-то е трябва да признаем много по-приятна, неагажираща, удобна и тнт. Е90-то ми е супер завиваща, супер-динамична, създаваща усещане за маневреност, пърговост и повратливост. Но друса, трябва да се внимава изключително много с дупките (с 18" джанти все пак), трябва да се внимава много къде се спира, как се спира... въпреки че ми носи кеф да я карам, постоянните грижи/нерви/притеснения ме натоварват.
Виждам само 2 минуса на моето W211 Е500:
- първият и по-малък е, че при магистрално каране 5-тата предавка идва къса за 5.5-литровия мотор, което може би води до леко по-висок разход.
- и големият минус за мен е, че при комфортната настройка на окачването, влизайки в завой или сменяйки посоката такова люшкане се усеща, че чак морска болест може да хване човек. Разбира се това е съчетано с моите вкусови предпочитания. А може би и това, че се оказва задните амортисьори са за смяна да има роля (ще видим). Та в 5-те процента спортно каране е90-то ще грее. Изглежда не може да имаш всичко в една кола 

За цените все още не съм се замислял много. Но виж парт номера са ми проблем, голям проблем даже. От къде се гледат, как се търсят? Има ли сайтове подобни на тези за БМВ? Забелязах, че имам един въздуховод преди филтърната кутия пукнат - и ми се струва че оттам може да смуче топъл въздух изпод капака и да губи леко мощност. Този V8 яко грее под капака. При БМВ съм свикнал да вадя парт № и след това лесно се намира и цена. Тук не мога да стигна въобще до парт №... ако подскажете нещо ще е добре.
#6
Публикувано 07 ноември 2017 - 23:18
http://original-parts.co/по ВИН-а на колата излизат много много неща, поне при моята W211.
http://www.sf.nexedge.com.my/от тук виждаш всяко нещо на колата ти къде се намира, като ги разцъкаш ще видиш че са уникален помощник.
http://www.benzworld.org/страхотен форум за нашите коли с много много инфо
Това се сещам на първо четене
http://original-parts.co/по ВИН-а на колата излизат много много неща, поне при моята W211.
http://www.sf.nexedge.com.my/от тук виждаш всяко нещо на колата ти къде се намира, като ги разцъкаш ще видиш че са уникален помощник.
http://www.benzworld.org/страхотен форум за нашите коли с много много инфо
Това се сещам на първо четене
#7
Публикувано 08 ноември 2017 - 08:52
Здравей колега!Не всички еърматици имат втвърдяване на задните амове.При 500 4-матик мисля че са всички,но все пак.Трябва да провериш дали излизат кабели от тях.Имай на предвид,че дори да ги смениш колата няма да стане много твърда.Просто е доста дълъг автомабил във вариянт "Т" и е тежък 1950 кг.Няма как да не се лашка.Имай предвид че въпреки това усещане и ако се пребориш с него,мерцедес е много стабилен и устойчив автомобил дори и само на задно.Настроен е да недозавива,което означава че по-скоро ще му тръгне предницата,но не и задницата.
Имам чувството че ще ти става все по-любим
Успех!
Имам чувството че ще ти става все по-любим

Успех!
#8
Публикувано 08 ноември 2017 - 09:06
http://original-parts.co/по ВИН-а на колата излизат много много неща, поне при моята W211.
http://www.sf.nexedge.com.my/от тук виждаш всяко нещо на колата ти къде се намира, като ги разцъкаш ще видиш че са уникален помощник.
http://www.benzworld.org/страхотен форум за нашите коли с много много инфо
Това се сещам на първо четене
http://original-parts.co/по ВИН-а на колата излизат много много неща, поне при моята W211.
http://www.sf.nexedge.com.my/от тук виждаш всяко нещо на колата ти къде се намира, като ги разцъкаш ще видиш че са уникален помощник.
http://www.benzworld.org/страхотен форум за нашите коли с много много инфо
Това се сещам на първо четене
Ще добавя и този сайт https://merc.com.ua/mercedes-benz
Има и цени което е голям плюс ако искаш да погледнеш нещо в бързината от телефона или в движение... Недостатък поне за мен е руския, но и с малкото ми познания се оправям.
#9
Публикувано 10 ноември 2017 - 11:33
Благодаря на всички за включванията. Вчера, след двуседмичен престой в бокса, си взех обратно мерца. Освен обслужването подобренията включват Е63 АМГ пакет (без задната броня, че била различна за комбитата, нея ще я добавяме допълнително) и cut-out клапа между средното и задните гърнета. Отначало, понеже бях поотвикнал, направо ми прилоша от клатенето на този параход... Но да ви кажа честно, след адаптация, връщането към БМВ става още по-трудно. Звукът с клапата надмина всичките ми очаквания. Гледах на това като на временно евтино решение вместо цяла генерация, но всъщност звукът е супер плътен, наситен, опияняващ, при това не се забелязват някакви дразнещи паразитни звуци. Плюс опцията да се затвори клапата и става сток тих. До 2 седмици очаквам да дойдат и амортисьорите, с надеждата че може би ще стане една идея по-твърд, по-малко клатещ. Не се надявам много, ще видим. Все повече си мисля и дали да не се прехвърля на е55 амг направо, макар че може би и той ще е такъв дразнещ параход откъм завиване. Гледах няколко ревюта в нета, казват че откъм завиване w211 e55 амг-то е по-зле от м5. От друга страна... честно казано... за тия пари просто няма БМВ, което да предложи същото. Така че въпреки че сърцето ми остава с БМВ, струва ми се че близкото ми бъдеще ще е с Мерц.
п.с.: няколко аматьорски кличпета с клапата... макар че с телефон записите не са много добре, но все пак:
1) на място
2) през тунел
3) в гаража
#10
Публикувано 10 ноември 2017 - 13:18
Да се включа малко и аз
Привет,
и аз съм почти сигурен, че лека полека ще минеш изцяло към Мерц. Малко хора го осъзнават, но... веднъж седнеш ли на това място слизането става доста трудно.
Включвам се най-вече в последната част, за 55цата. Гледам си от София, ако искаш може да се видим и да видиш как се нещата при нея. За мен не люля, но да речем не съм карал спортни бмв-та и не знам доколко са като картинг те.
Иначе, преди да взема 55цата бях попаднал на някакъв сайт за е39 м5 (чужд беше) и едно момче имаше дилема - да продаде е39ката и да си вземе 55к и всички му обясняваха точно това - Мерца е значително по-бърз, но нямало спортното усещане при каране по път със завои.
И да, звукът е доста приличен !
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...

#11
Публикувано 10 ноември 2017 - 17:42
Да направя и аз малко аналогия. Сега карам мерцедес(ЦЛС 320). Преди това карах БМВ е36.
Та като калкулирам какво съм сменял досега, класовете на автомобилите, поколенията, екстрите, кое бензин кое дизел ми се струва, че като цяло мерцедеса е по-здрав автомобил.
Иначе се сещам за поне няколко модела на БМВ, които бих подкарал веднага. Ако скоро време тръгна да си купувам джип например ми се кара X6
#12
Публикувано 11 ноември 2017 - 00:32
за окачването ще кажа следното - карал съм няколко ески 220ки с еър матик - лашкат се като кораб в непознати води... та бях отрекъл въздуха всякак... но карах за малко 211ката на хамъра - държи се съвсем прилично. вози истински добре. сравнено е е60 м окачване може би се усеща по меко, бъбреците не болят, но завоите не са все едно падаш от палубата..
#13
Публикувано 11 ноември 2017 - 14:35
... До 2 седмици очаквам да дойдат и амортисьорите, с надеждата че може би ще стане една идея по-твърд, по-малко клатещ. Не се надявам много, ...
Дай някакъв парт номер на тия амортесьори които очакваш да дойдат, щом са поръчани значи си имат точно име и номер.
Не за друго, просто ми е интересно за какви амортесьори става на въпрос при положение че си на въздушни такива.
Лично аз останах с впечатлението че някой майстор те е насапунисал и остава само да те изкъпе.
#14
Публикувано 11 ноември 2017 - 15:51
Мен ми е доста странно как от БМВ всяка година се опитват да наподобяват Мерцедес като возия в масовите модели. Но тяхна си работа.
За протокола при голямото ми дете ( има доста км на гърба си от бебе ) винаги повръщаше при в212 комби, отзад е на въздух. Аз като шофьор не го усещах.
Пп: Страхотна забава е чистене на дупчен кожен салон от детско ( бебешко) повърнато
За протокола при голямото ми дете ( има доста км на гърба си от бебе ) винаги повръщаше при в212 комби, отзад е на въздух. Аз като шофьор не го усещах.

Пп: Страхотна забава е чистене на дупчен кожен салон от детско ( бебешко) повърнато

Този пост е редактиран от drjivago: 11 ноември 2017 - 15:54
#15
Публикувано 11 ноември 2017 - 17:26
Не мога да се съглася, че БМВ се опитват да се правят на Мерцедес в масовите модели.
Може ли да доразвиеш тезата.
Според мен няма нищо общо м/у пътното поведение и возията на 2те марки.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни