![Снимка](https://secure.gravatar.com/avatar/a3e3c7c4792ee3ac77067b325bfcf7a3?s=100&d=https%3A%2F%2Fstatic.mbclub.bg%2Fforums%2Fpublic%2Fstyle_images%2Fmaster%2Fprofile%2Fdefault_large.png)
Ниво на маслото
Започната от mita6kiL, 22 окт 2017 - 10:51:29
19 мнения по тази тема
#1
Публикувано 22 октомври 2017 - 10:51
Здравейте, колата е W209 200 Kompressor с газ.
На около 3-4хил. км след смяната на маслото докато карах извънградско поиска да долея 1л. масло за да достигне максимално ниво. Викам ок, майстора беше сложил 5 литра а по каталог си иска 5.5л. Долях си и карах известно време градско. Преди да тръгна към Бургас пусках проверка и нивото беше ок. След това извънградско пускам проверка и пак иска 1 л. за да достигне максимално ниво.
Сега вече се притесних и се чудя откъде е проблема. На пръв поглед не тече, ауспуха си е черен, но не е мазен.
Кара се с 10w40.
Колата няма щека, пробвах с една универсална, но не влезе. Доверявам се на датчика единствено.
На около 3-4хил. км след смяната на маслото докато карах извънградско поиска да долея 1л. масло за да достигне максимално ниво. Викам ок, майстора беше сложил 5 литра а по каталог си иска 5.5л. Долях си и карах известно време градско. Преди да тръгна към Бургас пусках проверка и нивото беше ок. След това извънградско пускам проверка и пак иска 1 л. за да достигне максимално ниво.
Сега вече се притесних и се чудя откъде е проблема. На пръв поглед не тече, ауспуха си е черен, но не е мазен.
Кара се с 10w40.
Колата няма щека, пробвах с една универсална, но не влезе. Доверявам се на датчика единствено.
#2
Публикувано 26 октомври 2017 - 11:08
Все още съм в чуденка откъде е проблема. Видях в скритото меню сутринта, че маслото е 4.9л.
Компресора със собствено масло ли работи? Има ли шанс той да бърка маслото?
Махнах кората и по нея няма следи от масло. Сега всеки път гледам дали е текло под нея и нищо.
Този пост е редактиран от mita6kiL: 26 октомври 2017 - 11:09
#3
Публикувано 26 октомври 2017 - 11:15
Компресора си има собствено масло. Иначе този датчик не е много точен. Иска си проверка със сервизна щека.
#4
Публикувано 26 октомври 2017 - 14:21
На това и се надявам. Пробвах с една универсална щека, но не влезе. Уж из сайтовете(честно казано вече не вярвам на такива аматьорски търговски сайтове) пише, че е и за моя двигател, но не стана.
Ако някой знае такава която ще стане на този двигател ще се радвам да сподели за да си я закупя.
Този пост е редактиран от mita6kiL: 26 октомври 2017 - 14:22
#5
Публикувано 26 октомври 2017 - 15:43
Този мотор се кара с 5-40 принципно. Ако ти гори такова количество 10-40, или маслото е страшно менте, или си за ревизия на мотора.
Ауспухът ти трябва да е супер чист на газ.
#6
Публикувано 26 октомври 2017 - 16:31
Реших, че няма смисъл 14 годишна кола да я карам с 5-40 и затова сложих 10-40.
Ще го сменя този уикенд и ако наистина е колкото казва датчика ще сложа 5-40 за да пробвам.
Проверих в един сервиз дали имат сервизна щека, но нямат.
В Силвер Старт ми казаха, че струва 75лв. и почти седмица доставка заради празници в Германия.
Пробвах с такава щека и не стана:
Мисля, че е тази, но ще трябва да чакам доста:
#7
Публикувано 30 октомври 2017 - 10:12
След смяна на маслото се установи липса на 1.5л. и то при едва малко над 4хил.км изминати.
Двигателя не дава признаци за горене, върви си много добре, не прекъсва въобще, разхода е доста добър(10/100 извънграндско с постоянни 140км/ч), ауспуха не е мазен, свещите нямат нагар, вакум помпата и маркучите й са чисти.
Отворихме долната тръба на компресора и след бръкване отвътре с ръка доста капки масло останаха по пръстите. Това не би трябвало да е нормално, нали? Компресора наистина ли не бърка маслото на двигателя?
#8
Публикувано 30 октомври 2017 - 12:36
Клапан картерна вентилация как е?
Компресорът не пипа от маслото на двигателя, той си има 50-100 грама затворени в себе си, съвсем различно масло, за негова употреба.
За да има масло по въздушните пътища, но никъде другаде, ми прилича на пробита картерна вентилация. Вероятно има бая масло в кулера.
#9
Публикувано 31 октомври 2017 - 11:07
Тепърва ще го търсим къде е този клапан. Благодаря за предположенията.
Номер 145 ли е въпросния клапан?
П.П Ако знаете за майстор в София който е на ти с тези коли ще се радвам да ме свържете.
Прикачени файлове
Този пост е редактиран от mita6kiL: 31 октомври 2017 - 11:08
#10
Публикувано 25 януари 2018 - 20:01
Здравейте колеги! От вчера съм собственик на кабрио CLK 200 kompressor 1.8 163 2004год. Колата страшно ми допада, но не успях да проверя нивото на двигателното масло. Видях и прочетох по-късно, че модела е без щека, и че нивото се проверява чрез менюто. Може ли някой да помогне и обясни как става това. Благодаря предварително!
Този пост е редактиран от nazoo: 25 януари 2018 - 20:07
#11
Публикувано 25 януари 2018 - 20:59
Здравейте колеги! От вчера съм собственик на кабрио CLK 200 kompressor 1.8 163 2004год. Колата страшно ми допада, но не успях да проверя нивото на двигателното масло. Видях и прочетох по-късно, че модела е без щека, и че нивото се проверява чрез менюто. Може ли някой да помогне и обясни как става това. Благодаря предварително!
Има достатъчно клипчета в тубата.
#12
Публикувано 25 януари 2018 - 23:41
Едно рускинче в Тубата ми показа. Благодаря! Предстои ми смяна на маслото. Попрочетох това-онова, различни мнения. Total, Castrol, Mobil 1, в момента е с Castrol 5w40. Какво Ви е мнението за MB 229.5 5w40, подходящо ли е за този двигател, видях добри отзиви за него.
#13
Публикувано 26 януари 2018 - 08:52
Какво Ви е мнението за MB 229.5 5w40, подходящо ли е за този двигател, видях добри отзиви за него.
Това ти е маслото.
#14
Публикувано 26 януари 2018 - 09:36
Благодаря! Поръчвам го.
#15
Публикувано 05 февруари 2018 - 19:34
Здравейте! Прави ми впечатление, че и при топъл, и при студен двигател се налага да въртя 3-4 секунди, докато запали. Не припалва, просто пали след по дълго въртене отколкото колите, които съм карал до сега. Нормално ли е това? Исках да започна тема, но явно нямам право. Благодаря!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни