Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Влияние на LPG върху катализаторите


  • Please log in to reply
28 мнения по тази тема

#1 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 26 октомври 2017 - 21:02

Нека който има наблюдение да сподели,има ли отрицателно влияние карането на газ върху разрушаването на катализаторите.Мисля че някъде из темите имаше споделени мнения,но не ги открих.Има ли смисъл от поставянето на нови катализатори при положение,че се продължава да се кара на газ?Освен това ме интересува,ако се избушат катализаторите на автомобил каран на газ,сложат се някакви гърнета,изолират се софтуерно сондите,освен шума и последващото изгаряне на задните гърнета имали някаква друга опастност която може да се породи?
  • 0

#2 Gangsta Man

Gangsta Man

    Рапeр

  • Членове на клуба
  • 3671 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:5Rich-California
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W 140 S500 L
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 26 октомври 2017 - 21:55

Отрицателно влияние няма...нищо друго няма да последва...освен да стане една идея по шумна.Ако попаднеш на читави добре натъпкани с вата и бленда вътре резонатори трудно даже ще усетиш и разликата.Аз не намирам смисъл да слагаш отново катализатори.Друг е въпроса, че нали постоянно се говори че технически преглед ще се минава със задължителни катализатори бля бля бля и т.н....смисъл ако закона го наложи.Иначе аз на всяка моя кола ги махам и нямам никакви проблеми.


  • 0
Публикувано изображение

By Batev

#3 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 27 октомври 2017 - 01:30

LPG нищо НЕ скапва.

сега ще настане спор грандиозен, но даже ще ви кажа, че двигател каран на газ има 2 пъти по-дълъг живот на триещите се части в него.

Масов търговски трик е това че не се смазвали клапаните. Глупости! мотора засмуква обратно маслените пари и те кондензират и мажат клапаните. отделно гумичките пускат винаги по малко.
Отделно бензиновата дюза пръска ниско долу при клапана, а не горе на стеблото.

 

LPG не отделя въглеводородни катрани, както бензина. Погледнати под микроскоп са малки пирамиди с остри върхове, смесващи се с маслото (затова почернява) и преминаващи ПРЕЗ масления филтър. Тези катранови частици са отговорни за 70% от износването на КММ.

 

Ако карате кола само на газ, обърнете внимание маслото колко по-бавно почернява.
Имал съм случай на стара кола, която не се палеше дори на бензин, маслото да е бистро по 5000км, след смяна.

Увеличавате му живота на мотора и щадите природата.

Изгорялата газ не отделя въглероден диоксид и катрани!!!

 

Не скапва мотора, САМО ако е настроена на оптимална ИЛИ леко богата смес!

На бедна смес ще прегреете катализатора и изпускателните клапани и ще засмарди на сяра от ауспуха.


  • 2

#4 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 27 октомври 2017 - 07:27

Най-вече ме интересува за влиянието на газта върху катализаторите.
Иначе и аз съм чувал че за Хонда,Субару,може би и други, е задължително поставянето на допълнително смазване за клапаните.Въпреки това обаче,може би заради конструкцията на тези мотори пак има проблеми.
Правих един сравнително дълъг преход с комбито ми,2×1000км.и ми светна чека без никакви отрицателни белези.При диагностиката излезе трудна проходимост през катализаторите,като не можело да се определи точно през кои от четирите.Те така или иначе се продават по двойки с тръбите.Нито мирише на нещо лошо отзад,нито мощността на колата е паднала.За това се допитвам за тези неща,за да имам някакво решение,когато проблема се задълбочи.
  • 0

#5 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2017 - 07:45

Моето наблюдение, е че карането на газ ускороява скапването на изпускателната система. По двигателя не съм усетил нищо нередно, даже ако не погледна бутона не мога да разбера дали е на газ или бензин, но при самото изгаряне топлината, която отделя газовото гориво е с около 10% по-висока от колкото бензина. На относително нова кола на малко километри може би не би оказало съществено влияние, но при мен на 202ката и след стотина хиляди км на газ си заминаха по етапно и катализаторите, и средното и крайното гърне.

 

п.п. Като се замисля 100 000 км е горе долу гаранцията на повечето нови автомобили, така че до някъде може би и аз си въобразявам, че точно газът е строшил генерацията


  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#6 Klimfilt

Klimfilt

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 650 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes Benz W213 - E220D 4matic
    Mercedes Benz W164 - ML 350 4matic - SOLD :(
    Mercedes Benz W201- 190D
    BMW F39 - X2 sDrive18d
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2017 - 08:11

От моите лични наблюдения аз също съм на мнение, че не скапва катализаторите. Имах Сузуки Гранд Витара 2006та и в мига в който и отпадна заводската гаранция я газирах. Карах я така още 75 000км. като както по-горе отбеляза един колега, майстора който ми я газифицира ме предупреди изрично, че японските коли задължително им се монтира система за мазане на клапаните (около 150 лв. мисля). Когато я продадох, бъдещият й собственик искаше обстоен преглед при официален сервиз в Миркат. Над 2 часа я гледаха и не казаха за проблем с катализатора и като цяло газта. На сегашната джипка съм и навъртял вече близо 60 000км само на газ. Пак след допитване до няколко монтажисти на газови уредби, единият от които официален представител на една марка, научих, че при немските автомобили няма нужда от система за мазане на клапаните и им се доверих. (Не че съм забогатял със 150 лв., но и без това няма много място в коша при мотора :D ).

П.С. С когото и да съм говорил, всеки ми е казвал, че ако искаш да нямаш проблем с газифицирана кола си взимаш Хонда. Просто много лесно ставали на газ и почти излизали от завода готови. Това е в сферата на приказките между хората, но някои от тези хора ги смятам за що-годе капацитети по отношение на ДВГ и газови системи.
НО всичко според мен зависи и от кадърността на майстора и най-вече настройката на системата. Във форума има човек, който според мен и мненията които съм му чел разбира доста и той ще може да даде най-акуратен отговор.


Този пост е редактиран от Klimfilt: 27 октомври 2017 - 08:13

  • 0

#7 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 27 октомври 2017 - 10:01

На приятел с Хонда ЦРВ точно му се скапа главата,въпреки че сложи система за мазане.Той си сложи газовата и навъртя около 60-70000 преди да се скапе.
По темата.Приятно съм изненадам че намерих сервиз във варна,който се занимава професионално с решения около катализаторите.Миналата година когато имах проблем с един леко дрънчащ катализатор на СЛ-а се видях в чудо.Нито във Варна открих заместители,нито в София,нито в Петрич.Тъй като са много малки "бомбичките"всеки вдигаше ръце.Накрая се наложи в Екстрийм тунинг да ми направят поръчкови гърнета.
Вчера ми казаха за този Манол-0899 968727 сервиз"Мони-Кар",където имат малки резонатори с вата и ми обявиха цена от 300лв+100лв. за смяна на четерите катализатора и залъгалки за двата крайни за сондите.След като свалят катализаторите ще предложат цена.
За сега смятам да си я карам така,тъй като както споменах вече нямам никакви други проблеми освен светването на чека.Ако пак се повтори вече ще прибегна до вариянта със смяната с резонатори.Ще видя колко ще издържат и какъв ефект като шум ще имат и ще пиша тук.
  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2017 - 11:42

Не ги пипай според мен. Трябва да почне да намирисва на сяра в началото.

Според мен някой/и инжектори правят произволни съчинения и затова се е ошашкала.

Това е на М113-ката на Е-класата нали?

С какви инжектори е?


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 27 октомври 2017 - 12:44

Да, Газта скапва изпускателната сиситема, защото след като изгори, отделя водна пара.

Парата корозира обикновенната стомана

но самия катализатор... няма как да го запуши.

Бил е тръгнал от преди това. живота е му е около 150-200хил км.


  • 1

#10 st16me

st16me

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Кюстендил

Публикувано 27 октомври 2017 - 14:14

Аз гледах ибей доста приемливи цени за нови катализатори. Доколкото разбрах, отвътре не са с ценни метали, та затова вече майсторите не вземат всичко що е катализатор.


  • 0

#11 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 27 октомври 2017 - 14:50

Ибейските ги забрави.

Слагал съм такъв и на Мерцедес, и на БМВ. И двете коли не им се радваха. Редовно ми палеха чек.


  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#12 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 27 октомври 2017 - 18:54

Не ги пипай според мен. Трябва да почне да намирисва на сяра в началото.
Според мен някой/и инжектори правят произволни съчинения и затова се е ошашкала.
Това е на М113-ката на Е-класата нали?
С какви инжектори е?

Да,на Е-класата М113.
Бензинови или газови?
Газовата е някакъв Фобос,нямам представа,преди 5-6години е слагана.
Лятото ми светна чека,но тогава не искаше да прехвърля на газ и се оказа че някакво реленце от газовата е дефектирало,то горкото си беше ръждясало и направо се разпадаше.Сега обаче както си бях спрял за кафе и като се качих в колата със запалването ми светна чека.На Стар-а излезе грешка "трудна проходимост в катализаторите".
  • 0

#13 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4513 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 октомври 2017 - 21:18

Всяка допълнително монтирана горивна система скапва катализаторите. Проблемът е в настройката на сместа. Ако е направена кадърно - няма проблем за катализатора. 

 

Но и при най-добрата настройка идва момент когато някое реленце на нефабричната система се скапва, филтърът за твърди частици се запушва, някое маркуче се цепва или някоя дюза започва да не отваря или да не затваря. И тогава светва чека.

 

Заглушителите на колите с газ се скапват малко по-бързо, но и в бензиновите отработени газове има доста водна пара. В крайното гърне, особено при градско шофиране, може да се събере по половин литър и повече вода.


  • 1

#14 niki7111

niki7111

    BBQ chef

  • Замразено членство
  • 1012 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:софия
  • Автомобил:
    c180 S202 97.-продадена
    Seat Leon 04г.- продадена
    Audi A3 01.-продадена
    E320 4matic 00г.-ex.
    Hyundai Tucson 4х4 05г.
    Hyundai Santa Fe 4x4 V6-new
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 октомври 2017 - 04:33

Тоше и на Еди му светеше чек-а на W210 с BRC монтирана в Италия преди години.В BRC не му помогнаха - смениха изпарител и пак светваше,на Стар диагноза се оправяше за момент и пак на ново,на различни майстори ходи в София и страната - всеки с различно мнение и диагноза и не се оправяше.Само Той може да каже колко нерви и пари "потроши".До колкото знам накрая смени газовите дюзи/инжектори и за сега не е споделял за проблеми.Дано Еди да се включи в диспута и да сподели.

Относно катализаторите - не ги махай! На 99% не е в тях проблема.

Стар диагнозата няма как да знае какво се случва с допълнително монтирана система за алтернативно гориво.И при мен ламбда сондите трупат грешки,но то това им е "работата",а те са на входа и изхода на катализаторите.По-често я закачвам на стар диагноза за да не се пренатрупват грешки и да не се нашашква.Изрично съм изключил опцията - OBD синхронизация!

Прегледай основно газовата!


  • 0
Публикувано изображениеПубликувано изображение

#15 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5183 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

Публикувано 28 октомври 2017 - 08:16

Грешката няма нищо общо с газовата.На диагностиката си излиза "трудно проходими катализатори".
Въпроса ми беше основно свързан с това дали ако се прежаля и си купя две нови тръби с по два нови катализатора(3500лв.),след няколко години те ще се скапят отново и виновник за това ще е газовата.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни